Busy Bessy Creatief

Totaal aantal pageviews

maandag 5 augustus 2019

Babbeltje op maandag ...

Het lijkt wel alsof ik alleen nog maar op vrijdag blog... en dat is ook zo de laatste tijd.
Daar baal ik een beetje van, maar aan de andere kant is het wel logisch.
Het is niet zo dat ik niets anders heb om over te bloggen, maar het komt er gewoon niet van.
In de zomer is DH veel thuis en vragen er andere dingen de aandacht, zoals de tuin, onderhoud, verjaardagen, bezoek ...
Crea 5219 wil ik in elk geval steeds laten doorgaan en daarom zien jullie vaak alleen daar maar berichten over.
Eenzijdig, dat is het wel... En ik snap als echte handwerksters er misschien niet zoveel mee hebben.

Doe je mee met een rondje tuin?


Het vele snoeiwerk begint zijn vruchten af te werpen, bijna letterlijk... We hebben in de drie jaar dat we hier nu wonen nog nooit zulke grote vruchten gehad. De bomen waren behoorlijk verwaarloosd qua snoeien, helaas.
DH heeft heel wat filmpjes bekeken en adviezen gevraagd. Het is zo belangrijk dat de vruchten licht en zon krijgen en daarom moet er flink worden uitgedund. Dat kost dagen werk, maar hij doet het graag.


We hebben geen koeien meer op het land, maar schapen. En dat is anders, maar ook heel leuk. En het zijn nog grappige schapen ook en ze zijn totaal niet bang.


De boerenhortensia was in het voorjaar behoorlijk gesnoeid door de buurman, die hovenier was. En ik hield eerlijk gezegd mijn hart vast en dacht dat we geen bloemen zouden krijgen dit jaar...


Maar ik had ongelijk...! Ze zijn prachtig en ik geniet er elke dag van. Er zwermen ook veel vlinders rond de struiken, zo mooi om te zien.



De schuur is inmiddels voor een groot deel dicht. Links moet nog betimmerd worden, maar we wachten op de kozijnen. Als die klaar zijn en geverfd gaan we weer verder.
DH heeft de Pipowagen voorlopig ergens anders gezet, omdat het wel erg rommelig werd qua zicht. Ook het kippenhok is verhuisd ...


De kipjes zaten er niet in hoor ... :) Ik moet jullie overigens wel iets anders vertellen ... ik kan er nu wel over schrijven... maar er zijn 2 kippen dood. En geloof me.. ik was er echt van uit mijn doen, vond het zò erg! 


Chicky had een hardnekkige cloaca prolaps en Saartje is weken ziek geweest en de DA wist niet wat het was. Injectie hielp niet en ze verzwakte steeds meer en at alleen nog maar kleine stukjes druif, tenslotte alleen maar uit mijn hand. Ze kon niet meer happen en dronk al die tijd ook al niet meer... Het was tijd om haar te laten gaan. Maar ik heb tranen met tuiten gehuild, echt waar.

Dag lieve Saartje ...


Waar ik ook erg mee achter loop is het reageren op jullie blogs. Ik heb wel zo'n beetje alles gelezen, liggend op bed tijdens de spit-periode, maar ik vind reacties tikken op mijn mobiel niet fijn en zeker niet liggend.. Dus ik moet nog een inhaalslag maken!

Op handwerkgebied haak ik nog steeds ijverig aan de granny squares die ik hier liet zien. Voor een dekentje heb je er toch best een heleboel nodig.



En de laatste dagen ben ik de franje aan het maken aan de Droomdeken. En dat is me toch een klus!
Ik heb nu om de 10 steken een markeerder gestoken; dan werk je tenminste steeds ergens naar toe.
Als het karwei klaar is, mag ik van mezelf beginnen met een bijpassend kussen waarbij dezelfde steken worden gebruikt als in de deken.

Borduren en patchwork liggen al een hele tijd stil. Ik wacht nog steeds op een flow... En ja, je kunt ook niet alles tegelijk. Ik ben behoorlijk in de ban van tekenen&schilderen en het maken van collages. Binnenkort laat ik zien wat ik gemaakt en geleerd heb in de online cursus van Art Journal Summer School 2019.



Inmiddels is het alweer Augustus geworden en daarom maakte ik in m'n Bullet Journal een nieuwe maandpagina ...



De plaatjes komen gewoon uit een 2-jaar oude zomercatalogus van Loods 5. Er staan zoveel leuke foto's in en ze zijn al gestyled binnen een bepaald thema.
Ik vind het leuk om zoiets te gebruiken en een pagina verder aan te kleden met stempels, stickertjes, washi tape, en natuurlijk het schrijven van een verhaaltje...

