Busy Bessy Creatief

Totaal aantal pageviews

vrijdag 28 augustus 2020

Image monoprint... Crea 5220 (week 35)

Bij een monoprint kun je een afbeelding maar één keer hetzelfde afdrukken. Natuurlijk lag het verschrikkelijk voor de hand om mijn gelli plate tevoorschijn te halen, maar dat wilde ik zelf nadrukkelijk niet. Ik wilde wel eens ervaring wat het is als je 'primitief' gaat afdrukken...

Ik had dit filmpje bekeken en vond het wel leuk om eens te proberen. Waar ik niet op had gelet, was dat deze dame professioneel gereedschap had ... 

En ik was van plan om regelrecht een afdrukje te maken in mijn art journal boekje. En ik had een gaasje gebruikt en dacht dat het wel hetzelfde effect zou geven...

Nou, eerlijk gezegd baalde ik wel toen ik het resultaat zag...



Maar ja..., een monoprint is een monoprint... En waarom zou ie perfect moeten zijn? Ik besloot het gewoon te accepteren en de print als achtergrond te gebruiken en verder maar een beetje fantasie te gebruiken.



Met een witte marker heb ik accenten aangebracht en met gele verf nog een paar vingerafdrukken.
Toen was het zwarte vlak op de linkerpagina nog een beetje leeg; een passende quote kon hier goed geplaatst worden.

Het is voor mij geen toppertje geworden, maar ik had weinig tijd en energie, dus accepteer ik het gewoon.

Wat maakten de andere deelnemers deze week?

    -  Marjan
    -  Josephine
    -  Akkelien
    -  Toos
    -  Sandra
    -  Carmela en Davide
    -  Annet
    -  Petra
    -  Nel
    
  
Wil je weten wat Crea 5220 inhoudt? HIER vind je alle informatie en de lijst met onderwerpen!


19 opmerkingen:

  1. En toch een geweldig leuk resultaat, vind ik.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jij had iets anders in je hoofd, maar ik vind het bijzonder geslaagd.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Die vingerafdrukken maken het uniek toch?
    Er is een schilder die signeerde zijn schilderijen met een vingerafdruk, weet niet meer welke het was.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het heeft iets vrolijks, fladderend ook.
    Een artistiek geheel .
    Al vind je het zelf geen toppertje, toch is het geslaagd !

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Soms moet je inderdaad gewoon eens iets anders proberen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Het is een zonnige plaat geworden en omdat jij iets anders voor ogen had, vind je het mislukt.
    Sterkte en een goed weekend
    groetjes, Truus uit Drenthe

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Sorry!!! I think I have mistranslated today's theme! Patience ... You did a great work!
    Hugs,Carmela

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Het is net als het echte leven, soms zit er voor je gevoel een mindere week tussen. Toch komt hij op mij niet mislukt over, het geel is nog een beetje zomerzon in augustus en het donker de zomerstorm van afgelopen woensdag. Prima gelukt dus. Fijn weekend! Groetjes, Annemarie

    BeantwoordenVerwijderen
  9. toch heeft je mislukking wel wat. Ik snap dat je voor je gevoel niet tevreden bent, maar ik zie een leuk experiment. Dat ik toch ook een doel van alle opdrachten. Wie weet kijk je hier nog eens anders tegen aan. Groet, Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat knap om tóch verder te gaan met iets wat niet werd zoals je gehoopt had! Ik vind je bladzijde wel iets hebben; het is mooi abstract en er valt genoeg te fantaseren. Die spreuk; die past er geweldig goed bij!
    Natuurlijk was (ben) ik benieuwd naar het filmpje, maar als ik op de link klik, kom ik op de startpagina van Pinterest uit.... Maar misschien ligt dat aan het internet dat ik nu gebruik???

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een leuke techniek die je gebruikt hebt Elizabeth, zelf ben je
    niet helemaal tevreden maar ik vind het zeker wel een TOPPERTJE!!!
    Vooral hoe je met de toevoegingen die aanbracht alles heel mooi in
    balans hebt gekregen, en de quote is helemaal waar, heerlijk zo'n
    uitdaging en heel leerzaam ook.

    Gelukkig ik kan weer bij je reageren, was er heel benieuwd naar.
    Heb net nog even op je vorige post geklikt, [die ik trouwens ook
    heel geslaagd vind] maar daar blijf ik een zwart scherm bij houden
    raadselachtig???

    Fijn weekend wens ik je,

    groetjes,
    Josephine

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Dat ziet er toch best heel mooi uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Zelf vind ik het wel geslaagd, maar jij hebt het originele filmpje gezien en het resultaat en wij niet, dat maakt het verschil denk ik.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Het is niet geworden wat je in je hoofd had, maar het is wel een leuke spread geworden. De quote past er perfect bij.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Pffff, ik heb naar je filmpje gekeken, en tja met zulk gereedschap en waarschijnlijk heel veel ervaring (want anders had ze niet in zoveel materiaal geïnvesteerd) kun je mooie prints maken. Maar ik vind de jouwe net zo mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Misschien niet zoals je wilde maar toch een interessant experiment. Ik heb met interesse het filmpje zitten kijken. Wie weet misschien ooit.

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...