Busy Bessy Creatief

Totaal aantal pageviews

zaterdag 9 maart 2019

Tas afgemaakt

Mijn schoonzus vindt het leuk om een handwerkje te hebben liggen voor het geval dat...
Gewoon iets makkelijks voor in de avond. Zo had ze een aantal granny squares gehaakt met het idee er een tas van te maken.
Maar... zover kwam het niet, en het bleef maar liggen.
Ik vond het wel een uitdaging om het af te maken en nam het mee naar huis.



Al vrij snel haakte ik er een paar vierkantjes bij voor het benodigde aantal. Het aan elkaar zetten van de granny's was ook geen punt. Daarna heb ik een aantal toeren met vasten aan de bovenkant gemaakt, daar wordt het geheel steviger van en ook om de handvatten eraan te kunnen zetten.
En toen bleef het dus een hele tijd liggen...
Opeens werden er truitjes voor Guus gebreid, spulletjes voor kerst gemaakt, mutsjes gebreid en genaaid...

De afgelopen week vond ik het plastic tasje weer onderin mijn handwerkmandje..., oh....
Tijd om direct aan de slag te gaan!


Ik pakte een bijpassend stofje (hoefde niet lang te zoeken nadat alles netjes was gerangschikt) en tekende de maten van de voor-en achterkant, en zijflappen en bodem af op de binnenkant van een big shopper. De stof knipte ik rondom iets ruimer en daarna heb ik de zomen op de naaimachine met een siersteek afgewerkt en vastgezet.
De losse delen zijn met de hand aan elkaar gezet, zo zitten ze mooi strak. Wel even een werkje, maar dan heb je ook wat.. En ik kreeg gelukkig hulp van onze Boofy!



Welja....


Hier nog even zonder binnenvoering... slapjes...


Maar nadat de binnentas bovenaan de buitentas was gezoomd, kon het geheel goed in model gevormd worden. Alleen..., het is wel een kraaktas geworden!

Jaren geleden maakte ik voor mezelf ook zo'n soort tas, hier (klik) kun je dat even terugkijken. Maar in die tas deed ik tafelzeil en dat kraakt niet...


21 opmerkingen:

  1. Het is een leuke tas geworden. Je hebt er nog heel wat werk aan gehad om dat zo goed te voeren. Daarom blijven zulke werkjes ook meestal liggen denk ik. Het maken is leuk maar het afmaken niet. En aan het kraken moet ze zich maar niet storen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat was nog een flinke klus! Moedig om de delen met de hand aan elkaar te zetten en heel netjes. Grappig dat het een kraaktas is geworden, maar dat vindt je schoonzus vast niet erg, ze kan de tas nu eindelijk gaan gebruiken en er van genieten!
    De tas die je in 2011 voor jezelf hebt gemaakt ziet er ook schitterend uit. Heb je hem veel gebruikt? Of misschien gebruik je hem nog steeds?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat moet haast wel een flinke klus zijn geweest en dan ook nog een "kraak"tas?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Was een hele klus, maar het resultaat mag er zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Grappig dat het project bij jou ook een tijd bleef liggen, maar ach, nu is hij af en daar gaat het om. Lekker ruim, stevig en heel leuk, die wordt vast veelvuldig gebruikt (ondanks het kraken, haha)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een enige tas. Dat heeft even doorzetten gevraagd, maar je schoonzus is er vast blij mee.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat raar, dat de tas kraakt! Of is daar wel een logische verklaring voor?
    Ik vind 'm mooi en wat keurig genaaid, die binnentas!
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het kraken komt door het materiaal van de boodschappentas...

      Verwijderen
  8. Best een mooie tas, en het kraken gaat misschien op de duur over.
    Ook even op de link geklikt van je eigen tas.
    Ook wel zo mooi, fleurig van kleur.
    Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Et voila een tas. Krakend of niet altijd handig.
    Fijne zondag.

    Groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Mooi gemaakt. En dat kraken neem je maar op de koop toe, groet, Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Oeps! Een kraaktas... maar dat is wel origineel, dat heeft niemand :-)
    Maar ook wel fijn dat de gehaakte blokjes nu dienst doen.
    Fijn dat je een "hulpoes" hebt, dat scheelt een hoop werk, kan ik ook wel gebruiken eigenlijk :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Je hebt er een mooie tas van gemaakt.
    Schoonzus zal er blij mee zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Niet alleen een mooie, nuttige tas - met ook nog een paar schitterende handvaten. Dat kraken houdt waarschijnlijk wel op, als de tas gebruikt wordt.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat heb je dat mooi voltooid Elizabeth, best nog bewerkelijk
    allemaal. Wel heel gezellig dat Boofy kwam helpen en de voering
    goedkeurde, hij vond dat kraken van het materiaal wel prettig
    zo te zien, hahaha heerlijk toch altijd dat poezen gedrag.
    De tas uit 2011 vind ik ook heel erg mooi, gebruik je hem nog
    steeds??? In ieder geval zal je schoonzus heel blij zijn met deze tas.

    groetjes,
    Josephine

    BeantwoordenVerwijderen
  15. De tas is leuk geworden, vind het nog wel een dingetje om het in elkaar te maken en te voeren. Zoiets blijft bij mij ook altijd een poos liggen, niet zo goed weten hoe en wat en er daarna tegenop te zien om het af te maken. Het kraken moet ze maar voor lief nemen, misschien verdwijnt dat na veel gebruik.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. geweldig en toch weer een heel voldaan gevoel denk ik als dit dan toch af is. Allebei blij :))))

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Fijn dat de tas af is, misschien dat als hij een tijdje in gebruik is, minder gaat kraken ;) Weer een werkstuk af, dat gaat goed zo :)
    Groetjes en misschien zie ik je morgen bij dinsdag poppendag, Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Mooi geworden! En fijne handvaten (vatten?) Krijg je geen zere handen van :)

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Mooie tas! En leuk zo met zn tweetjes aan 1 project gewerkt.

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...