Busy Bessy Creatief

Totaal aantal pageviews

vrijdag 24 april 2020

Words ... Crea 5220 (week 17)

Eén beeld zegt meer dan 1000 woorden... (zeggen ze :)
Veel mensen ervaren beeld sterker dan woorden. Maar toch zijn woorden nodig omdat alleen beeld ook verschillende of verkeerde interpretaties kan opleveren. Soms is dat ongewenst en kan een beetje taal erbij juist meerwaarde hebben.




Wij bloggers doen dat volop; een praatje bij een plaatje.... want woorden verduidelijken toch vaak wat niet altijd direct op een foto te zien valt.


Mijn idee was om zowel woorden als plaatjes te gebruiken bij de uitwerking van dit onderwerp en ik verzamelde wat materiaal. Laat ik nu nog een heel passend restje inpakpapier tegen komen... En een tijdje terug had ik van Marjan grootletterwoorden gekregen, die kwamen nu mooi van pas!



Voor de achtergrond gebruikte ik het inpakpapier en al bladerend in 'mijn kleine plaatjesmap' vond ik e.e.a. dat ik kon gebruiken in combinatie met de achtergrond en de woorden die ik had liggen....



En als je dan eenmaal lekker bezig bent... dan gaat het zomaar vanzelf en vliegt de tijd. En voordat je het weet, ben je klaar en denk je 'oh, weer te weinig foto's gemaakt....'

    Wat maakten de andere deelnemers deze week?

    -  Marjan
    -  Josephine
    -  Céline
    -  Akkelien
    -  Toos
    -  Sandra
    -  Carmela en Davide
    -  Anita
    -  Petra
    -  Loes
    -  Albèrtje
    -  Nel
 

Wil je weten wat Crea 5220 inhoudt? HIER vind je alle informatie en de lijst met onderwerpen!


21 opmerkingen:

  1. Heel mooi weer in elkaar gezet Elizabeth, ja en wat je zegt is zó waar, wanneer je lekker bezig bent vliegt de tijd.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ziet er weer "gefikst" uit. Leuk om zo lekker bezig te zijn zodat je vergeet foto's te maken.
    Maar blog jij om 3 uur in de nacht????
    Dit bericht is er 5 uur geleden opgezet staat er bij, en het is nu 8 uur.... wel voldoende slapen hoor Elizabeth! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nee hoor Floor..., toen lag ik uren in mijn bedje! Maar ik zet de berichten tegenwoordig van tevoren klaar omdat Blogger er soms zo lang over doet. En ik werk altijd vooruit met Crea 5220...

      Verwijderen
  3. Wat een mooie combinatie van plaatjes en woorden, leuk die grote letters.
    Hollen of stilstaan, dat vind ik ook zo'n mooie!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Je inpakpapier op zich is al prachtig! Maar het is natuurlijk te makkelijk om er niets mee te doen en je hebt het nu als een mooie achtergrond gebruikt. Leuk zoals het hier en daar tussen de plaatjes en letters doorpiept. Het is ook leuk om te zien welke tekst je bij welk plaatje hebt gekozen.
    Fijn dat het jou deze keer zo goed afging dat je bent vergeten foto's te maken; dat is altijd een goed teken!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Nice to see how you used the paper as a background to bring out the words.It's a beautiful collage!
    Hugs,
    Carmela

    BeantwoordenVerwijderen
  6. En weer een “ opdracht” af. Reuzeleuk geworden.
    Ik schrijf ook vaak vooruit. Weet je dat je ook de tijd kunt instellen?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, dat weet ik hoor... Maar mijn berichten doen er altijd lang over om in de leeslijst te komen..🙈

      Verwijderen
  7. Uh.... en dat gaat dan zomaar vanzelf :))) mooi gemaakt knap gedaan

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Verschillende plaatjes, verschillende woorden en dan toch is/wordt het weer een geheel. Mooi!
    Fijn dat je er zoveel plezier in hebt, ik moest wel lachen om 'in mijn kleine plaatjesmap'
    Al die plaatjes die je spaart/bewaard komen toch mooi van pas :)
    Groetjes en een heerlijk weekend, Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Je hebt voldoende foto’s gemaakt om de vorderingen te laten zien. Ik herken dat. Leuk dat je elke keer weer wat in je voorraad vindt om te gebruiken. Groet, Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  10. En voor je het weet heb je een heerlijke collage.
    Groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Zowel je praatje als je praatje is weer goed gekozen deze week!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Praatje als plaatje moet het natuurlijk zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wederom vind ik deze uitwerking een TOPPERTJE, het is heel goed
    te zien dat het als het ware spelenderwijs tot stand is gekomen,
    en dat je er veel plezier aan hebt beleeft.
    Het oogt voor mij heel professioneel, en het praatje bij het plaatje
    klopt helemaal. De kleuren passen ook zo prachtig bij elkaar.
    Het woord thuiskomen over beide pagina's laat alle elementen samensmelten.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Zo creatief ben je, ik bewonder je. Zulke leuke collages!
    Fijn weekend

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Leuke achtergrond die vierkante hokjes. Je hebt er een goed gevuld blad van gemaakt. Er is van alles te zien en te lezen.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Mooi weer hoor.
    Je hebt helemaal gelijk, een blog is véél leuker als er ook een bericht bij staat en vaak lees je dan waarom de kaart of creatie op deze manier gemaakt is.....
    Héérlijk, een hobby op zich, bloggen!!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Knap hoe je van zulke verschillende woorden toch een geheel weet te maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Steeds weer verbazing over de dingen die je maakt.
    Fijne zondag.
    Groeten
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...