Busy Bessy Creatief

Totaal aantal pageviews

zaterdag 21 mei 2011

Meebreideken blok 13: vlaggetjes...

Ik wilde eigenlijk vanavond nog een kort berichtje plaatsen van de hangers die ik vandaag gemaakt heb - moet nog wel even wat afmaken - toen ik me bedacht dat het weer 14 dagen geleden is dat ik een meebreidekenblok plaatste. Tijd voor een nieuwe dus!

Het is geen moeilijk blok om te breien en je ziet de steken steeds verspringen, zodat je het patroontje al snel uit je hoofd kunt breien... Succes en vooral veel breiplezier!


Blok 13: Vlaggetjes

Opzetten 47 steken met naald 3,5
Brei 4 naalden ribbelsteek en dan nog 1 naald averecht, waarbij de 2 eerste en laatste steken ribbelsteek breit.

Vlaggenpatroon:
Toer 1: 2 rb.st,  1 r.afhalen,  * 6 av – 1 r. afhalen, vanaf * 6 keer, eindig met 2 rb.st.
Toer 2: 2 rb.st, * 2 av – 5 r, vanaf * 6 keer, eindig met 1 av en 2 rb.st
Toer 3: 2 rb.st, 1 r. afhalen, * 4 av- 2 r – 1 r. afhalen, vanaf * 6 keer, eindig met 2 rb.st
Toer 4: 2 rb.st, * 4 av – 3 r, vanaf * 6 keer, eindig met 1 av en 2 rb.st
Toer 5: 2 rb.st, 1 r. afhalen, * 2 av – 4 r – 1 r. afhalen, vanaf * 6 keer, eindig met 2 rb.st
Toer 6: 2 rb.st, * 6 av – 1r, herhaal vanaf * 6 keer, eindig met 1 av en 2 rb.st

Deze 6 toeren steeds herhalen tot je 19 cm hebt. Dan nog 4 naalden ribbelsteek, waarbij je in de laatste naald alle steken afkant.

4 opmerkingen:

  1. Die ziet er super leuk uit! ik ga er straks gelijk mee beginnen =D even uitschrijven en dan aan de slag =D thnx!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ga het vanavond gelijk eens maken. Het ziet er niet al te moeilijk uit en het is veel te lang geleden dat ik een blokje gebreid heb aan de deken.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hallo Elizabeth,
    Wat een leuke blog heb je.
    Even een vraag over het mee-brei-dekentje.
    Wat voor soort wol wordt er gebruikt, en welke dikte garen gebruik je?
    Lijkt me leuk om voor mijn aantsaande 4e kleinkind te gaan maken.
    Groetjes, Els

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik heb wol van de Wibra gebruikt, Saskia ...
    Dat is geen echte wol, maar 't is synthetisch.
    Je kunt nemen wat je wenst, als je de naalddikte maar goed aanpast. De maat van de vierkantjes wordt dan wel iets anders, maar dat kun je weer oplossen door meer of minder blokjes te breien. Als je op het tabblad "meebreideken" klikt, bovenaan mijn blog, dan vind je alle info en alle blokken...

    Groet, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...