Busy Bessy Creatief

Totaal aantal pageviews

zaterdag 30 maart 2019

Hoe ik een pagina maak in een A6 boekje

Vorige week zaterdag kon je een paar pagina's uit mijn kleine boekje zien, zie HIER.
Vandaag laat ik zien hoe zo'n pagina maak, hoe ik te werk ga...


Het begint met het kiezen van één of twee plaatje (s)  uit mijn verzamelbakje.


Dan bedenk ik welke kleuren de plaatjes kunnen versterken of mooi laten uitkomen. Zwart en bruin kaftpapier kunnen bijna altijd, maar soms wil je gewoon eens wat anders... zoals groen...


Of misschien zit er wel iets tussen het groen/blauwstapeltje ..


In de map met papier vind ik nog meer mogelijkheden...


Kleine patroontjes doen het over het algemeen het best in deze kleine boekjes en ik vind dat het blauwgroene papier toch wel erg mooi matcht met de gekozen plaatjes.


Een hoek afscheuren werkt eigenlijk altijd goed! En om het toch pittig te houden, kies ik ook een beetje zwart er bij.


Even neerleggen... De zwarte strook is wel leuk om over het midden heen te plakken, en een snipper groenblauw houdt het speels. Om de onderdelen te verbinden, besluit ik ze half op elkaar te plakken. Dan zweven je plaatjes minder op de bladzijde, alhoewel dat soms ook best leuk is.
Het linkerplaatje krijgt nog aan één kant afgeronde hoekjes en daarna wordt alles op z'n plek geplakt.
Dan komen de fineliners tevoorschijn, en het is maar net wat je leuk vindt... Ik maak graag een eenvoudig randje en hier heb ik ook nog twee zwarte driehoekjes gemaakt op de illustratie.
Witte tekst op zwart papier maakt het sprekend.


En dan aarzel ik nog even... Vind ik het af of niet?
Ik kijk nog even bij de sticky notes en zie er wel een leuke tussen. Oké, en dan nog een klein stempeltje erbij...


Maar echt nodig was dat niet.. , want less is more...  


14 opmerkingen:

  1. Wat leuk om te zien hoe je werkt. Ik vind het heel leuk, al dat papierwerk.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat leuk ziet dat er uit! En volgens mij ook heel leuk om te doen.
    Fijn weekend nog.
    Groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Inderdaad is dit heel leuk om te zien hoe je te werk gaat, met
    allerlei spulletjes om je heen kom je vanzelf wat kleur en uitstraling
    betreft tot een mooie compositie.
    En heb je inmiddels de plantjes al gekocht? Het is er nu heerlijk
    weer voor, zelf heb ik vanmiddag ook al weer iets gekocht. Je krijgt
    met dit weer zo heerlijk de lentekriebels.........
    🌷🌼🌷🌼🌷

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zo leuk om te zien hoe je zo'n pagina maakt.
    Ik heb het geprobeerd, maar ik vind het niet zo makkelijk, of niet leuk, kan ook.
    Ik maak liever een kaart, of haak iets.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Je bent een papier kunstenaar voor mij

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wanneer geef je een workshop? Leuk dat je zo laat zien hoe JIJ een bladzijde maakt. Werkt inspirerend, maar begin er niet aan. Voorlopig genoeg te doen. Groet, Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik vind het prachtig om te zien wat jullie maken met al die kleuren papier plaatjes en voorbeeldjes van allerlei dingen. Dat dat allemaal tot een mooi geheel wordt om met plezier en bewondering naar te kijken maar ik zie mij dat nog niet zo doen. Toch leuk om van elkaars dingen te genieten.
    Fijne dag.
    Groeten
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Het is een heel creatief proces, herken er wel in dat het net zoiets is als met quilten. Eindeloos lapjes zoeken die elkaar versterken of aanvullen en dan i.p.v. plakken alles vastnaaien.
    Plantjes halen is natuurlijk echt een onderwerp voor nu.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mooie beschrijving van het proces, zowel met je handen als je hoofd!
    Lieve groetjes,
    Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ja, zo werkt het - stapje voor stapje kom je tot een goede compositie. Misschien het stempeltje, héél licht, inkleuren? Leuk om te zien!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Leuk om te zien hoe zoiets ontstaat.
    Mooi resultaat!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Heerlijk om te zien en te lezen hoe je gedachten te werk gaan en je handen het uitvoeren. Inderdaad less is more, maar bepalen wanneer het moment van 'less' daar is, is reuze moeilijk! Fineliners maken een bladzijde af (vind ik) al is een stempel erbij soms ook nog leuk. Nou, je leest het al, zelfs in mijn reactie weet ik niet wanneer ik stoppen moet 😂.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Oohh, je bent een echte kunstenaar, zo mooi dat het allemaal perfect bij elkaar past. Leuk dat je zo uitgebreid laat zien hoe je dat doet.
    En de kleine details doet het hem hè?

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Great blog nice n useful information , it is very helpful for me.

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...