Busy Bessy Creatief

Totaal aantal pageviews

vrijdag 5 april 2019

Happy ... Crea 5219

Waar word ik happy van, zo vroeg ik me af...
Nou, ik voel me goed en gelukkig als ik met kleuren en vormen bezig kan zijn!
Dat is iets wat ik de laatste tijd heb ontdekt.
Ik wist het al wel, maar deed er eigenlijk veel te weinig mee.



En niet alleen kleuren en vormen, maar ook de structuur en de textuur van materialen.
Ik moet het altijd even voelen, of het nu stofjes, wolletjes of papiertjes zijn...

Ik kan uren zitten tutten met papier. En dan gaat er van alles door me heen; wat doet de ene kleur t.o.v. de andere, moet iets dwars of juist niet, knippen of scheuren.. wat is het effect..., hoe beperk ik mezelf zodat het geen chaos wordt, heb ik een doel voor ogen of kijk ik of het vanzelf iets wordt..., is er evenwicht.., wordt het niet te perfectionistisch...?


Ja, en hoe ga ik dan Happy uitbeelden?
Nou, ik pak mijn papiertjes en voordat ik het weet ben ik bezig met een collage!
Dat is toch iets wat ik heel graag doe...
Het gaat bijna altijd in fasen;
- papiertjes verzamelen
- grondvormen knippen/scheuren en ruwweg neerleggen
- op een later moment nog eens kijken en herschikken
- nachtje over slapen
- hier en daar een wijziging aanbrengen en de boel vastplakken (tegenwoordig tip ik maar wat aan en plak ik het niet meer strak op waardoor je nog een beetje diepte krijgt)



- deze keer geen accenten meer met een marker; zwart vind ik hierbij te hard, wit is bijna niet te zien... en de scheurranden zijn mooi genoeg...

Meer zien van Crea 5219 over Happy?
   -  Marjan Maakt
   -  Blauw ruitje
   -  Made by Céline
   -  Knutselpret
   -  In de weer
   -  De Breimeisjes


Het onderwerp voor volgende week vrijdag is Kind.

22 opmerkingen:

  1. Fijn dat je dat ontdekt hebt, ja zo heeft ieder z'n HAPPY momenten
    Zo leuk om te lezen en te zien hoe iedereen het uitbeeld
    Een heel goed idee deze Crea 5219 :)
    Fijn weekend, Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een prachtige kleuren heb je gebruik. Mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een filosofie zit er achter een werkstuk, leuk. Toen ging ik zelf denken waar ik happy van wordt. Ik weet het antwoord wel, maar ook dat ik vandaag nog vaak aan dit blogje zal denken. Fijne dag, Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heerlijk hé om zo happy te kunnen worden van stukjes papier, stof, kleurtjes en lekker frutselen ermee!
    Mooi deze blauwe witte tinten en inderdaad beter om het zwarte lijntje vandaag niet te gebruiken 😊

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Je bent weer heerlijk bezig geweest, het is prachtig en scheurrandjes vind ik ook altijd fijn om te doen. Happy gevoel hè als het allemaal weer is gelukt ?

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heerlijk om happy te worden van kleuren maar ik snap het helemaal leg maar veel bolletjws wol in kleurennaast elkaar en 😍😍

    BeantwoordenVerwijderen
  7. En zo ben je weer happy bezig geweest :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ja, ik word ook wel blij van jouw werkstuk!
    Fijn weekend!
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Heerlijk he als je zo met je hobby bezig kan zijn? Ik heb dat precies zo met mijn schilderijen en versierde flessen. Zálig :)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Leuk om steeds een thema uit te beelden. Dit blauw ziet er lekker ontspannend uit. Gek, maar als ik een kleur zou moeten kiezen bij happy zou ik rood nemen. Zo zie je maar het is voor iedereen anders.
    Misschien dat je over een tijd bij dit thema weer een andere kleur zou pakken, want dat kan ook natuurlijk.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Eh.. blauw is mijn favoriete kleur! En rood? daar houd ik juist niet zo van..

      Verwijderen
  11. Hier word ik ook happy van. Een psycholoog zou er vast een hele studie van kunnen maken maar mijn voorliefde voor blauw gaat heel diep, haha.
    Fijn weekend.
    Groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik geniet altijd om jou wekelijkse bijdrage te bekijken en vooral ook om te lezen, je bent een heerlijk mens die alles ZEER intensief beleefd en het heel goed onder woorden kan brengen. En dat voelen aan materialen en lekker tutten met de materie die je om je heen hebt verzameld is voor mij ook heel herkenbaar. Prachtig eindresultaat, heel rustgevend...........

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Je weet er steeds weer iets leuks van te maken. En dat je jezelf er helemaal in kunt verliezen geweldig.
    Ik ben benieuwd wat het de volgende week gaat worden.
    Fijn weekend.
    Gr. Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Mooie kleur dat blauw, ik snap dat je daar happy van wordt.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Je wordt altijd wel Happy om met je hobby bezig te zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Heerlijk dat je zo happy bent nu je dit weer hebt opgepakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Een mooie manier om happy te zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Het is echt te zien dat je hier Happy van wordt, wat een mooie blauwe kleurtjes. Van blauw wordt je rustig (lees:Happy).

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Je had helemaal gelijk dat de deken Rose of Avalon is, knap dat je dat zo snel gevonden hebt.

      Verwijderen
  19. Wat bijzonder en knap ook dat je zo bezig kunt zijn met papier. Het lijkt me een fijne interesse om te hebben en ook niet duur! Ik vind het heel mooi geworden.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat heerlijk om zo je hobby gevonden te hebben. Ik vind je werk iedere keer weer mooi en inspirerend.

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...