Nou, mijn verhaaltje blaas ik nu uit. Tot de volgende keer!

22 opmerkingen:

  1. O wat erg van je kippen. Dat doet zeer ja. De schapen op de foto zien er zo mooi uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gezellig weer! Ja, we hebben het gewoon té druk met leuke en wat minder leuke dingen en dan sneeuwt bloggen af en toe helemaal onder. Ik herken het 😉. Voor de handwerksters onder de blogsters zal het inderdaad af en toe niet meevallen (of misschien zelfs wel tegenvallen....),maar hopelijk verandert dat wanneer het weer binnenzitweer wordt.
    Ach twee kipjes verloren,dat is verdrietig! Het maakt niet uit wat voor soort 'huis'dier het is, ze zijn allemaal even lief. Het verlies van onze eerste kippen hakte er ook zo in, maar ik moet bekennen dat het na een paar jaar ook ging 'wennen' (of we gingen meer nuchter denken zoals de boeren om ons heen 😄, maar moeilijk bleef het wel).
    Wat zien de pruimen er geweldig uit! En wat leuk dat jullie nu buurtschaapjes hebben. Heb je al aan de boer gevraagd of je een vachtje mag hebben? Als je het niet gebruikt om te spinnen of te vilten, kan je er altijd nog een heerlijk dekbedje van maken.😉
    Slim idee om de franjes in 'etappes' te doen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ach wat sneu van je kipjes, dat zijn de dingen aan het buitenleven die echt niet leuk zijn. Begrijp datje er verdrietig van werd. De fruitbomen staan er goed bij zeg, er zit zat aan. Hier kan ik dit jaar ook eindelijk wat oogsten zoals het er uit ziet en ik heb dit jaar voor het eerst peren aan de boom. Het is nog steeds een iel boompje maar is nog niet zo oud. En dat niet bloggen ken ik ook, ik ben nog steeds die afgelopen maanden aan het inhalen, hoop dat ik de laatste "aflevering" deze week kan plaatsen. En wat die franje betreft, dat ken ik ook. Had ik met mijn gordijntjes haken, elke dag verplicht 10 toeren, de merkdraden lekker laten zitten, kan je tenminste zien dat je wat gedaan hebt.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik vind het nog steeds zo fijn om te lezen en te zien hoe jullie met liefde leven op deze plek. Prachtig om te zien dat al het snoeiwerk niet voor niets is geweest. De schuur ziet er geweldig uit en ik kan mij voorstellen dat je verdriet hebt gehad om jou kippetjes. Toch lijkt mij kun je wel een klein beetje blij zijn want jou kippetjes hebben in elk geval een heel fijn leven gehad.
    Het is net wat jij schrijft met het tekenen heb ik niet zoveel maar verwonder mij er wel over dat jij er steeds weer iets moois van maakt.
    En helemaal zonder draad en naald/haaknaald ben je ook niet.
    Bij mij ontbreekt de flow om een blogje te schrijven vind dat ik toch niet zoveel te melden heb want op dit moment lees ik heel veel en staat het borduren quilten en breien op een heel laag pitje. Misschien iets voor de komende winter?
    Groeten
    marga

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Op mijn oude laptopje kan ik gelukkig toch nog wel reageren.
    Wat lekker veel appels en pruimen hebben jullie aan de bomen.
    Heerlijk die pruimen, krijgt er trek in :-)
    De Hortensia gesnoeid en toch bloemen. Bijzonder hoor. Er is wel één soort waarbij dat kan, maar bij de meeste niet.
    Er moeten het jaar daarvoor toch echt nieuwe takken hebben gevormd, anders lukt het niet. Maar ze zijn mooi bij jou.
    De kipjes... o wat verdrietig is dat!
    Het zijn dan officieel geen huisdieren, maar zo voelt het toch. Ze hebben namen en je kent hun karaktertje.
    Kan me voorstellen dat je er verdriet om hebt.
    Hopelijk hebben ze de andere kipjes niet aangestoken.
    Veel plezier met al je hobby's en het lapjesgebeuren komt vast wel weer terug.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. wat woon je op een mooi plekje !!! de schuur wordt prachtig daar kun je ook wel wonen denk ik. lekker rustig aan doen het is zomer

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat ontzettend sneu van de kipjes, geloof je echt wel dat het iets is waar je verdrietig om wordt. En wat zien je fruitbomen er goed uit met grote pruimen en appels. De hortensia's zijn best sterk hoor, ik doe het om het jaar de grote oude taken weghalen, krijg je mooie bloemen. En je schuur ziet er mooi uit. Een idyllisch plekje waar jullie wonen. Fijne week

