Busy Bessy Creatief

Totaal aantal pageviews

dinsdag 12 maart 2019

Schiet toch op ...

- Hé Sterre, zit je hier? Wat doe je buiten met je mooie jurk?
- Ik ben aan het kijken wat er hier gebeurt...


- Nou, dit lijkt me niet zo handig. Ik zet je even in de boom, dan kun je het beter zien en wordt je ook niet zo vies...


- Ik vind het een grote bende, Elizabeth.. En het is nu al een paar weken zo'n rotzooi! Komt dat nog een keer goed?


  DH zit overal slootjes te maken; we hebben toch geen strand?
- Nee..., maar dat water is nodig om het zand in te klinken, zodat het stevig is en niet gaat schuiven.


- En deze berg grond dan?
- Ja, die grond is uitgegraven en ligt hier voorlopig wel. Maar ik beloof je dat het echt allemaal weer glad en netjes wordt!
- Mmmm, dat hoop ik dan maar, want anders kunnen wij die camping wel vergeten...



  En hoe zit het eigenlijk met mijn nieuwe jurk? Je hebt die lapjes stof nu wel allemaal netjes gesorteerd en opgeborgen, maar ik heb mijn lap heus wel gevonden hoor!
- Weet je zeker dat je hier een jurk van wil? Ik vind het een beetje bleekjes bij je staan...
  Wat vind je van deze stofjes?


- Wat is er mis met dat lichtblauwe ruitje?
- Niks, maar ik denk dat een warmere kleur je beter staat...
  Laten we eerst maar eens een model tekenen.


- Whaaa.... whaa.... ik ben toch niet zo dik? Dit vind ik niet leuk Elizabeth!


- Nee mevrouwtje Sterre, je bent helemaal niet dik! Maar omdat je altijd gebreide kleding aan hebt, heb ik geen goed naaipatroon van je. Ik kan maar beter je maten opnemen als je in je onderbroekje staat...
- En wanneer is mijn jurk dan klaar?

Wat vinden jullie het leukste stofje voor een jurk voor Sterre?


Misschien is er meer poppendagnieuws bij:
Akkelien (De Breimeisjes)
Rita (Hobbyrita's blog)
Sandra (Beautiful Boardwalk)


29 opmerkingen:

  1. Ze weet wat ze wil, dus ik ben benieuwd of ze een ander stofje wil. Dat groene lijkt me haar enig staan.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind het groene stofje ook het leukst voor haar. maar dat je haar in de boom hebt gezet! Ze kon wel wegwaaien! ;-) XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik denk het groene stofje hoewel ik natuurlijk heel goed begrijp waarom ze voor dat ruitje kiest. Wij volgen de campingperikelen op de voet.
    Groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat is het buiten een bende bij je, geen wonder dat Sterre zich afvraagt of het allemaal wel goed komt. Dat ze zomaar in de boom wilde zitten, maar dan kan ze het wel goed overzien denk ik. Ik ga net als de anderen voor het groene lapje, hoewel ik de wit-roze lapjes ook heel leuk vind.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Het wordt eerst slechter voor het beter wordt Sterre, het komt vast allemaal weer goed.
    Ik zou ook voor het groene lapje gaan of voor de donkere roze, die is ook heel mooi, maar komt wel weer dicht bij haar gebreide jurkje, dus toch de groene.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat wordt er hard gewerkt buiten! Lekker hé om zo in de ruimte in de grond te kunnen wroeten.
    Ook ik ga voor het groene stofje, dat combineert mooi met haar blauwe ogen..

    BeantwoordenVerwijderen
  7. O, wat een rommeltje, maar ik heb er vertrouwen in, dat komt helemaal goed. Wat Sterre haar jurkje betreft, ik vind dat wat ze aan heeft, dat dat haar heel goed kleurt :) dus ik ga voor de roze/witte oeps of toch dat heeft ze al, dan toch groen/gestreept ;)
    Ik ben er nog niet uit ;)
    Groetjes en een heerlijke dag, Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Het moet eerst "raar" voor het mooi wordt, zoiets toch?
    Oei, ik zou niet kunnen kiezen uit al die mooie stofjes!
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Gezellig post weer voor de poppen liiefhebsters. Jurkje zal wel klaar zijn, denk ik.
    Ik begrijp dat de tuin klaar gemaakt word voor de zomer.
    Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Jullie tuin ziet er inderdaad wel wat troosteloos uit zo, maar dat gaat zeker goed komen, de "bouwmeester" heeft verstand van zaken.
    Ook ik ga voor het groene stofje, dat is weer eens wat anders.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. mooie stofjes,
    maar ik denk dat groen haar het beste staat.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Sterre houdt het allemaal maar goed in de gaten.
    Ik ben benieuwd of je haar kunt overtuigen van een ander stofje.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Misschien kun je haar een jurkje met blauw garen breien.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Moeilijke keuze hoor, maar ik ga voor groen, hoewel blauw mijn kleur is. Heerlijke bende is het nog in de tuin en ik weet zeker dat het goed gaat komen.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Het jurkje dat ze nu aan heeft is ook prachtig!
    Groetjes, Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Juffertje ongeduld die Sterre, lijkt wel een beetje op mij :-)
    Maar ze heeft wel smaak. Dat blauwe ruitje staat vast heel mooi bij haar blauwe ogen.
    Die modder bij jullie... tja water hoef je niet te spuiten, die valt er genoeg momenteel. Hoop dat het ooit nog goed komt bij jullie :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Het jurkje wat ze aan heeft vind ik haar erg mooi staan, maar een groene vast ook!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ik denk ook de groene Sterre die zal je beeldig staan

