Busy Bessy Creatief

Totaal aantal pageviews

donderdag 2 juni 2011

Hemelvaartsdag


Opgevaren

Nu zijt Gij opgevaren,
moogt Ge bij d'englenscharen
aan 's Vaders rechterhand,
daar in Uw hemelwoning
weer heersen als een Koning,
in 't goddelijke Vaderland.

Nu zijt Gij opgerezen,
hebt Gij Uw macht bewezen,
nu is 't geheel volbracht.
Wij knielen hier in danken
met nooit voldoende klanken
om 't grote heil dat mensen wacht.

Ik wil mij stil verblijden
en mij aan U gaan wijden,
maar, ik ben zwak en teer,
mijn willen zal niets geven
als ik niet eerst mijn leven
in Uwe handen leg, o Heer'.

Wil dan nu al mijn gangen
ja, heel mijn zijn ontvangen,
neem mij geheel en al,
en leer mij dan te leven
van wat Gij mij wilt geven,
tot ik U eeuwig prijzen zal.

Jo van Veen-Nusmeijer


1 opmerking:

  1. Wat een mooi gedicht, precies zoals het is, heel mooi.
    Je blog is ook heel gezellig om te bezoeken, ik kom terug!
    groetjes,

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...