Busy Bessy Creatief

Totaal aantal pageviews

vrijdag 2 augustus 2019

Eyes ... Crea 5219



Leuk onderwerp ... eyes... veelzijdig ook...
Maar als je dan gaat nadenken over hoe je het wil vormgeven, kan het toch nog een zoektocht zijn.
Het meest voor de hand liggende - ogen uitknippen en opplakken - had ik al eens eerder gedaan. Zie de foto verderop in dit bericht.



De laatste tijd houd ik meer en meer van abstract en geïnspireerd door verzamelde afbeeldingen van internet, schetste ik eerst op een kladje wat vormen waarbij er overal ogen tevoorschijn kwamen.
Daarna heb ik het ontwerpje  iets groter getekend in mijn dummy, en helaas weer ergernis over het slechte papier. Het is dat ik gewoon vol wil houden in dit boekwerk tot en met het einde van het jaar, maar ik weet één ding en dat is dat ik NOOIT meer zoiets hoef te hebben!



Dit keer heb ik pastelkleurpotloden van Bruynzeel en Conté gebruikt om de vormen in te kleuren. Ook weer twee van die dozen die ergens achterin de kast lagen en tevoorschijn kwamen tijdens het opruimen en herindelen...
Ik heb een blaadje onder mijn hand gelegd, zodat er niet zo snel vlekken kwamen. Maar helemaal voorkomen kun je het bijna niet.
Daarna heb ik het gefixeerd met een spuitbus.


Bovenstaande maakte ik in december 2014 en liet ik hier al eens zien.
De neuzen en de monden heb ik bewaard..., daar kan ik nog wel eens een keer iets mee!

Ik doe ook mee met 100 Small Steps en de afgelopen week was ik toe aan dag 34 met als thema 'Eyes"...  Zoveel mogelijk verschillende ogen tekenen in allerlei stijlen ...



Wil je meer zien over dit onderwerp? Kijk dan bij:
    -  Marjan Maakt
    -  Blauw ruitje
    -  In de weer
    -  Made by Céline
    -  De Breimeisjes
   
Volgende week is het onderwerp 'Feeling'.

18 opmerkingen:

  1. Heel mooi en wat grappig dat je bij allebei de "challenges" iets met ogen had!
    Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat goed en mooi gedaan! Geweldig zoals je met inspiratie van internet bedacht hebt om dit te maken. De ogen kijken allemaal vanuit hun eigen unieke plekje me aan. De kleuren vind ik ook mooi gekozen (gelukkig heb je opgeruimd 😂). Wel reuze jammer dat je Dummy zulk naar papier heeft! Welk merk is het?
    Abstract is inderdaad mooi, voorheen vond ik het niet geweldig, maar het lijkt wel alsof ik er naar toe groei 😉. Dat is bij jou misschien net zo, de opdrachten van Marieke en de 100 stapjes helpen je er vast bij.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. PS: mooi dat achtergrondvel bij de 100 steps. Het lijkt zo echt op de oogbol!

      Verwijderen
    2. Leuk dat je dat ziet! Het is gemaakt met de gelli plate, eentje uit de voorraad...

      Verwijderen
    3. De dummy is merkloos, ooit eens voor 50 cent gekocht in een kringloopwinkel... ik had beter moeten nadenken voordat ik daarin begon!

      Verwijderen
    4. Die vergissing maak je niet nog een keer😉

      Verwijderen
  3. Dit gedoe met de ogen spreekt mij wel aan, ik heb eigenlijk niet zoveel met papier en zo, maar dit vind ik echt wel leuk. Mooie ondergrond op die laatste foto. Ga nog even kijken wat Marjan er van gebouwen heeft.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. mooi gedaan. Ik vind de kleuren zo mooi in elkaar overlopen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Blauw is mooi.
    Ogen zijn fascinerend. De spiegels van de ziel

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik keek mijn ogen uit. Wat een prachtige werken weer. Jammer dat je geen goed papier hebt, volgend jaar lekker een boek met goed papier kopen.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. De ogen op de gekleurde tekening met al die bogen vind ik erg mooi.
    Lekker losjes getekend en gewoon afgewacht waar er een oog kon komen.
    Leuk om zo met potloden te spelen.
    Inderdaad... papier is zo belangrijk. Ik had vroeger altijd mijn eigen vaste merk, dat tekende fantastisch. Helaas is dat niet meer verkrijgbaar, net als mijn favoriete Karisma potloden, maar in een kunstenaarswinkel kan je kiezen uit verschillende goede en zuurvrije soorten, ook in blokvorm.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Vind de vrolijk gekleurde wel erg mooi, lijkt wel op doedelen?

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Weer heel creatief! Ik blijf het leuk vinden om ieders uitwerking van een woord te zien.
    Fijn weekend
    Groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat mooi allemaal. De blauwe vind ik écht schitterend.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat ontzettend gaaf zeg, die pen in abstract stijl.
    Mooie kleuren, heel sprekend en omdat het ogen zijn is het net of het geheel ook echt leeft/je aankijkt.
    Ik hou hier wel van

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ohhh ja, abstracte vormen spreken mij ook bijzonder aan, en
    wat je deze week gemaakt heb vind k echt geweldig mooi geworden.
    De kleuren en vooral ook de fraaie ronde vormen die zo mooi in
    elkaar vloeien. Je voelt je gewoon bekeken met al die ogen, hihi.
    De uitvoering in blauw is ook zeer geslaagd.

    Groetjes,
    Josephine

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...