Busy Bessy Creatief

Totaal aantal pageviews

woensdag 25 oktober 2017

Woensdag ... klosjesdag

Het wordt geen wekelijks item, klosjesdag, maar ik probeer wel met regelmaat te laten zien hoe de klosjes vorderen...
Dat is dan ook meteen een stok achter de deur voor mij!



De afgelopen twee weken kwamen er 14 klosjes bij. Grappig dat sommige bloglezers er strikjes in zagen; dat kan natuurlijk ook. En misschien wordt het ook wel duidelijker als ik bv de klosjes aan de boven- en onderkant in een afwijkende kleur of bruintint had gemaakt, zoals HIER.



En weet je wat ik het fijnst vind om te doen? Het middenstukje... zo verleidelijk om die eerst allemaal te doen...😊



Maar ja, dan moet je later wel alle witjes er aan gaan zetten!

Ik naai deze klosjes allemaal met de hand omdat ik het fijn vind om het zo te doen, maar ook omdat je een Y punt veel gemakkelijker met de hand kunt maken dan met de naaimachine.



Intussen zit ik al plannetjes te maken hoe ik al die klosjes aan elkaar ga zetten. Er zijn nu 28 verschillende klosjes.
- Zal ik lukraak te werk gaan?
- Of zal ik van licht naar donker werken?



En toen vond ik deze week opeens nog een schoenendoos met kleine restantjes! Ik viste daar alle blauwtjes uit en je snapt het al ...

O ja, en nog even over de kippen...
Nicky was in één dag broeds-af! Niet te geloven... Ze doet weer volkomen normaal.
Vanavond zat ze braaf op stok, naast Chicky. Ook dat was nieuw, want Chicky ging 's nachts nog steeds in broedhouding in het leghok zitten.
En omdat het nu kouder wordt, is de kans op broedsheid minder.
We gaan het zien!

20 opmerkingen:

  1. O, leuk, kun je nog meer verschillende maken :-)
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh, wat leuk om zo met allerlei kleine lapjes bezig te gaan! En op de hand, dat is ook heerlijk om te doen: bij elkaar zoeken en alvast klaarleggen..
    Heel rustgevend, vind ik dat. Met de naaimachine is toch een andere ervaring. Dan wil ik toch steeds vlugger.
    Ik snap wel, waarom iemand er een strikje in ziet: dat komt omdat het midden niet zo duidelijk afsteekt door een ander stofje. Nu doe je het met het patroontje in de stof. Als je voor het midden een andere kleur neemt is het duidelijker dat het een klosje is. Maar, maakt het uit? Het is op beide manieren een erg leuk werkstuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ooohh ik zie het al, een nieuwe verslaving is geboren :-)
    Zelf zou ik ze lekker door elkaar aan elkaar zetten.
    Ook leuker om dat gelijk te doen, anders heb je dat allemaal op het laatst, en dat is dan wel saai.
    Op die manier zie je de quilt ook mooi groeien.
    Groetjes,
    Floor

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Je hebt er goed de vaart in. Leuk om het haken hiermee af te wisselen. Ik geloof ook dat door elkaar heen mooier zal zijn. Dan gaat het meer spreken.
    Gelukkig dat de kippengekte weer over is. Kan jij weer rustig gaan slapen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk hoor blijven het blauwe klosjes of komen er nog andere kleurtjes ergens uit een doosje tevoorschijn. Een leuk rustig HAND werkje met dit weer mooie hoekjes met de machine is mij ook nog nooit gelukt.
    Veel plezier met de klosjes en jou kippetjes.
    Groeten
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuk hoor !
    Ik leg ze 'op gevoel'tegen elkaar en als ze eenmaal aan elkaar zitten vind ik ze nog liever ;o)
    ( nl. kleiner en door de naden zijn de zijkanten breed en daardoor lijken het bv ook meer strikjes, aan elkaar zijn het dan wel klosjes :o) Ik doe dus niet special donker, licht donker licht ;o)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ze zijn erg mooi en ik vind het knap dat je dat allemaal met de hand maakt. Hoe krijg je het dan zo netjes aan elkaar. Vroeger op school heb ik van die lapjes moeten maken maar mijn stiksteken werden altijd wiebelig. Ga je er een deken van maken? Ben benieuwd naar volgende week. Groetjes Annemarie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik maar een paar rijgsteekjes en dan ga ik één keertje een steekje terug. Dus het zijn niet allemaal stiksteekjes. Het hoeft ook niet stevig aan elkaar te zitten zoals bij kleding. Ik strijk met m'n vingers de naden naar één kant en dan zit het goed.
      Ik heb nog geen idee hoe groot het geheel wordt. Het kan een wandkleed worden, of een dekentje voor de poes... we gaan het zien!

      Verwijderen
  8. Wat ziet dat er toch gezellig uit al die soorten blauwe lapjes,
    je klosjes worden heel mooi, het lijkt mij juist prachtig om van
    licht naar donker toe te werken en dan ook nog met een soort
    draai erin. Een soort van wervelwind waardoor het heel rustig
    is om te bekijken en tegelijkertijd een gevoel van beweging geeft.

    Weet niet of ik dit nu begrijpelijk heb omschreven, in gedachten
    zie ik het al als een wandkleed aan de muur hangen waar je heerlijk
    bij weg kan dromen. En zelf werk ik ook het liefst alles op de hand,
    Heb bij al mijn beertjes en ander creatie's nog nooit een naaimachine
    gebruikt. Vind het juist zo heerlijk rustgevend om zo te werken, en
    het is ook veel overzichtelijker.
    Succes met de vorderingen.......

    Groetjes,
    Josephine

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik zie er niet direct strikjes in daar de vorm hiervoor te strak is naar mijn mening. Ziet er wel al veelbelovend uit. En hoe ze rangschikken? Ik zie graag van licht naar donker. Ben benieuwd naar totaal plaatje :-))

    Lieve groetjes, Tinne

    BeantwoordenVerwijderen
  10. O, zo leuk bezig. Krijg bijna ook de neiging om mijn hexagonnetjes weer op te pakken. Kan mij voorstellen dat het middenstuk het leukst is.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. O gelukkig, je kunt voorlopig nog even voort, hihi. Ik zie er ook nog strikjes in, maar als ze straks aan elkaar ziten worden de uiterste punten recht en dan zal het duidelijker worden. Het wordt vast heel mooi.
    Fijn dat de kippetjes zich weer kippig gedragen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een leuke klosjes worden het, je hebt al een aardige verzameling. Groetjes Tilly

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Allemaal met de hand genaaid wel een werkje hoor. Ik ben ook bezig met lapjes en heb mijn eerste poging gedaan om driehoekjes aan elkaar te naaien.. Nou zelfs dat viel niet mee. Dus nu weet ik hoe knap het is om al die stukjes echt mooi aan elkaar te naaien..

    Lieve groet,dinah

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Haha ik zie er ook strikjes in en nu je het zegt ook wel hier en daar een klosje. Ik ben benieuwd wat het gaat worden. Voorlopig kun je nog wel even voort zie ik. groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat ben je lekker bezig met de blauwe stofjes. Ik ben heel benieuwd hoe je er straks mee verder gaat.
    En de kipjes zijn ook lekker bezig, hoera de hormonen zijn weer tot rust gekomen *Ü*.
    Groetjes weer

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Mooie klosjes. Ik zou ze lukraak aan elkaar naaien. Groet, Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Mooi al die blauwtjes, ik zou ze op goed geluk aan elkaar maken, ik houd wel van die scrappy quilts, vooral als ze in allerlei blauwtinten zijn.

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...