Busy Bessy Creatief

Totaal aantal pageviews

vrijdag 28 februari 2020

Yellow ... Crea 5220 (week 9)

Geel ... de zonnigste kleur die er bestaat! Terwijl het buiten grijs, grauw, nat en winderig is ... mogen wij met geel aan de slag. Hoe heerlijk is dat!

Ik vond op internet een poster met afbeelding van de Parijse ochtendzon. En die heb ik na getekend en gekleurd met mijn Faber-Castell kleurpotloden.
Naast de kwaliteit van je kleurpotloden blijkt het soort papier ook belangrijk te zijn voor een goed resultaat. Toen ik wat meer laagjes wilde opbrengen, merkte ik dat het papier dat niet goed verdroeg.
Enfin, ik ben niet ontevreden.
En ik vergat natuurlijk helemaal tussendoor- foto's te maken... nou ja, op deze ene na dan ...(maar toen was ik al een eind op weg).



Omdat ik de linkerpagina niet had gebruikt, vond ik het leuk om daar ook nog iets te hebben.
Het is een kleine collage geworden.



De hele pagina is met clear gesso ingesmeerd, waardoor er meer 'grip' op de ondergrond komt zodat ik nog accenten kan toevoegen.



Ooit maakte ik een creatief dagboek waarbij ik per maand een kleur gebruikte. Destijds was geel de kleur voor de maand mei. Onderstaande foto heb ik gemaakt vanuit dat boek. Er waren meer gele uitwerkingen, maar deze vond ik het leukst.



Ja... , ik zou hem zo kunnen gebruiken voor volgende week (strepen), maar dat ga ik lekker niet doen!

En wat zouden de andere deelnemers hebben gemaakt?
    -  Marjan
    -  Josephine
    -  Céline
    -  Akkelien
    -  Toos
    -  Sandra
    -  Carmela en Davide
    -  Anita
    -  Petra


Wil je weten wat Crea 5220 inhoudt? HIER vind je alle informatie en de lijst met onderwerpen!


14 opmerkingen:

  1. Heel lekker zonnig past goed bij dit weer van nu . Achter de wolken.......

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie tekening, Elizabeth, zeker heel zonnig.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het zijn twee mooie stralende bladzijden geworden Elizabeth.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wauw, de tekening, van het trappetje en het huis in de ochtend zijn, zó mooi!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtig, het voorjaar spat van je blog! Heel mooi, je tekening en de collage.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Grappi toch dat we juist nu met de kleur geel aan het werk mochten. Dat dat zo goed zou uitkomen, hadden we bij het maken van de lijst niet kunnen vermoeden ;o)
    Wat een prachtige tekening! Dat het met de kleurlaagjes niet helemaal wou gaan zoals je wilde is op de foto niet terug te zien.
    Leuk dat je de linkerbladzijde er ook bij hebt betrokken met een lekkere vrolijke collage. En je dagboek met een kleur per maand kan ik me nog herinneren, die vond ik toen al mooi. Nu ik zelf met papier bezig ben, kan ik me beter voorstellen hoe dat moest hebben gevoeld. Petje af!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Geel.... het is zo'n mooie vrolijke kleur, maar zie je ooit een gele quilt? Draagt een mens wel gele kleding, ga je je huis inrichten met geel? Ik in ieder geval niet.
    Eigenlijk vreemd, want geel is zo vrolijk.
    Jouw pagina's zijn dat ook, echt al een beetje voorjaar.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Lekkere vrolijke pagina’s. Ligt het aan het licht dat de met Gresso bewerkte pagina er ietwat okergeel / oranje uitzien. De strepen maak je maar mooi opnieuw, haha. Groet en fijn weekend. Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wow Elizabeth, de tekening is SUPER mooi geworden, de ochtendzon
    is bijna voelbaar, en heel mooi met de reflectie, een knap stukje werk.
    Ook zo samen met de collage is het een prachtig geheel geworden.
    De laatste die je laat zien uit het creatief dagboek van toen, vind
    ik ook bijzonder fraai!!!
    De warmte straalt van je uitwerking af, heerlijk!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Beautiful your design with Faber-Castell pencils! Yellow, sunny color as your collage!
    Hugs,
    Carmela e Davide

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Je tekening van het huis, de trap en de lantaarn, kan zo in een lijstje, als je er naar kijkt word je meteen vrolijk :)Ja, geel kunnen we goed gebruiken in deze tijd van grijs
    Fijn weekend, Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Mooi geel en heel warm/vrolijk is het geworden! Een vakantiegevoel krijg ik erbij!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Het doet me aan een zonnige zondagmorgen denken. Heerlijk een zonnetje. Nog even en dan kunnen we weer heerlijk in dat zonnetje zitten op een bankje.

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...