Busy Bessy Creatief

Totaal aantal pageviews

vrijdag 20 oktober 2017

Babbeltje op vrijdag

Het is al weer vrijdag en op de één of andere manier overzie ik dan vaak even de week en bekijk ik wat ik nog wil doen voordat het zondag wordt.
Gisterochtend zat ik aan de tafel en opeens zag ik dat het buiten prachtig was... een beetje magisch licht. Ik rende dus maar snel in het ponnetje naar buiten. Dat kan hier gewoon.





Ik was echt precies op tijd; na een paar minuten was die bijzondere sfeer weg...

Vanmorgen werden we met regen wakker, maar inmiddels schijnt de zon weer! Dat wisselvallige vind ik wel leuk. Het lijkt ook wel of ik voor het eerst de herfst wat meer kan waarderen. Het was gewoon nooit mijn seizoen.



De dagen vullen zich hier als vanzelf. 's Morgens even m'n rondje door de tuin en kijken bij de kipjes. Chicky heeft nog altijd 'kuren' en elke ochtend til ik haar nu uit het leghok. Dat gebeurt onder luid protest, maar dat kan me niet schelen. Meestal is ze na een minuut genezen als ik haar op het natte gras zet. Dan gaat ze normaal scharrelen met Nicky.
Ze moet echt eten en drinken, want anders gaat haar conditie zo achteruit.
Eitjes leggen doen ze allebei niet meer...
Sinds een paar dagen mogen tante Saar, dikke Dora en mooie Mathilde ook weer buiten de ren. Binnen de ren hebben ze alles kaal gemaakt en zo ongeveer gaten en gangen gegraven naar China.
Na de middag krijgen ze de vrijheid; eerst eieren leggen natuurlijk ...
Soms staat de keukendeur nog open en Mathilde is al een paar keer vrolijk naar binnen gehupt.
Maar daar gaan we niet aan beginnen hoor!



Gisteren liep ik weer in onze plaatselijke kringloopwinkel. Ik ga er zelden met lege handen weg. Kijk, nu scoorde ik o.a. weer deze bekers.
Soms beleef je daar bijzondere dingen hoor. Gisteren was er een mevrouw die heisa maakte met de dame achter de kassa. Of andersom... Het ging om een euro verschil in prijs en de medewerkster van de kringloop wist zèker dat het artikel 1,50 was, want ze had het nèt geprijsd... Pfftttt, waar je moeilijk over doet... 
Maar er was ook een oude dame met rollator en ze sprak alleen maar Engels. Ze wilde o.a. een kastje kopen, zo'n beetje 40 bij 50 cm en 80 hoog... Er werd gevraagd of ze met de auto was... Maar nee, ze was niet met de auto... En hoe ze het kastje dan mee wilde nemen... Nou, op de rollator!
Oooo, het paste er helemaal niet op en toen de dames kringloop de handvatten iets wilde verdraaien werd ze boos op z'n Engels... 
Er werden twee technische mannen bij gehaald en ze vonden het 'very dangerous'..., maar mochten toch de boel een beetje verbouwen. Eigenlijk paste het kastje er helemaal niet op. Maar ik had intussen afgerekend en kon fatsoenshalve niet langer de situatie aan staan gapen... Toch wel jammer achteraf!


En zo maak je wat mee... Dat zullen de mensen ook wel gedacht hebben die DH in de container van de gemeentewerf zagen klimmen om deze riek te redden... Nou, het kan me echt niets schelen; wij zijn gewoon dol op dit soort oud spul!
Ik wilde er al een bosje droogbloemen aan vastmaken en een lintje, maar dat feest ging dus niet door...


En daarom ging ik maar weer verder waar ik gebleven was!



18 opmerkingen:

  1. Wat een mooie lucht bij jullie gisterenavond. Wij hebben er zo veel gezien in IJsland al is het daar zo gewoon omdat het elke keer iets moois is.

