Busy Bessy Creatief

Totaal aantal pageviews

vrijdag 26 oktober 2012

Meebreideken blok 75: Grassteek


Vandaag blokje 75, dat betekent dat 3/4 deel van de deken klaar is!
Maar ja, aan de andere kant betekent het ook dat ik nog 25 weken heb te gaan, toch bijna nog een half jaar...

Dit blokje met de grassteek is gemakkelijk te breien. Het heeft maar twee verschillende toeren die je steeds herhaalt. (ook een beetje saai op den duur hoor...)

Eerst vond ik de steek niet zoveel met gras te maken hebben, maar later dacht ik aan wild gras, waar je echt van die aren met zaad ziet.... Ja, dat moest ém zijn!




Blok 75: Grassteek

Het aantal steken voor dit motiefje moet deelbaar zijn door 4, plus nog eventuele kantsteken.

Zet 44 steken op en brei 3 naalden ribbelsteek. Ga dan verder met onderstaand patroon.

Toer 1: 2 rb.st – ( 1r – 1 av afhalen met draad achter langs – 1r – 1 o – afgehaalde steek over de gebreide steek èn de omslag heenhalen, 1 r) steeds herhalen en eindig met 2 rb.st
Toer 2: 2 rb.st – 40 av – 2 rb.st

Herhaal deze twee toeren steeds, totdat je een lapje hebt van 19 cm. Brei tenslotte nog enkele ribbelnaalden en kant bij een totale lengte van 20 cm alle steken af.



Veel breiplezier!!!

3 opmerkingen:

  1. Ik vind het er erg mooi uitzien, juist de regelmaat maakt het rustig maar toch heel mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mag dan een simpel patroon zijn, het is wel een mooie! Ik moet toch eens iets verzinnen wat ik ga doen met al die mooie patronen van jou die ik nu niet ga breien. Misschien nog eens een ander project... Wie weet.
    Groetjes en fijn weekend! (het wordt nu helemaal lekker weer om de haard aan te doen 's avonds ☺)
    Paula

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...