Busy Bessy Creatief

Totaal aantal pageviews

vrijdag 30 september 2022

Bonenkaarten


Tijdens de afgelopen zomerweken heb ik een aantal kaarten gemaakt.
Alhoewel ik graag buiten zit, was ik soms blij dat het even wat minder was zodat ik boven in mijn papierkast kon duiken. 
Natuurlijk kun je ook buiten kaarten maken, maar op de één of andere manier werkt dat bij mij gewoon niet.


In een oudere Marjolein Bastin agenda vond ik een pagina over tuinbonen. Ik vond de afbeeldingen zò mooi en ik zag het meteen al voor me ...; verwerken op kraftpapier kaarten en combineren met groen papier...



Alle boontjes werden voorzichtig uitgeknipt en de reststukjes bewaarde ik ook. 
Toen ben ik gaan proberen en schuiven... De randjes zijn voorzien van een likje groene inkt; ik haal ze gewoon langs het stempelkussentje.


Zelfs bonenkruid... een stukje taartpapier erbij ... en weer een kaart gemaakt!
Niks weg gegooid en dik tevreden.

16 opmerkingen:

  1. Wat leuk zeg.
    Hey zijn inderdaad prachtige bonen tekeningen, zonde om daar niks mee te doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Er is één ding dat ik écht niet lust.... en al helemaal niet 's morgens vroeg, het moment waarop ik jouw blog open...
    Maar wat heb je prachtige kaarten gemaakt! Zelfs de bonen zien er zo heel mooi uit.
    Mooi hoe je de plaatjes gerangeerd hebt en de subtiele groene randjes maken het geheel nóg mooier.
    Nu heb ik enorme spijt dat ik ooit een Vera de Muis-agenda heb weggegooid.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh..... Die zijn gaaf zeg. Dat je inspiratie krijgt van een paar bonen.
    Echt heel leuk gedaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Och wat mooi is je kaart geworden daar is de agenda een uitkomst voor.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat zijn de kaarten prachtig. Mooie kleuren bij elkaar. Als je geen bonen zou lusten, dan zou je er spontaan trek in krijgen. Tekeningen van Marjolein Bastin zijn altijd al mooi om naar te kijken. Fijn weekend. Groet, Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Geloof dat dit de enige groenten is die ik niet lust, maar de kaart is prachtig geworden.
    De tekeningen van Marjolein zijn altijd zo mooi. Ik heb nog stapels agenda's van haar.
    Jij kunt natuurlijk nog heel veel plaatjes uit die agenda halen en eindeloos kaarten maken.
    Heb ook wel eens gelezen dat mensen alle oude gekregen kerstkaarten bewaren en daar elk jaar weer nieuwe kaarten van maken. Goede bezuiniging toch?

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat gaaf zeg en jouw kaarten brengen ook weer zoveel inspiratie op. Nee het kaarten maken laat ik aan jou over . Maar plaatjes en tijdschriften verzanel ik ook. Je weet maar nooit :)))

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat tekent zij altijd prachtig, hé! En wat heb jij er mooie kaarten van gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Tuinbonen: ik vind ze heerlijk. Met gebakken aardappeltjes en spekjes, heerlijk. Dus deze kaarten vind ik echt heel leuk. Ik ben ook fan van Marjolein, dus ik heb even lekker zitten genieten.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ze zijn echt heel erg mooi geworden deze kaarten, fraaie compositie
    en de kleuren in combi met kraftpapier is prachtig. Vind de tekst ook
    zo lief, vroeger ging ik die vilten wiegjes altijd aaien, zo mooi vond
    ík dat als kind. Snap volkomen dat je dik tevreden bent.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een leuke kaarten heb je gemaakt én wat bof ik dat ik er een van heb ontvangen ;)
    Die krijgt een speciaal plaatsje in mijn atelier, groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...