Busy Bessy Creatief

Totaal aantal pageviews

vrijdag 31 januari 2020

Collage ... Crea 5220 (week 5)

Het woord collage komt van 'coller' dat (vast) plakken betekent. Bij een collage knip of scheur je afbeeldingen en m.b.v. lijm maak je daar weer een nieuw geheel van.
Als je een uitgebreide uitleg wil lezen, kijk dan eens hier bij Marloes.

Wie zich bezig houdt met scrappen of art-journalen, gebruikt ongemerkt vaak deze collage techniek. Je bent het je vaak helemaal niet bewust.
Maar als het onderwerp 'collage' is, dan kijk je er toch wel wat anders naar. Ik tenminste wel, want ik had nu het gevoel dat ik echt niet zomaar iets op kon plakken...
Alsof het aan grote regels moest voldoen, en niets is minder waar... Want je kunt het nooit fout doen!

Eigenlijk heb ik al heel vaak een collage gemaakt, vaak volledig spontaan. Maar nu blokkeerde ik gewoon een beetje... 'waar zal ik toch eens beginnen... en kan ik dit wel?'


Omdat ik als achtergrond een vintage-achtig iets wilde, verzamelde ik wat spullen op mijn werktafel. Maar goed dat ik nog kan uitwijken naar de werkplank voor het raam...



Hierboven zie je de achtergrond van beide pagina's. Links is een printje van internet en de rechterbladzijde komt uit een Daphne agenda.
...

De plaatjes komen allemaal uit het tijdschrift Daphne's Diary. Ik heb een hele stapel liggen en tot nu toe eigenlijk nog nooit in geknipt. 
Bovenaan plakte ik een stukje kant en de plaatjes kregen rondom nog een accentje met een zwart aquarelpotlood.
Uiteindelijk is het dus een hele simpele collage geworden, die vooral 'oogt' vanwege de gebruikte afbeeldingen...

En wat maakten de andere deelnemers van Crea 5220 voor deze vrijdag?
    -  Marjan
    -  Josephine
    -  Céline
    -  Akkelien
    -  Toos
    -  Sandra
    -  Carmela en Davide
    -  Anita
    -  Petra
    -  Loes
    -  Corrie

Wil je weten wat Crea 5220 inhoudt? HIER vind je alle informatie en de lijst met onderwerpen!

18 opmerkingen:

  1. Wat een mooie collage is het geworden! Gek is dat he, als je erbij na gaat denken wordt het ineens lastig. Ik herken dat wel. Ik heb hier ook nog stapels Daphne's Diary's, maar kan het steeds niet over mijn hart verkrijgen erin te knippen.
    Fijn weekend, groetjes Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Weer een heerlijke link naar een mooie site en Daphne's Diary kende ik ook nog niet; ik heb er heerlijk zitten neuzen.
    De achtergronden van je collage vind ik al schitterend! Eerst dacht ik nog dat het zonde was om daar wat op te plakken, maar je vintageafbeeldingen passen er natuurlijk perfect bij. Dat taartbodempje doet het ook heel goed en dat mooie kantje maakt het helemaal af. Grappig dat jij, net als ik, het 'simpel' hebt willen houden .

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Goed idee om Daphne's Diary te gebruiken, ik heb er ergens ook nog een paar liggen. Leuk gedaan en het kant maakt het geheel zo romantisch.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Lijkt me wel moeilijk om in die bladen te knippen, maar ze zijn er wel heel geschikt voor. Mooie collage is het geworden.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtig plaatje is 't geworden!
    Ja, Daphnes Diary, prachtig tijdschrift. Ik heb er wel eens een paar gekocht bij een kringloop. Eigenlijk is elke bladzijde mooi, hé :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wow wat een prachtig geheel is het geworden Elizabeth, de achtergronden
    heb je super gekozen, en mooi de afbeeldingen die je hebt gebruikt uit
    dat verrukkelijke blad Daphne's Diary, heb er zelf ook een paar, heerljjk
    om daar in te neuzelen. je hebt een fraaie samenstelling gemaakt, en met het
    echte kantje aan de bovenkant is het helemaal compleet!!!

    Heel fijn weekend,
    groetjes,
    Josephine

    BeantwoordenVerwijderen
  7. I really like your collage! I love lace and calligraphy.Very romantic!
    Good Weekend!
    Carmela

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooi geworden en ook rustig gehouden.
    Goed weekend
    groetjes, Truus uit Drenthe

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Bij dit onderwerp kan heel veel en juist daarom moeilijk. Maar het is je weer gelukt. Leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik zeg goed gelukt. Ik houd wel van dit sfeertje.
    Fijn weekend.
    Groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Morgen als je geen opdracht hebt, maak je natuurlijk weer een dijk van een collage. Groet, Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ook al ging het moeizaam dit keer, ziet het er erg mooi uit! Zeer creatief!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ondanks dat je blokkeerde vind ik het toch een mooie collage geworden!
    Gek is dat hè, dat het gevoel er soms ineens niet is.... maar uiteindelijk komt het allemaal weer goed blijkt ook nu maar weer.
    Ik heb ook van die Daphne tijdschriften, maar vind het zo zonde om in te knippen....

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Mooi Elizabeth, je hebt er echt wel gevoel voor.
    Heel toevallig kocht ik maanden geleden ook Daphne’s Diary, leuk tijdschrift.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Natuurlijk kan je dat! Ik vind dat je altijd al collages maakt, dat is toch een afbeelding gemaakt van stukken van andere afbeeldingen?
    Ook deze is weer leuk. Lekker "ouderwets" daar hou ik wel van.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat eeneiige collage weer. Kleur en “ plaatjes” passen enig bij elkaar. En wat fijn om zo’n ruime werktafel te hebben.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wauw jij hebt veel plaatjes, papier en hobby spullen!
    Wat een mooie collage, jij denkt simpel, maar ik vind haar geweldig :)
    Goed gevonden een speldenkussen, kantjes, papier en je hebt een geweldige collage
    Ik ben eigenlijk al jaren niet meer van de tijdschriften, gewoon geen tijd om te lezen!
    Maar nu heb ik toch een Landleven gekocht, zou het door het woord van de week komen ;)
    Fijne zondag, Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Jij doet me echt zin krijgen om toch ook weer eens met papier aan de slag te gaan. Ik bak er niks van maar oefening baart kunst... misschien... hopelijk. Jij maakt er telkens opnieuw iets heel moois van.

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...