Busy Bessy Creatief

Totaal aantal pageviews

donderdag 22 september 2022

Fietsen... (onze vakantie deel 4)

Veel mensen houden van fietsen en ik heb het vroeger ook veel gedaan. 
Maar de laatste jaren eigenlijk helemaal niet meer en dat komt omdat ik een keer aangereden ben. 
Het was helemaal niet ernstig, maar ik ben o.a. daardoor het vertrouwen een beetje kwijt geraakt. 
Al verschillende keren heb ik geprobeerd weer te fietsen, maar ik zit er heel gespannen op en vind er niks aan. Heel jammer voor mijn lieve man, die juist heel graag fietst!

Enfin, we besloten de fietsen mee te nemen op vakantie en te kijken of er van kwam...


En het viel me niet tegen, al had ik natuurlijk wel wat zadelpijn. Elke dag maakten we één of twee kortere ritjes van 4 tot 10 kilometer. 
De schelpenpaadjes vond ik wat minder, zeker als je ook nog gaat stijgen en dalen en tegenliggers hebt. Maar het ging steeds een beetje soepeler.



Je komt met de fiets op heel andere plekjes dan met de auto en je ervaart de omgeving ook meer met al je zintuigen. Ik wist dat natuurlijk wel, maar beleefde het weer opnieuw!
Wat is dit landschap mooi... zo ongerept nog... Ik noem het graag 'kneuterig' zonder de betekenis van bekrompen of benepen... ; juist knus, gezellig, kleinschalig en lief.
Ja, Zeeuws-Vlaanderen heeft mijn hart wel gestolen!


We hebben ook nog een dagdeel een E-chopper gehuurd en wat was dat gaaf! Ook daar moest ik natuurlijk even aan wennen en de bochtjes nam ik echt wel voorzichtig, maar op een recht stuk durfde ik lekker door te rijden!
We maakten een prachtige strandtocht langs de duinen. 

17 opmerkingen:

  1. Klopt helemaal met de fiets zie je zoveel meer. Nu wij een ebike hebben maken wectochtjes van 30 km op ons gemak. Koffie mee broodje mee en heerlijk genieten dat zie ik jou ook nog wel weer doen rustig opbouwen. En Zeeland igs zeker mooi die provincie moet ik nog gaan ontdekken

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zeeuws-Vlaanderen is prachtig! Niet te snel je voortbewegen laat je zeker beter kijken. In Nederland kan dat ook vaak te voet trouwens, al is fietsen ook een fijne manier van de omgeving verkennen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ah, wat goed van je dat je hebt doorgezet! Nu heb je lekker genoten en ga je vast nog veel meer genieten op de fiets. Heel stoer dat je zelfs ook op zo'n E-chopper hebt gereden!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het is volgens mij een heerlijke vakantie geweest. Ook ik pak vaker de fiets tegenwoordig, gezond en goed voor het milieu en inderdaad, het is ook heerlijk ontspannen en je ziet zoveel meer. Een E-chopper heb ik nog nooit geprobeerd!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk dat je zo geniet van Zeeuws-Vlaanderen. Net als ik!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Lekker in de buitenlucht je bewegen is heerlijk, je ziet en ervaart veel meer van je omgeving. Zo te zien een geslaagde vakantie geweest.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Fijn dat het goed ging met de fiets. Zadelpijn gaat wel weer over, haha. Stoer dat je op de Eshopper ging. Ik heb er niet zoveel mee, maar dat komt meer door de gebruikers. In Twente en de Achterhoek zie je ze veel, liefst in grote groepen en dan geen oog voor andere weggebruikers en verkeersregels. Groet, Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Die e-chopperverhuur is echt wel een gat in de markt geweest. Golfkarretjes zie je ook steeds meer rijden en dat is ook leuk om te doen.
    Ik vind het leuk dat je hier zo genoten hebt. Ik woon hier al mijn hele leven en voor mij is het allemaal gewoon, maar sinds wij vijf jaar geleden met wandelen begonnen zijn, hebben we het hier weer een beetje herontdekt.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Fijn dat het fietsen weer lukte, zo kon je weer hele andere dingen zien onderweg!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Top dat je weer positieve fietservaringen opgedaan hebt! Prachtige collages. Stoer, die E-chopper. Dat zou ik niet zo snel doen, denk ik... Ik ben tegenwoordig helemaal van het wandelen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ooohhh wat spannend die e-chopper! Dat zou ik nu niet durven, gaat mij vast veel te hard.
    Maar wel stoer dat je toch weer op de fiets bent geklommen. Niet te ver en op wat rustige weggetjes, dat is toch anders dan in de stad.
    Nu ben je er doorheen en durf je er vast weer gezellig samen op uit te trekken en van de natuur te genieten.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Fijn dat je toch bent gaan fietsen, want het is heerlijk hè. En zeker in het mooie Zeeland.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Klinkt als een hele mooie fijne vakantie.
    Wat leuk dat je ons zo mee laat genieten.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat goed dat jullie de fietsen hebben meegenomen, en wat leuk te lezen
    dat je het ook plezierig hebt gevonden om kleine ritjes te maken. Je neemt
    inderdaad alles veel meer in je op al fietsende, en regelmatig even stoppen
    tussendoor om de fraaie natuur nog intenser op je in te laten werken, en even
    wegdromen. Vind het zelf altijd zo bijzonder dat je je op bepaalde momenten
    letterlijk één met de natuur kan voelen alsof je erin gezogen word.
    Heb het idee dat je nu na deze ervaring wat vaker met je lief gaat fietsen
    en dat zou natuurlijk fantastisch zijn. Je bent wel een stoere tante hoor
    met je rit op E-chopper, super leuk!!! Vind je collages ook ook zo mooi
    met de speelse vakverdeling. Zeeland vinden wij ook geweldig om
    vakantie te houden, zou er ook best willen wonen. Wat me steeds
    extra opvalt al ik er kom dat de mensen daar enorm vriendelijk zijn,
    het voelt als een warm welkom. Heel fijn dat jullie zo genoten hebben
    van de vakantie.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Fijn dat je toch kon genieten van het fietsen. Jullie waren dan ook in een prachtige omgeving en hadden ook nog eens mooi weer. Ik krijg zomaar zin om ook eens naar Zeeuw-Vlaanderen te gaan,

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Fijn dat het fietsen je niet is tegengevallen en misschien komt het vertrouwen ook weer terug.
    Hoop het voor je en ook voor je man, gezellig samen tochtjes maken, succes.
    Mooie collages heb je samengesteld.
    Denk dat jullie een mooie vakantie hadden.

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...