    Lieve groet, Petra

    Ps: mijn excuus dat ik lang niet meer geblogt heb. Tijdens onze verhuizing verloren we een dierbare vriend en daarna zijn we lang met vakantie geweest. Nu ben ik er weer ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Die mooie luchten hebben vast te maken met Ophelia en het Saharazand... Het is schitterend om te zien! Mijn moeder vervoert ook van alles op de rollator, maar een kastje is wel heel bijzonder. Waarschijnlijk onder het motto: zelfredzaamheid? Je moet die bezoekjes wel aanhouden, dan beleef je van alles 😏

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Haha, wat een gezellig babbeltje :-) Ik zat me al een beetje af te vragen of je inmiddels je draai thuis had gevonden, of het, nu je uit het onderwijs gestapt bent, wat rustiger in je hoofd is, maar dit blogbericht vertelt denk ik meer dan alleen de woorden die er staan.
    Mooi zo!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heerlijk om te zien en te lezen en wat jammer dat je niet hebt afgewacht doe dit afliep, met de dame en het kastje!
    Groetjes en fijn weekend!
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk babbeltje. Wat een schitterende foto's! En je maakt wat mee bij de kringloop zeg. En herfst is ook niet mijn seizoen. Al gaat het met deze mooie dagen beter.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Gezellig om even mee te lezen en te genieten. Wat een prachtige lucht. Goed dat je hem vastlegde.
    En de herfst is toch echt prachtig. Al die kleuren en de bladeren die om je oren waaien, ik houd ervan.
    Dat mensen toch zo moeilijk kunnen doen. Het is daar tenslotte ook nog voor een goed doel.
    En weet je wel dat je helemaal niks mag meenemen bij de gemeentewerf?
    Maar ik zou het ook doen als ik wat zag. En de riek is gelukkig gered van de sloop. Prachtig dat oude spul.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heerlijk zulke belevenissen ;) Leuk om mee te lezen Elisabeth!! Alvast fijn weekend en lieve groet!!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Grappig hoor, jij maakt nog eens wat mee. Weet je.... ik zou me er gelijk tegenaan gaan bemoeien, dat zou ik echt niet kunnen laten.
    Dan kan je ook daar blijven staan om te helpen "het op te lossen" :-)
    Maar je hebt leuke bekers gekocht, en je DH een mooie oude riek.
    Eigenlijk is dat streng verboden om dingen mee te nemen, maar er was misschien even niemand aanwezig?
    Ben ook zo gek op dat oude spul, oud heeft sfeer.
    Groetjes,
    Floor

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Gezellig dat babbeltje :)
    Dat dat niet mocht, een droogboeketje aan de riek ;)
    Wat flauw zijn die mannen soms ;)
    Een gezellig weekend, Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  10. He wat jammer dat je nu niet weet hoe het vervoer van het kastje per rollator is afgelopen. Prachtige foto's in dit blogje. Leuk om even mee te mogen genieten van al dat moois. Fijn weekend! Groetjes Annemarie

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Prachtig de foto's met letterlijk magisch licht, je ziet het niet
    zo vaak voorbij komen. ooit heb ik daar ook eens prachtige
    foto's van kunnen nemen, net zoals je al schrijft slecht een paar
    tellen en alles ziet er weer anders uit. Ja nam de foto's precies
    op het juiste moment. Heerlijk hé dat je daar nu in je nachtjaponnetje
    zo naar buiten kan rennen, en heerlijk gevoel van vrijheid.

    Mooi de koeien mokken en de oude riek die jullie hebben gevonden.
    Ach gossie die oude dame met de rollator en het gevecht met het
    oude kastje, het lijkt wel een film, hihi.

    Mmmmmm waar je gebleven was ziet er HEERLIJK uit, wat zal de keuken
    zalig geuren en zo'n appelpunt met dit miezerige weer smaakt dubbel
    zo lekker.

    Heel fijn weekend wens ik je.....

    Lieve groet,
    Josephine

    BeantwoordenVerwijderen
  12. O jee, wat leuk om te lezen allemaal :-) Mooie tassen en die riek is zeker bijzonder genoeg om te redden hoor! Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Fijn om te lezen en de foto's bekijken zo gezellig.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. prachtig, ik zie je gewoon nar buiten hollen, maar de foto's zijn prachtig, fijn weekend, groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Dat zou ik nou ook gedaan hebben, in die container klimmen terwijl mijn Mart dan met het schaamrood op zijn kaken staat, haha. Zo te zien ben je daar een lekkere plaattaart aan het maken, heerlijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Jeetje... nu heb ik zin in appeltaart! 😄
    Dankjewel voor je gezellige babbeltje op deze zondagochtend!
    Liefs,
    Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat leuk om zo'n babbeltje met jou te slaan. Prachtige foto's trouwens. O jee ... ik begin hier te watertanden bij de laatste foto ... zucht!

    Lieve groetjes, Tinne

    BeantwoordenVerwijderen
  18. heerlijk blogje om te lezen en ja wat kunnen mensen moeilijk doen :))))

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...