Busy Bessy Creatief

Totaal aantal pageviews

donderdag 5 mei 2011

Zomertas gehaakt


M'n zomertas is al bijna een week af... en ik heb 'em nog helemaal niet aan jullie laten zien...(veel te druk met allerlei andere patroontjes, etc...)
Ik noem deze tas voor mezelf "paasdagentas" omdat ik op goede vrijdag begon, op de paasdagen heel veel vierkantjes achter elkaar heb gehaakt en omdat ik de week van pasen nog vakantie had en de tas dus helemaal af kon maken.
Het is een vrij simpel patroon; zie de foto. In de laatste toer waar je steeds 5 lossen haakt, vervang je de middelste losse door een vaste en zo haak je meteen je vierkantje aan een ander vierkantje. Zie ook onderaan bij de pijlen. Ik heb eerst alle losse delen gemaakt.
Je kunt je tas net zo groot/klein maken als je wilt natuurlijk. Daarna zijn alle delen omhaakt met 1 vaste in de lossenboog, en steeds 4 lossen ertussen. Je haakt de delen met vasten aan elkaar waarbij je de laatste omhaaktoer gebruikt.

En wie vind dat ik naast mijn schoenen begint te lopen, mag het eerlijk zeggen, maar ik vond het zo leuk om een eigen labeltje te maken. Mijn naaimachine heeft letters om te borduren en je kunt combinaties in het geheugen zetten. Dus ik heb even zitten frunniken voor een bijpassend label...


Oh... en wat ik bijna vergat: deze tas is gemaakt uit twee bollen Bianca wol van de Wibra. Uit één bol haalde ik precies 35 vierkantjes. De bollen zijn 100 g en kosten maar € 1, 59 per stuk. Lekker goedkope tas, hè...

Groetjes, Elizabeth

12 opmerkingen:

  1. Hij is leuk!! En mooie zachte voorjaarskleuren, een echte paastas dus ....
    En die labels? Gewoon doen!! Ik deed het jaren geleden ook in mijn zelfgenaaide kleding ... nu niet in mijn brei/haakwerk maar ja ik maak veelal sokken en sjaals .....

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wow, wat knap zeg!! Ik koop ook weleens een bol bij de Wibra of Zeeman, is wel handig voor een 'granny' projectje. Ik ben nu ook vierkanten voor een projectje aan het haken, alleen... hoe zal ik ze nu eens aan elkaar maken? Als je tips hebt, ik hoor ze graag.
    Groetjes,
    Esther.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooie zomerse tas. En fijn dat je het patroon deelt. Ik heb helemaal de kriebels maar moets eerst wat afmaken. hihihi

    BeantwoordenVerwijderen
  4. goed dat je erbij zet hoeveel garen je er voor gebruikt want ik weet dat vaak niet en koop dan veel en veel te veel! Mooie tas !

    BeantwoordenVerwijderen
  5. wat een frisse tas mooi geworden!
    en nee hoor! je loopt helemaal niet naast je schoenen,kan moeilijk iets anders zeggen met mijn labeltje hihi

    liefs Anna.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooie kleuren heeft dit garen!
    Prachtig dat labeltje.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een mooie tas zeg!En de kleurtjes zijn ook schitterend!Leuk ideetje om een tas te maken.

    groetjes tiny

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ook ik wil iets zeggen, super wat een leuke tas, ga hem zeker uitproberen en ga dus ook een paasdagentas maken, geweldige blog heb jij!!!
    Je hebt er wederom een volger bij, groetjes Gerrie

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een leuk ideetje om zelf labeltjes te maken. Mijn naaimachine kan dat ook maar ben nooit verder gekomen dan namen op een knikkerzak voor de kinderen;-)
    De handleiding er maar eens bijzoeken....
    Wat een leuke tas en dat voor zo weinig!
    en... je hebt er nog een volger bij!!
    groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een heerlijke zomerse uitstraling heeft je tas, mooie kleuren en een mooi granny patroon. Als je zulke mooie dingen maakt zoals jij doet past daar natuurlijk een eigen label bij, dat kan gewoon niet zonder. Groetjes, Catherine.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Leuke tas hoor! En voor zulke projectjes zijn de garen van de wibra prima toch.

    Wat handig dat je die optie op je naaimachine hebt zitten om zelf labels te maken. Leuk juist.

    Enne mocht het toch zo ver komen dat je naast je schoenen gaat lopen, dan duwen wij je wel weer recht ;-)

    Groetjes en fijn weekend,
    Monique

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...