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Als het een zomerjurkje wordt zou ik coor het lapje recht boven kiezen.....zal gaar goed staan.
    Maar sowieso ook die groene Gebruik en hoor.
    En d ed blauwe ruit, maak daar maar een rokje van, met een opvallend vestje erop.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Je snapt niet dat het ooit goed komt met zo'n rommel. Maar ja, die mannen zullen het wel weten.
    Lastig hoor om te kiezen. Je hebt blauwe ogen dus dat ruitje zou je moeten staan. Maar de roze lapjes zijn ook leuk

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Haha die Sterre tovert telkens weer een lach op mijn gezicht,
    ze laat beslist het kaas niet van haar brood eten. En wat een prachtig
    jurkje heeft ze nu aan met bijpassende schoentjes. Tsja.....Sterre is wel
    verliefd op het blauw/wit ruitje, en ik denk dat als je met donkerblauwe
    randen de hals en de mouwen en misschien nog een leuke applicatie
    op een zakje dat het dan heel erg leuk zal staan bij haar blauwe ogen.
    Alhoewel ik denk [als zovelen hier] dat het groene lapje ook echt bij
    Sterre haar karakter zal passen.

    Ben benieuwd Sterre wat het gaat worden, enne nog even geduld maar
    jullie camping gaat vast helemaal goed komen hoor.......

    Toedeloetjesssss

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wat leuk een nieuwe jurk. Hier zit Lizzy nog steeds om nieuwe kleren te roepen en Barbie ook.... Ik ben weer in poppenblogland. Je poppendagblog heb ik in mijn nieuwe groep gedeeld. Kom er je ook bij? https://www.facebook.com/groups/recycleandcreate/

    groetjes,
    Mariam

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Tjonge, dat is serieus werk bij jullie in de tuin! Je hebt altijd een moment, dat je je afvraagt of het ooit wel weer netjes wordt. Sterre heeft gelijk, dat ze er naar komt kijken.
    Ik vind het ruitje toch ook heel leuk, maar dan met een beetje versiering... Het zal heel mooi staan bij die blauwe ogen van haar! En, als je dan toch lekker bezig bent ook meteen door met de stoffen van de tweede foto! Dan is Sterre met Pasen helemaal in het nieuw...

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Het blauwe ruitje is mooi en je kan op ruitjes ook nog eens leuk borduren, dan wordt het helemaal top. Nog een heel werk daar buiten, maar uiteindelijk zal het echt wel goed komen.

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Je kunt natuurlijk wel het groene stofje nemen maar als ze zelf kiest voor het blauwe ruitje zou ik dat toch maar nemen want kleine meisjes zijn eigenwijs en trekken alleen maar aan wat ze zelf leuk vinden.
    En de camping? Ben heel nieuwsgierig wat dat gaat worden.
    Groeten
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  26. OOOOO en het roe jurkje zou mijn keuze zijn.
    Doei
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  27. ik denk dat alle stofjes Sterre geweldig zullen staan, behalve die met de witte ondergrond. Het gebreide jurkje dat ze aanheeft staat haar trouwens ook geweldig. Ik ben erg benieuwd naar de camping. Een heleboel werk op het land in elk geval maar het inklinken van het zand zal met alle regen die we gehad hebben wel goed gekomen zijn. Groetjes Annemarie

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Ik ga ook voor het groene stofje en probeer meteen of ik hier een (anonieme) reactie achter kan laten!
    Lieve groetjes,
    Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Dat lukte! Maar oefffff... ik heb wel 30 afbeeldingen moeten selecteren voordat hij geloofde dat ik geen robot was...
    Lieve groetjes,
    Sandra

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...