Busy Bessy Creatief

Totaal aantal pageviews

woensdag 17 april 2019

Update Droomdeken 3.0

Drie weken geleden liet ik HIER het begin van mijn Droomdeken 3.0 zien.
Elke week komt er weer een deel bij; klokslag woensdag 11.00 uur komt het patroon online bij Wolplein.


Het is al een hele lap aan het worden! Sommige mensen denken dat dit de achterkant is, maar nee hoor... die lussen horen aan de voorkant, het is de lussensteek.


De gebruikte steken worden regelmatig herhaald. Ik lees op Facebook dat niet iedereen dat zo leuk vindt. Dat snap ik enerzijds wel, want afwisseling en iets nieuws willen we allemaal wel.
Maar een evenwichtige deken, die ook rust uitstraalt, maakt wel dat je straks tevreden over het resultaat bent.


Er wordt vrij vaak van kleur gewisseld na één toer en dat betekent draadjes afhechten. Maar dat houd ik goed bij, ik vind het eigenlijk ook geen akelig klusje. De deken trekt er ook meteen een beetje recht mee.


Zo, en na deze foto gaat het haaksel weer snel van tafel, want onze poezels weten ook wel wat lekker ligt...

25 opmerkingen:

  1. Wat wordt het mooi, tuurlijk weten jullie poezen wat lekker ligt, zou het zelf ook wel fijn vinden zoiets lekker zachts om op te slapen. Ik vind vooral dat zigzag gedeelte onderaan mooi. Denk dat je schoondochter er ook heel gelukkig mee is straks. Nog heel even wachten en dan kun je weer fijn verder met de deken.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie deken, kleurenafwisseling en leuke steken. Prachtig effect. Lange poezennageltjes geven nog meer lussen, dus snel opruimen snap ik wel, haha. Groet, Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi hoor, en zo netjes gelijkmatig gemaakt. Poesje mogen er niet op???? Voor wie maak je het dan anders zullen ze denken. Net als de poppen hebben de poezen het toch ook voor het zeggen? Jij bent tenslotte maar gewoon het "personeel" 🤣

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Echt heel erg leuk ik vind het een mooi pastroon en in bijna elke deken zitten herhalingen maar dat geeft rust idd. Mooi kleurtje

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooi!!!!
    En wat blijf jij mooi bij zeg.
    Goed van je dat je de draadjes meteen wegwerkt.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooi en zonnig van kleur! Ja, die herhaling geeft inderdaad ook rust, er is zeker wat voor te zeggen.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Smaken verschillen en dat is met handwerk niet anders belangrijk is dat je het leuk vind om te maken. De kleur is echt voor de tijd van het jaar en de randen zien er mooi uit dat zal het als het klaar is vast een mooi geheel worden.
    Durf het haast niet te vragen maar ben wel zo benieuwd wat jullie gaan bouwen. Je weet het altijd wel heel spannend te maken.
    Groeten
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat is hij al groot!
    Het wordt een supermooie deken in deze twee kleuren en de herhaling van sommige steken brengt inderdaad rust.
    Leuk dat de poezen hem ook mooi vinden.😉

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Een prachtige deken wordt het! Dat vind ik ook, herhaling van steken geeft rust en een mooi eindresultaat.
    Groetjes, Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat wordt het een SCHOONHEID Elizabeth, en wat ben je al ver,
    ik neem echt mijn petje voor je af hoor. En je haakt ook prachtig
    regelmatig, wat zal je schoondochter daar ontzettend blij mee zijn.
    Komt er ook een exemplaar in blauw/wit tinten voor jezelf???

    Succes met alle vorderingen,

    Groetjes,
    Josephine

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nee, geen deken meer voor mezelf hoor. Ik heb er al zoveel liggen...

      Verwijderen
  11. Het wordt al een aardige lap. Ik vind hem prachtig gaan. Juist door het herhalen, komt er rust in het geheel.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Mooi...ik vind die lussen juist leuk!♥♥♥

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Volgens mij zit je om klokslag 11 uur klaar voor het vervolg op deze prachtige deken. De herhaling geeft rust aan het geheel. En wat goed dat je steeds de draadjes meteen wegwerkt, scheelt je een hoop werk aan het eind.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wauw, je bent al ver, ik vind hem prachtig en ook zo mooi recht :)
    Dat doe ik ook, de draadjes meteen wegwerken. Staat netjes en dan hoef je op het einde niet zoveel draadjes meer weg te werken :)
    Fijne paasdagen, Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Prachtige steken en wat een mooie kleuren!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een mooie deken. Ik blijf de kleuren erg mooi vinden.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Het ziet er goed uit zeg! Wel een hele klus volgens mij.
    Fijn weekend.
    Groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...