Busy Bessy Creatief

Totaal aantal pageviews

dinsdag 25 mei 2021

Gezellig maken

Een tijdje geleden zag ik op Instagram bij Jittie een hele leuke vlaggenlijn die ze had gehaakt voor in de voortent van de caravan.
Nu hadden mijn schoonzus en ik juist in de herfstvakantie vorig jaar tegen elkaar gezegd dat het nog niet meevalt om je voortent een beetje gezellig en warm aan te kleden.
Dus ik vond het idee van Jittie helemaal leuk en zag het al een beetje voor me...


Ik haalde snel een gordijntje van de voortent tevoorschijn en zocht wat garen in bijpassende tinten op.
Dat was dan wel geen katoen, maar Royal en Saskia en daardoor werden de vlaggen wat groter maar eigenlijk vond ik dat wel leuk ook.

Het was wel even zoeken naar het patroon, en tenslotte heb ik het maar van de foto na gehaakt.
Later kwam ik erachter dat het op Ravelry is te vinden en wel HIER.



Het lijkt misschien heel wat, maar zo'n vlaggetje heb je snel gemaakt en toen ik er een aantal had, moest ik toch even kijken hoe het zou gaan staan,.


Even proberen maar in de veranda om een beeld te krijgen... Ik was tevreden en haakte dus nog lekker even door. 


Toen we onlangs naar de camping gingen, had ik er van elke kleur 8 gemaakt en zodra de voortent stond, ben ik de vlaggen aan elkaar gaan haken. Ik ben begonnen met 30 lossen en langs de bovenkant van de vlaggen haakte ik vasten, tussen de vlaggetjes steeds 5 lossen en helemaal aan het eind van de slinger weer 30 lossen. Daarna heb ik nog een teruggaande toer gehaakt waarbij ik vasten maakte op de lossen en halve vasten haakte in de vasten, zodat de lijn wat steviger werd.




En zo is het dan geworden... Ik heb ook nog even snel een tafelkleedje genaaid en inmiddels ben ik ook al een eind met een wandhanger in dezelfde kleuren. Die laat ik binnenkort zien!


28 opmerkingen:

  1. Nou....hoe leuk is dit geworden! Echt een mooi project om snel effect te bereiken.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het is zelfs een chique slinger geworden, heel gezellig staat het.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een goed idee om te maken en vele malen leuker dat de plasticslingers. Het staat echt gezellig.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Je slinger is leuk, staat zoveel warmer en gezelliger. Die voortenten zijn altijd zo kaal van binnen, leuke oplossing.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat leuk om ook bij jou zo'n mooie slinger te zien! Het staat heel gezellig in de voortent, mooi dat je alles op kleur combineert.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat gezellig met zo'n mooie slinger.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Is superleuk en gezellig geworden in jullie voortent.
    Zoiets kan ook leuk voor een baby in roze of blauw.... hoewel dat mag tegenwoordig geloof ik niet meer. Dan maar roze en blauwe vlaggen afwisselen, maar ik geloof dat dit ook al niet meer kan :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Gezellig gemaakt en gezellig gehaakt.
    Mooie kleuren ook!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Vanmorgen dacht ik: zal ik weer eens wat haken tijdens de vakantie en zo ja, wat dan? Haha, en dan kom jij met een blog met een superleuke vlaggenlijn. Dus als ik ook vlaggetjes ga haken, weet je waar het vandaan komt, haha. Prachtig geworden. Welke haaknaald heb je gebruikt? 5 lossen tussen de vlaggen lijkt me zo weinig, tenzij je een dikke haaknaald gebruikt hebt. Groet, Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Super leuk en die kwastjes onderaan geeft een mooi detail. Gezellig nu naar de camping:)))

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Super leuk! En het is ook wel fijn dat ze niet van katoen zijn: lekker licht!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat leuk!! En al uitgeprobeerd ook. Staat super gezellig! Wij gaan volgende week, en dan mag ook mijn vlaggenlijntje in de voortent hangen.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Superleuk geworden! Ik vind die kralen en die kwastjes onderaan erg leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een mooi patroontje heb je gekozen en de kleuren zijn prachtig. Daar zullen jullie veel plezier van hebben op vakantie!
    Groetjes, Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  15. O wat gezellig. De vlaggetjes zien er geweldig uit en je hebt er snel al heel veel gemaakt. En ik zie buiten een stoel staan dat gaat helaas op dit moment op een camping niet lukken. Zo jammer dat het voorjaar zo slecht is.
    Ik hoop dat de volgende week beter wordt want ik hoop dan ook op de camping buiten te kunnen zitten.
    Groeten
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een gezelligheid geeft zo'n gehaakte vlaggetjes slinger, erg leuk
    om te zien. Prachtig op kleur allemaal zo samen met het grondtapijt
    en tafellaken. Mooi en vooral heel snel gemaakt, heel geslaagd!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ze zijn zo super leuk. Wat een lange slinger is het geworden.
    Je voortent is er heel wat gezelliger op geworden met al die mooie kleuren.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ik ga ze ook haken. Even goed de foto bestuderen en dan maar proberen. Leuk om mee te nemen als we binnenkort op vakantie gaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Echt een goed idee, die vlaggetjes om de voortent een beetje gezelliger te maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Dat ziet er echt leuk uit! Met het weer van de laatste weken, zullen jullie wel aardig wat tijd in de voortent doorbrengen. Een goed idee dus om het wat gezelliger te maken op deze manier.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Haha, de caravan is leuk versierd.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Ik vind ze echt superleuk! Vooral met de kwastjes er aan.

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...