Busy Bessy Creatief

Totaal aantal pageviews

vrijdag 4 juni 2021

Rolodex K-kaartjes

Wat kwamen er vorige week ontzettend veel leuke woorden langs! Ik kon maar lastig kiezen deze week hoor. Meestal schrijf ik eerst alle woorden op en daarna ga ik verzinnen wat er mogelijk is. Dan vallen er soms vanzelf al woorden af. En met het één heb je gewoon meer dan met het ander...



De 'koffiekopjes 'mochten nog een keertje terug komen en natuurlijk op een achtergrondje van koffie...
Het kaartje eronder is beplakt met een stukje bewaarde verpakking van een Frans pak koffie.



Josephine had vorige week gekozen voor het woord 'kant'. Uit mijn voorraad heb ik het breedste stukje kant gepakt en een stukje opgeplakt.
Toos maakte twee mooie pagina's over 'kant en katoen' en schreef over de zaadjes van de katoenplant. Dat sprak mij natuurlijk wel aan, want ik heb vorig jaar wat pogingen gedaan..., zie HIER.



Annemarie schrijft elke twee weken een prachtig gedicht, en deze keer koos ze voor 'kaas'... 
Nou, daar ben ik dol op! Elke morgen begin ik met een boterham met kaas en met een beker sterke zwarte koffie.
Niemand had voor 'krant' gekozen, maar ik heb hem wel gebruikt in mijn uitwerking als achtergrond. Ik had nog een stukje over van deze Franse vakantiekrant.



Marjan koos bij de K voor 'kwasten' en liet een setje zien dat ik ook heb. Maar ik heb ook een andere set, die een beetje lijkt op de foto hierboven. Eigenlijk zijn dat penselen, bedacht ik me later...
Wie het verschil tussen kwasten en penselen wil weten, kan dat HIER lezen.
Conny en Albèrtje kozen beiden voor 'kleur' en dat is een geweldig onderwerp! Stel je eens voor dat je geen kleur zou kunnen zien, bedenk ik me wel eens.



Bij Akkelien zag ik o.a. 'kippen' en 'kruidkoek' voorbij komen. Hierboven mijn eigen kipjes, waarvan er helaas nog maar eentje in leven is. En hieronder de kruidkoek.
In mijn stapeltje resten kwam ik nog een tekening tegen die met krijtjes gemaakt is en omdat ik er toch niets mee deed, kon hij ook wel gebruikt worden voor de Rolodex kaartjes.



En dan nog even reclame maken voor mijn vriendin Corrie; zij maakte onlangs zulke prachtige kaarten waarbij ze de kaartjes van een oud kwartetspel gebruikte! Ze liet ze HIER op Instagram zien.


Niet iedereen maakt in de even week een extra blogpost voor Crea 2021, maar hieronder het lijstje van de deelnemende dames:


12 opmerkingen:

  1. En zo heb je weer wat Kaartjes gevuld. Lekker bezig geweest.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk om zo te zien welke ideeën er zijn gemaakt. En jouw kaartjes zijn ook erg mooi geworden.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja er kwam veel boven leuk om te zien dat het vaak verschillend uit pakt. Dan denk je oh wat voor de hand liggend niet aan gedacht. Zoals mijn blog naam kwam ik een paar dagen later pas achter ha ha ha

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het was bij deze letter heel leuk om te zien hoeveel verschillende woorden iedereen bedacht had!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk om hier weer wat K-tjes te zien om ouw kaartjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Er zijn heel wat leuke woorden met een K. Ook wel scheldwoorden natuurlijk, maar dat is niet netjes :-)
    Kaas.... ja!!!! Dat is zo lekker, daar krijg ik nooit genoeg van, maar ook Kleur is heel belangrijk, potloden, wol, lapjes, zo leuk al die kleurtjes.
    Maar kipjes vind ik ook leuk...

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een prachtige verzameling! Leuk ook dat je er zoveel links bij hebt gezet 👍🏼

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat heb je er weer een fraaie serie van gemaakt Elizabeth, en ach gossie
    dat er nog maar één kipje over is bij jullie. Zo lief dat ze er bij staan.
    Het stukje kant is toevallig precies de goede maat voor een kaartje.
    Prachtig zijn ze de kaartjes van Corrie, wat een leuk idee om ze daar van te maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een enige verzameling. Het is leuk dat je steeds een verzameling maakt van wat je bij anderen ziet en dan je eigen verwerking maakt.
    Fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat leuk hoe jij de worden bij anderen "spiekt" en er een week later zo'n mooie eigen invulling aan geeft. Prachtig.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ooh, wat zijn ze toch weer mooi.
    Ik denk dat je er straks vaak mee gaat zitten “rollen”.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Je hebt je aardig uitgeleefd met deze letter.
    Leuk al die inspiratie.

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...