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ah, 2 kippen dood, dat zal best wat met je doen, het zijn toch huisdieren zoals ze bij jullie leven.
    Het rondje tuin was een fijn rondje hoor! Jee wat een prachtig fruit! En dan die hortensia, wauw! Jullie schuur wordt ook heel mooi.
    Wat hebben jullie toch een goede stap genomen om hierheen te verhuizen.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ach, wat triest van de kippen :-( Wat is jullie schuur een juweeltje, heb ‘m net mijn man laten zien. Zou iets zijn voor hier maar dan maatje kleiner. De hortensia’s zijn hier ook flink teruggesnoeid dit voorjaar en bloeien toch ook flink.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Daar kun je echt ziek van zijn, of het nou eeern hond, kat, konijn, kip of geit is.....maakt niks uit, je bent gek op dieren, je houdt van je eigen beestjes en je bent goed voor ze.
    Als je er dan 1 verliest ben je daar heel verdrietig om.

    Wel leuk om eens zo'n gezellig praatje hier te lezen.
    In de zomer zijn wij allemaal druk met andere dingen, bloggen is meer iets voor "niet tijdens de zomer maanden"
    Ik heb dat zelf ook een lees het ook veel overal.
    Komt vanzelf wel weer.
    Blijf genieten van je mooie tuin, van elkaar en van je beestjes.
    We bloggen gauw weer, lieve groetjes, Daphne

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een mooi gezicht dat fruit aan de bomen. Ik had ook niet gedacht dat je hortensia's het dit jaar nog zouden doen, maar jawel. Prachtig!
    En de schuur gaat er nu echt op lijken. Heerlijk om daar straks te zitten en van de schapen te genieten.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een gezellig babbel blogje Elizabeth, en ik doe graag mee
    met je rondje tuin. WOW, wat een fantastische foto's van jullie
    fruitbomen, werkelijk een genot om naar te kijken. En vooral ook
    binnenkort op van te smullen natuurlijk. Wat verdrietig te lezen
    van de kipjes, ach gossie, je voelt je zo machteloos en al helemaal
    als de dierenarts er ook niet achter is gekomen wat de oorzaak was.
    Kan me goed voorstellen dat je het uitbrult van verdriet.
    Wel heel gezellig dat jullie nu schaapjes op het land hebben, het blijven
    enige beesten en heerlijk eigenwijs en nieuwsgierig.
    De schuur is een plaatje en zal met al die zonnepanelen lekker
    veel energie opleveren.
    Succes met alle franje maken, wat een enorme klus zeg, hoop dat
    als je t.z.t aan het kussen begint dat dat er eentje is zonder franje,hihi

    Geniet van een fijne week, en hoop dat je rug inmiddels alweer
    een stuk prettiger aanvoelt.

    Groetjes,
    Josephine

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Prachtig die schaapjes zo dichtbij en wat een vruchten, heerlijk.
    Waar snoeien al niet goed voor is maar vaak durven we niet.
    Succes met al je mooie klusjes, veel werk die franjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. We zijn weer helemaal bij! Wat sneu van je kippetjes. Altijd verdrietig. Maar voor de rest een heel gezellig blogje! XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een prachtige plek.
    Voor mijn journal knip ik ook altijd van alles uit ipv rennen naar de winkel om van alles te kopen.
    En tja, huilen om een kip, in jouw geval 2, ik herken het zo.
    Ik ben dol op mijn kip.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Als ik die pruimen zie wordt ik gewoon jaloers, bij ons willen ze niet en vraag me niet waarom.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Het fruit doet het goed. En de hotensia bloeit mooi. Jammer van de kipjes. Ook zij kunnen je verdrietig maken. Gr. Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Gezellig maandag babbeltje met plezier gelezen
    Mooie schuur word het, en de fruitbomen staan er mooi bij ook de hortensia's
    De deken bijna klaar, mooi.
    je bent heel druk met alles en ja er kam maar een ding tegelijk hé,
    Ach spijtig van je kipjes, maar ja hoort er bij als je vee hebt
    Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Allereerst een welgemeend dankjewel voor je reactie op mijn blog.
    Wat een gezellig blog heb je ervan gemaakt, en nee hoor helemaal niet erg om een rondje door de tuin mee te lopen. Wat ziet het er allemaal prachtig uit. Dat journallen.......Ik heb me er bijna ook aan gewaagd......maar ik heb al zoveel hobby's. En op het moment komt er zo weinig uit mijn handen......de flow is er ook hier een beetje uit.
    Verdriet om de kippen, helemaal niet gek hoor je bent gehecht aan je beestjes.
    Groetjes Marja

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Je doet je naam toch nog echt eer aan. Busy !!!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Lekker bij gekletst. Oef het verlies van een dier is altijd naar wat voor een het er ook is. Ik ga snel verder met het lezen van je andere blogjes.

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...