Busy Bessy Creatief

Totaal aantal pageviews

woensdag 23 maart 2011

Diverse bloemetjes

Van links naar rechts met de klok mee liggen hier de volgende bloemetjes te stralen:
  • Fantasiebloem
  • Dubbele bloem
  • Japanse bloem in 4 kleuren
  • Gele bloem
  • Witte bloem

De meeste van deze bloemetjes heb ik op internet gevonden, ik geef jullie graag de linken door. Het witte bloemetje heb ik zelf ontworpen.
Fantasiebloem
Dit is een patroon van Teresa Richardson. Ik vond het op internet in het engels. Voor mijn bloglezers heb ik hier een Nederlandse versie.
1.   Haak 4 l en sluit met hv tot een cirkel
2.   Haak 2 l (=1e h.stk) en dan nog 9 h.stk in de ring. Sluit met hv.
3.   Maak 1 l en 1 hv in dezelfde steek, * 3 l, sla een steek over uit toer 2 en maak een v. in de volgende steek,  herhaal vanaf * en sluit met hv. (Er zijn nu 5 boogjes van 3 l gemaakt)
4.   In iedere 3-l boog: 1 hv, 2 l, 9 d.stk , 2 l. Sluit de toer met hv. (er zijn nu 5 bloemblaadjes gevuld) en knip de draad af.

Dubbele bloem
Deze komt van Grietjekarwietje, zie voor beschrijving van het patroon: http://grietjekarwietje.blogspot.com/2011/03/haakpatroon-dubbele-bloem.html

Japanse bloem in vier kleuren
Op het weblog van Ebi staat een schitterende tutorial over hoe je deze bloem stap voor stap kunt maken. Zie http://ebiart.blogspot.com/2011/03/japanse-bloem.html?showComment=1300294379890

Gele bloem
Dit patroon staat bij Hobbydoos, het is weer eens wat anders vond ik: http://www.hobbydoos.nl/haken/bloemen/bloemen.asp

Witte bloem
Dit is een eigen ontwerp, na een heleboel verschillende bloemetjes gehaakt te hebben had ik wel zin om zelf iets te bedenken.
1.   Haak 6 l en sluit met hv tot een ring.
2.   Maak afwisselend: 2 d.stk – 3 l – 2 d.stk -3 l, totdat er 9 spaken zijn van 2 d.stk en ook 9 bogen van 3 l. Sluit de toer met hv
3.   In elke 3-l boog: 1v – 1 h. stk – 1 stk – 1 h.stk – 1v. Sluit met hv de toer.
4.   Haak achter de bloemblaadjes: *reliëfstokje achter om de 2 d. stk van toer 2, 5 l, herhaal vanaf * en sluit met hv. (Er zijn nu 9 bogen van 5 l)
5.   Haak in elke 5-l boog: 1v – 1h.stk – 5 stk – 1 h.stk – 1v. Sluit met hv. Knip de draad door en hecht af.

1 opmerking:

  1. leuke bloemetjes en echte lentekleurtjes. die gele is inderdaad een schatje

    beterschap met de poezen

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...