Busy Bessy Creatief

Totaal aantal pageviews

vrijdag 28 mei 2021

K --> ... Crea 2021

Er wordt wel eens gevraagd op welk formaat ik de uitwerkingen van Crea 2021 maak.
Dat is 20 bij 25,5 cm en ik doe dat steeds op wit karton afkomstig van grote dozen die we eind vorig jaar bewaarden na een actie.

Deze dozen waren zo mooi (geen enkele tekst of afbeelding erop) dat ik besloot om daar iets mee te doen. 
Ik sneed een hele stapel labels en 14 basisplaten voor de alfabet challenge.
Het is de bedoeling dat het een kei-dik boek wordt.
Ik maak er met een speciale tang gaatjes in en dan komt er een ring of touw door. 

Soms wordt er ook gevraagd of ik iets ophang, maar dat doe ik nooit. Alleen in de slaapkamer hangen twee borduurwerkjes en verder zijn er geen knutsels aan de muur te vinden hier.


Maar goed, de letter K is aan de beurt, en dat is natuurlijk allereerst karton!


Op dat karton ging ik aan de slag met gescheurde repen van een krant en ik plakte die kris-kras op.



Ik had nog een klein bakje opgedroogde sterke koffie staan van een eerder experiment en dat kwam nu weer van pas om de krantenrepen hier en daar een veeg koffietint te geven.



Natuurlijk konden de koffiekopjes niet ontbreken... En ik zette ze maar meteen in de kast.
Misschien nog een kantje langs de plank? Het is zo wel een echte kopjeskast.
Laten we er maar een koffiewand van maken. Ja, ik heb echt de kolder in de kop, geloof ik...




Heb jij wel eens koffie met een kaneelstokje erin gedronken? Het lijkt me niks lekker...
Enfin, rest mij nog een paar klodders koffie over het geheel te klotsen en een kadertje aan te brengen voordat ik tevreden kan zijn.


En wat zouden de andere bloggers hebben gemaakt bij deze letter?
Hieronder het lijstje van de deelnemende dames:

20 opmerkingen:

  1. natuuurlijk koffie daar begin ik 's morgens mee !!
    Daarna ga ik over op thee. Leuk om te horen hoe je dat doet . Dozen bewaren mmmmm. dat herken ik wel Tot ik er zoveel heb en denk wat moet ik ermee. Nu ha ha ik kan er altijd nog eens mee knutselen

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Met Koffie Knutselen, je moet er maar op komen, het is in ieder geval zeker met een K.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Erg mooi werk maakte je weer Elizabeth en leuk ook met al die K woorden erbij.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik lees je blog in de kantine met een kopje koffie. Ik heb genoten van jouw blog en een beetje van de koffie. Koffie komt uit een automaat, ik heb liever vers gezette koffie...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. En de K is zeker geKaligrafeerd?

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een prachtige witte dozen! Leuk om met de gelli-plate te bewerken en er mooie opruimdozen van te maken. Maar labels zijn óók geweldig en dan ook nog een dik boek straks van alle uitwerkingen bij elkaar op een artistieke wijze vastgebonden. Het klinkt super!
    Je achtergrond doet het heel goed zo met de koffiestrepen en de koffiekopjes vind ik zó gezellig! Leuk om ze in een kast met plankrandjes te doen. Je hebt er een mooie collagevan gemaakt 👍🏼
    De

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Krijg nou wat, ik Kom helemaal in de juiste stemming...... overal zie ik de K.

    Koffie is mijn ochtend drank, daar wordt ik wakker van.
    Heel leuk gemaakt en het bericht erbij leest zo makkelijk weg.
    Verzin het maar! Super leuk detail dat je alles gekleurd hebt met koffie!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. ik mis nog het krentenbrood bij de koffie of de koek. En daarna met de Kruimeldief langs de kruimels en de korstjes aan de kippen geven. Kriebels krijg je ervan, daarom wordt er katoen gebruikt. Zit de kat aan de krabpaal. Haha. Ik heb genoten van jouw letter K en kon het niet laten even door te gaan. Fijne dag. Groet, Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een mooie uitwerking met deze collage. Wateen goed idee om diedozen te gebruiken.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Heel leuk geworden die koffie pagina. Zo gezellig die kopjes op een plankje met een kantje er langs.
    Zou heel leuk staan om deze in de keuken te hangen :-)
    Goed idee om die dozen te gebruiken, zou zonde van het mooie karton zijn om dat weg te gooien.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Koffie met Kaneel? Eh...?
    Echt mooi geworden deze collage, en het werkproces beschrijf je erg grappig.
    Al die K's.:-)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wowww wat een SUPER K uitwerking, en zo geweldig al lezende al
    die K tegen te komen, alsof het geheel spelenderwijs tot stand
    is gekomen. het is echt een prachtige stevige soort karton. Kan
    me goed voorstellen dat je dat wilde gebruiken. Ben ook benieuwd
    wat er is de mooie dozen heeft gezeten, haha. Dat gaat een heel
    mooi dik boek worden, daar kijk ik al naar uit.
    Echt helemaal TOP samengesteld Elizabeth!!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Er zaten orchideeën in die dozen, Josephine... We hebben die voor een stichting bij diverse mensen bezorgd.

      Verwijderen
  13. Koffie! Heerlijk, ik ben een echte koffieleut en vind jouw uitwerking van de letter K dan ook bijzonder leuk. Nooit geweten dat je met een restje koffie ook kan schilderen. Dat ga ik trouwens niet doen, want restjes koffie heb ik nooit!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Het zal niet zo makkelijk zijn om steeds weer iets anders te bedenken. En leuk om al die verschillende uitvoeringen te zien bij de deelneemsters. Koffie manlief en ik kunnen echt niet zonder. Ons dagelijks medicijn!
    Groeten
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hoe verzin je het allemaal, zo leuk. Ik werd er gewoon een beetje vrolijk van.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. De K van karton, knutselen, koffie, kreatief. Die laatste moet natuurlijk met een c, maar het woord Kreatief past hier gewoon goed. Wat een enig werk weer.
    Fijne zondag.

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...