Busy Bessy Creatief

Totaal aantal pageviews

vrijdag 3 januari 2020

Hexagon ... Crea 5220 (week 1)

Een nieuw jaar... een leeg boek... een nieuwe lijst en een nieuwe uitdaging!
Wat heb ik er zin in....


Bij hexagon denk ik meteen aan patchwork, en laten er hier in de kast nu nog twee van dit soort 'hexjes' quilts-in-wording' liggen ...

Er werden kleine hexagonnetjes geknipt (m.b.v. een mal getekend) uit verschillende blauwtjes.


Het wit van de pagina werd hier en daar licht bestempeld met dit inktkussentje.


En toen leek het opeens heel snel te gaan, maar niets is minder waar. Het schuifproces heeft heel wat tijd in beslag genomen, maar het was leuk!


Daarna kwam het grafietpotloodje er aan te pas en werden hier en daar vormen geaccentueerd.
Sommige hexagons kregen een stikseltje met een zwarte pen, zodat het wel een patchwork lijkt...
En toen miste ik nog tekst. Dat was even een lastige..., maar ik vond hem toch!

Wil je weten wat Crea 5220 inhoudt? HIER vind je alle informatie en de lijst met onderwerpen!

En wat ben ik benieuwd wie er allemaal mee doen met Crea 5220! Van sommigen weet ik het al, en ik ga proberen het lijstje hieronder steeds aan te vullen...

    -  Marjan
    -  Josephine
    -  Céline
    -  Akkelien
    -  Toos
    -  Sandra
    -  Carmela and Davide
    -  Anita
    -  Loes
    -  Petra
    -  Viviane
    -  Nel


29 opmerkingen:

  1. Dit is echt kunstig gedaan zeg.
    Al die hexagon-netjes zelf geknipt, pff.... zoveel geduld.
    Succes met de nieuw uitdagingen, heerlijk toch, dat hij dat zoveel voldoening en rust uit kan halen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een mooie blauwtjes bij elkaar (grappig, maar ook wel logisch 😉 dat we allebei met blauw zijn begonnen) en wat heb je ze perfect uitgelijnd! Het ziet er heel mooi uit zo ook door de vloeiende overgang van de ene bladzijde naar de andere. Ze komen extra mooi uit door de doeltreffende en rustige achtergrond en die spreuk is perfect☺️.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk dat je met patchwork patroon aan de slag bent gegaan.
    Dat zei ik net bij Marjan ook dat ik iets op deze manier zou gemaakt hebben.
    Mooi zo over beide bladzijden en middenin een lege hexagonquilt.
    Gezellige dag
    groetjes, Truus uit Drenthe

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha, die lege hexagon had ik zelf nog niet bewust gezien!

      Verwijderen
  4. Wat heb je dat mooi gedaan! Het lijkt alsof ze zo willekeurig op de pagina gelegd zijn, maar ik geloof zeker dat er heel wat denk- en schuifwerk in gaat zitten.
    Groetjes, Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat is dat mooi gemaakt. Mooie start van de crea van dit jaar.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat heb je dat weer mooi gedaan! Jouw blog brengt me ineens weer terug naar de 1e klas van de mavo waar we handwerkles kregen en we een patchwork gingen maken. De hexagonnetjes vond ik de mooiste vorm, maar herinner me nog zo goed hoe ik ontzettend heb zitten pielen om de kartonnetjes allemaal recht uit te knippen en de stofjes goed aan elkaar te krijgen. Het was heksenwerk en is nooit goed van de grond gekomen. Achteraf had ik beter voor de vierkantjes kunnen kiezen. Nog altijd vind ik patchwork prachtig maar durf me er niet meer aan te wagen. Leuk dat ik even bij jou mocht meegenieten.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Leuk leuk leuk! En dan dat blauw natuurlijk. Je mag mij ook weer bij het lijstje zetten. Ik weet niet of het elke week gaat lukken maar mijn hersenen gingen ongewild toch druk nadenken wat ik met de woorden kon. Hoe gaat het nu verder met je quiltjes? Fijn weekend.
    Groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een prachtige uitwerking Elizabeth, je hebt er ook mooi blauwtjes
    voor gebruikt, en de achtergrond zo subtiel bestempeld maakt het tot
    een fraai geheel. Leuk hé, we zijn begonnen JIPPIE!!!
    Mijn handen jeuken alweer na de volgende, hihi.

    Bedankt voor je lieve reactie op mijn blog, krijg er blosjes van
    op mijn wangen.

    Groetjessss

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Een mooie start!
    En door je zeshoekige kaartjes moest ik nog denken aan een techniek van weven met kaartjes, ook ooit eens gedaan. Maar daar heb ik geen foto's meer van ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hi Elizabeth! We published our first post for Crea 5220, it's a great emotion !! I hope you like the creations! Thanks again, Greetings to the participants!
    Carmela and Davide

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Mooi die blauwe hexagons. Wordt je quilt nu kleiner of heb je nog genoeg blauw, haha. Groet, Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik krijg spontaan zin om weer te gaan quilten :)
    Mooi uitgebeeld hoor, misschien ga ik dat ook nog eens proberen, een woord uitbeelden op papier. We zijn net begonnen, het zou een keer moeten lukken!
    Fijn weekend

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat is dit leuk geworden, ik ben helemaal gek van hexagonnen!!! Heel mooi gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Leuk hoor, ziet er echt heel "quilterig" uit :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Zo, de eerste week zit erop voor jullie. Leuk gedaan, met de donkere accenten eromheen, springen ze er echt uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Mooi Elizabeth, het is net een echte quilt in wording.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Héél mooi! Het doet me ook ergens aan denken, maar wat...?

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat leuk is dit geworden zeg.
    En ook je breirol uit het vorige blogje.....prachtig.
    Fijn weekend.
    Groetjes Marja

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat leuk die hexagonnetjes, ik ga nu proberen om mee te doen, ben natuurlijk al te laat, maar door de oud en nieuwjaars drukte was ik het helemaal vergeten.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Een leuk begin voor het nieuwe jaar. Mooi hoor.
    Veel succes en de beste wensen voor 2020.
    Groeten
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Leuk dat jullie het project ook dit jaar doorgaat! Heel leuk, maar helaas niks voor mij, geef mij maar wolletjes of laat me patronen ontwerpen of vertalen of uitschrijven of iemand iets leren, maar dit soort creativiteit ligt me niet, maar ik volg het heel graag op!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. heel mooi gedaan zeker als je bedenkt wat je erbij kan bedenken ik heb nog geen heks voorbij zien komen :))

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Zoals je misschien weet, ben ik fan van hexjes en vind ik het een mooi quiltpatroon. Leuk om het nu eens in papieren vorm te zien..

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Deze vind ik heel gaaf! Zeker de tekst in combinatie met die missende hexagon

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...