Busy Bessy Creatief

Totaal aantal pageviews

vrijdag 17 januari 2020

Dots ... Crea 5220 (week 3)


Dots, stippen ... een prachtige decoratieve vorm, die niet alleen grafisch gezien 'hip' is, maar ook een rijke geschiedenis heeft!
Ik stuitte op deze site en wil hem graag doorgeven...
Al lezend kwamen er herinneringen naar boven, b.v. de tekenlessen op de middelbare school... een 'pointillisme' opdracht... iets met een stoel... ik zie het zò voor me.., maar ik kon de tekening zo snel niet meer vinden!
In de cursus AJSS 2019 waren we ook bezig met 'polka dots' (Yayoi Kusama) en gaven we er een eigen draai aan.
En jaren geleden was ik wèg van stippenstof en had ik er verschillende kledingstukken van!



Een keuze uit de verzameling, grotendeels geprint ... en ik besloot in goudtinten met zwart te gaan werken deze keer.



De dames in jurk werden netjes uitgeknipt en ik vond nog een stukje overgebleven stof waar ik ooit een wijde rok van maakte. Leuk om dit ook te verwerken op deze pagina's.



De pagina's kregen wat likjes acrylverf m.b.v. een stukgeknipt pasje ...  Fijn dat deze verf zo snel droogt, want ik kon eigenlijk meteen verder. Ik verdun het ook niet met water en dat maakt dat de bladzijden van mijn journal netjes blijven.



Het middenstuk (met Yayoi Kusama) heb ik als eerste vast geplakt en de dame links had ook al meteen haar vaste plekje... 
Ik knipte een reep van de stof en plakte die ietwat schuin op de bladzijde. Of de andere afbeeldingen goed liggen qua positie, wist ik niet meteen. Daarom liet ik het een poosje liggen.


Eigenlijk vond ik de indeling verder wel goed, alles werd dus definitief vast geplakt.
Met bubbeltjesfolie en goudverf depte ik nog een aantal dots op de pagina en met een zacht (B6) potlood werden er nog wat accentjes gemaakt.


En wat zou er te zien zijn bij de andere deelnemers van Crea 5220?
    -  Marjan
    -  Josephine
    -  Céline
    -  Akkelien
    -  Toos
    -  Sandra
    -  Carmela en Davide
    -  Anita
    -  Petra
    -  Loes
    -  Corrie
    -  Albèrtje
    -  Viviane

Wil je weten wat Crea 5220 inhoudt? HIER vind je alle informatie en de lijst met onderwerpen!


20 opmerkingen:

  1. Mooi gedaan veel stippen hier kan iedereen mee uit de voeten

    BeantwoordenVerwijderen
  2. O, wat geweldig mooi en creatief, volgende keer hoop ik er meer van te maken, misschien moet ik gewoon vroeger beginnen?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat leuk. Het zou zo een bladzijde in een modetijdschrift kunnen zijn.
    En dan ineens zit er ook nog een poesje tussen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Polka dots, ze blijven mooi voor mij en in de mode ook denk ik, want ieder jaar zien we ze (in meerdere of mindere mate) terug. Leuk dan ook dat je er een soort modetijdschriftbladzijde van hebt gemaakt. Je eigen stofje combineert mooi met het stofje van Yayoi Kusama (interessante site trouwens!) en de met noppenfolie bewerkte achtergrond is goed bedacht.
    Tot slot nog even: als ik het juiste figuur had, zou ik heel graag zoals het zwartwitfiguurtje rechtsboven over straat lopen, wat is ze mooi...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. We loves Georges Seurat's painting,the pointillism paintings,and the sparkling effects of Yayoi Kusama! Beautiful post!
    Carmela e Davide

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ohhh FANTASTISCH Elizabeth, wat ben je er diep ingedoken, en heel
    leerzaam wat ik hier allemaal tegenkom. Deze uitwerking vind ik echt SUPER
    geslaagd, prachtig in balans en de achtergrond past er perfect bij.
    Zo leuk te zien wat het stempelen met bubbeltjesfolie voor resultaat geeft.
    Het is een waar kunstwerkje geworden......

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een mooie vertaling van het onderwerp stippen, echt een kunstwerkje!
    Groetjes, Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooie warme kleurencombinaties heb je gebruikt hiervoor.
    Wat een figuurtjes hebben deze dames toch! Dat is wel héél lang geleden dat ik er zo uitzag. lol.
    Fijn weekend
    groetjes, Truus uit Drenthe

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Zeer kunstig gemaakt.
    Je had er vast veel plezier bij het maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Heerlijk, ben zelf gek op stippeltjesstof. Die jurk links is echt heel leuk, vooral als die slanke mevrouw hem draagt :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Polka Dots vervelen nooit, steeds duiken ze weer op in het modebeeld.
    Prachtige kleurencombinatie heb je gebruikt, ik vind het ZEER geslaagd.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Je mag vast nog eens meedoen met een mode pagina. Wat is het leuk geworden. Groet, Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ha, ha, ik heb ook nog een zwarte rok met witte stippen in de kast hangen :)
    Door jouw mooie en modieuze uitwerking moet ik daar in eens aan denken, grappig
    Mooie kleurencombinatie en ik begrijp het al weer wat beter, niets weggooien, het kan altijd nog van pas komen ;)
    Groet Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Echt prachtig! Jij bent helemaal in je nopjes met stipjes :-)
    En polkadot, dat is zo'n leuk woord!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een stippen: heerlijk om te zien.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. lekker gestipt, leuk! Ik vind dat bruine jurkje een leukertje, die zou ik wel in mijn zomerkast willen hebben.
    Fijn weekend. Groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ik bewonder jou creativiteit, prachtig gedaan!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Dots zijn dus echt jou ding!!
    Wat een mooie, creatieve pagina.
    Alles klopt, het detail van de noppen folie maakt het helemaal af!!

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...