Busy Bessy Creatief

Totaal aantal pageviews

dinsdag 7 januari 2020

En ook deze breirol is af ...

Toen mijn winterbreirol van 2019 klaar was, was ik er nog niet klaar mee... Ik had het al verwacht; je valt even in een gat.. Maar dat was deze keer heel snel opgelost, want in de kast lag nog soortgelijk breiwerk!


Ik pakte de draad weer op met patroontje 16, en ik moest er eerst wel weer een beetje in komen.
De winterbreirol was alleen met rechte en averechte steken, maar deze heeft veel ajour en ook kabeltjes erbij. Bijna iedere toer is anders en je moet aldoor een patroon herhalen. Maar ik vind het heerlijk om te doen en zit er hardop bij te praten en te tellen.



En dan is het opeens gedaan met het garen... Oeps, het laatste patroontje lukte niet meer, maar de bol was gewoon op. Het was een 'krijgertje' ooit en ik vind het roze niet eens zo mooi voor een breirol, maar het zij zo.
De volgende dag wilde ik foto's gaan maken en wat zie ik daar 's morgens?


Onze grote, dikke stoute poes Boofy doet zijn naam eer aan! Ja ja, je kijkt alsof je je wel een beetje schuldig voelt...("laat me asjeblieft zitten..."). Maar dat doen we niet, je hebt genoeg andere fijne plekjes!


Hier zie je het deel wat ik er nog heb aangebreid na de kerst. Van rechts naar links patroontje 16 t/m 23. Alle patronen staan nog online bij Ravelry (advent calendar scarf 2011 by Kristin Benecken).


Nu ligt ook dit rolletje in het mandje erbij. Helaas weet ik niet een goede plek voor het jaartal en mijn initialen erop, dat is wel jammer. Maar misschien hebben jullie een goed idee?


18 opmerkingen:

  1. Grappige kleur voor een breirol maar mooie patronen.
    Het is smal maar boven het smalle ajourpatroontje links boven, is het mogelijk om daar je initialen te maken?
    Succes en gezellige avond
    groetjes, Truus uit Drenthe

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtig deze patronen van deze brei rol.
    heel herkenbaar, zit ook altijd al tellend te breien .
    Altijd zo fijn als alles klopt als de pen af is.
    Fijne avond Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. De enige mogelijkheid die ik zie is aan het eind bij het stukje tricotsteek. Of op een van de tricot streepjes van motief 3. Succes met bedenken. Groet, Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel erg mooi deze ajourpatroontjes, daar hou ik wel van. Ik denk dat je de patronen beter ziet dan wit. Moeilijk om een plekje te vinden, misschien op een strookje stof en dat aan de achterkant erop naaien?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooie breirol, toch leuk in de roze kleur, steekt mooi af met de ajourmotiefjes. Misschien een apart labeltje met je initialen en jaartal aan de bovenkant vastzetten.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oeh, dit is wel een erg mooie breirol, daar gebeurt heel wat in die patroontjes! Misschien toch maar even de link naar Ravelry opslaan...
    Een apart labeltje lijkt mijn ook de beste oplossing.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Tjee wat heb je hard gewerkt Elizabeth nog zoveel patroontjes na de kerst,
    en het zijn zeker niet de eenvoudigste, wel HEEL ERG MOOI!!!
    Ach gossie die Boofy, hahaha je kan aan zijn uitdrukking zien dat je hem
    net even flink hebt toegesproken. Tsja....ik snap Booy wel hoor, dit is
    toch wel een heel bijzonder lekker plekje. Hoop wel dat hij niet van genot
    is gaan trappelen want anders...................oei

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een prachtige kleur, ik hou wel van zacht roze en de patroontjes zijn prachtig!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ziet er heel moeilijk uit al die verschillende steekjes. Knap werk hoor!
    Poes is ook blij zo te zien. Nu ligt er nog een breirol bij, dus lekker warm voor poesje :-)
    Misschien een piepklein etiketje op de rol met je naam en datum?
    Gewoon met een watervaste fijne stift beschrijven, dan kan het een kleintje zijn, dat niet zo opvalt.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een gave patroontjes! Bijna zonde om daar nog wat op te borduren. Mijn praktische ik bedacht dat je hem misschien wel als sjaal zou kunnen gebruiken. Door de roze kleur steekt hij ook wel wat af in je witte breirollenmandje. En anders lijkt inderdaad een apart labeltje bij de beste oplossing. Succes.
    Groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Zo leuk weer, en die stoute kater.... Ik moest héél hard lachen, haha.
    Ik zou het jaartal en je initialen op een stukje stof borduren of schrijven en dat eraan naaien.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Oei, wat een mooie patroontjes!
    Ja, ik denk ook aan een labeltje erop met je initialen en zo. Of je moet het in een patroontje verwerken. Ik zie banen tussen de gaatjes, misschien kan je daar wat op borduren? Al is dat ook weer een beetje zonde van de mooie patronen.... Jammer, dat je niet nog een ietsjepietsje meer garen had!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Misschien kun je het helemaal onderaan borduren?

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat mooi geworden! Voor de afwisseling toch ook wel leuk, een roze erbij. Wat een deugniet is poes, maar ja geef haar eens ongelijk!
    Groetjes, Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Gave breirol. Best een hele klus met al die verschillende patroontjes, maar dan heb je ook wat. Ik snap wel wat je bedoelt met de kleur. Ik zou voor een labeltje gaan, zonde om het in je breiwerk te doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Super dat je doorgegaan bent. En helemaal jouw ding het ajour breien. Zo kan het mooi in het mandje bij de rest. En dat heerlijke poezenbeest had een lekker plekje uitgekozen.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat een mooie breirollen. Toch erg leuk een rol in andere kleur.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ik houd niet van roze (overigens wel van rood, maar dat is een ander verhaal, uh, blogbericht), maar ik vind zo'n rol erg mooi, zelfs in roze! Schitterend hoe mooi je dat gebreid hebt. Maar ja, wat doe je ermee als het af is? Bij de anderen leggen (heb er al heel wat gezien bij je, zo lang volg ik je al, haha) of heb je er een mooie vitrinekast voor? Dat laatste zoutich het mooiste zijn!

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...