Busy Bessy Creatief

Totaal aantal pageviews

maandag 18 juli 2011

Rommeltjesdag

Er zijn van die dagen waarop je van het één naar het ander "vliegt" en 's avonds denk je dan "wat is de dag toch door m'n vingers geglipt..." Toch doe je ongemerkt meer dan dat je dacht...

Sinds gisteren hebben we opeens vakantieplannen, ik bedoel vrij concrete plannen. Dat geeft opeens een heel ander perspectief en er moeten allerlei dingen geregeld worden. Wat extra dingen kopen, spullen tevoorschijn halen, lijstjes maken en natuurlijk bedenken welke handwerkjes ik het beste kan meenemen....


Omdat we van plan zijn een behoorlijk eind la route du soleil te gaan rijden met de caravan, en mijn DH heel graag en goed kan rijden, zit ik tijdens het genieten van het uitzicht toch altijd met een brei- of haakwerkje.
Dus vandaag 4 meebreiblokken bedacht die niet al te lastig zijn, bedacht welke Karisma squares er allemaal gehaakt kunnen worden - heel kleurenschema opgezet - en dan ook nog een borduurwerkje voor in de caravan of voor de tent...

Vandaag heb ik ook de mobielhoesjes van zaterdag verder afgemaakt. Er kwam ook nog een aanvraag voor een hoesje voor een e-reader, heel leuk, die heb ik ook gemaakt....


 Je ziet hier ook nog het lavendelzakje liggen dat ik bij Hallo Peetje zag..., het schiet nu aardig op en ik ga er zeker nog een paar maken. Dit patroon is echt een topper, vind ik.


Gisteren heb ik nog wat borduursteekjes gemaakt, maar het hart is nog niet af. Ik borduur met een gemêleerde draad blauw en er zijn stukken zo licht, dat je bijna niet kan zien wat je doet. Of ik moet gewoon een bril.. In elk geval moet ik er heel goed daglicht voor hebben.


Vanmiddag heb ik de laatste twee hartjes op m'n applicatie-quiltblokje gemaakt. Ik weet nog niet zo goed hoe ik er mee verder zal gaan. Een kussentje is er snel van gemaakt, maar het is misschien ook wel leuk om nog meer hartenblokken te maken en zo een quilt van 4 of 6 blokken te maken... Iemand ideeën ???

Vanavond ga ik nog even flink aan de slag. Ik heb een lijstje gemaakt van de dingen die ik af wil maken voor dat we op vakantie gaan. Daar staan 8 dingen op, maar ik kan er nu 3 van schrappen.
En dan is er nog een lijstje van dingen die ik nog wil gaan maken voordat we vertrekken, en daar staan 6 dingen op!
O ja.., en de makelaar belde ook nog voor een bezichtiging a.s. vrijdag, dus ... soppen maar! Maar dat heeft één voordeel; alles is meteen pico bello voor het weekend!

10 opmerkingen:

  1. Pfieuw, wat ben jij met veel tegelijk bezig! Zou niets voor mij zijn, maar ja, ieder zijn methode. Het wordt wel allemaal hartstikke mooi. Ik wens je een heel fijne vakantie en dat het einde van de route du soleil (tot waar jullie gaan dan) je heel veel inspiratie mag geven tot nog meer mooie creaties.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh, dat ziet er allemaal heel leuk uit. Wij gaan over twee weken ook die kant op, en ik neem zeker een handwerkje mee.
    Een hele fijne vakantie toegewenst!

    Groetjes Thea

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een druk en leuk vooruitzicht, als ik dat allemaal zo lees, moet je nog zoveel doen. maar een vakantie is heerlijk hoor, Geniet er maar van.
    En wat maak je allemaal leuke dingen, Je borduurwerkje is ook prachtig. En wat leuk dat je al zover bent met het lavendelzakje. Het is echt een heel leuk patroontje.
    Geniet van je Vakantie.. ik zal dan je blogjes gaan missen.

    Grtjs Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het lijkt misschien allemaal wel veel, maar dat valt mee hoor. Er zijn een heleboel kleine dingetjes bij. En op vakantie duurt nog bijna 2 weken... Eerst gaat onze jongste zoon op vakantie, dan pik ik een paar superknutseldagen, dh is aan het trucken... dus even helemaal tijd voor mezelf!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. ik word al moe als ik het lees hahaha mooie knutsels heb je weer gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Tjonge, jij kan ook druk zijn. Wel leuk dat ik nu eindelijk jouw blog heb gevonden, ik ga je meteen volgen. Enneh, een fijne vakantie, geniet ervan!
    Groetjes, Anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  7. hoezo vakantie je hebt het hartstikke druk.....;o)
    Geniet er maar van en alvast veel plezier.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat heerlijk al die verschillende werkjes: ik doe dat ook, lekker afwisselend en er komt toch steeds wel iets af.
    Wat grappig dat jij onderweg ook zit te breien of te haken. Ik doe dat ook altijd.
    Lekker vooruitzicht om op vakantie te gaan. Alvast een fijne vakantie gewenst!

    lieve groet,
    Betsy
    Wolatelier DiAn

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ben ik even weg, heb jij meteen concrete plannen voor de vakantie ;) Nee gekheid, wat fijn dat je weet wanneer het gaat gebeuren... Dan kun je ook gaan plannen wat er nog gedaan moet worden en wat je mee neemt.

    Hoop dat de bezichtiging goed gaat. En zoals Johan Cruijff zegt: ieder nadeel heb z'n voordeel, of was het andersom?

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een activiteit...
    Leuk de knutsel en frutsel voorbereidingen voor je vakantie!

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...