Busy Bessy Creatief

Totaal aantal pageviews

vrijdag 19 juli 2019

Cold ... Crea 5219

Dat voelt wel een beetje vreemd aan hoor, midden in de zomer werken over 'cold'...
Nu hadden we in week 2 het onderwerp 'winter', en daar had ik al een ijskoude pagina over gemaakt!


Bij cold denk je toch al snel aan winter... Maar ja, dat kan ik natuurlijk niet herhalen en dus moest ik iets anders bedenken.
Omdat ik toch een beetje aan het oefenen ben met mensfiguurtjes (borstbeelden) heb ik een meisje getekend die het echt heel erg koud heeft!
Ik gebruikte referentiemateriaal van internet hoor... En deze keer heb ik mijn pastelkrijtjes eens tevoorschijn gehaald. Daar werk ik veel te weinig mee. En toen ik bezig was snapte ik weer waarom... het is al heel snel een vieze boel en je veegt de kleuren ongemerkt met je hand over je werk. Ik gebruik voortaan een stukje opgevouwen keukenpapier onder mijn hand...


Ik was zò lekker bezig dat ik tussendoor geen foto's heb gemaakt. Dat gaat ook een beetje lastig met vieze handen...
Maar nu was de linkerpagina nog leef, niet dat dit geeft... het gebeurt weleens vaker dat ik geen dubbele spread maak.
Maar ik had de afgelopen week juist een filmpje gezien over het tekenen met crayons. Ik heb nog veel van die krijtjes liggen en kon mijn draai daar niet mee vinden. Ik vind ze een beetje plastic-achtig en krijg er geen mooi effect mee. Totdat ik dit op youtube zag...


Gewoon goed naar het filmpje gekeken en na gedaan... Maar toch lang niet zo mooi. Zij zal vast beter papier gebruikt hebben, dat doet zoveel. En flink wat ervaring natuurlijk. 
En zo maakte ik dus ook de linkerpagina en heb ik vandaag twee verschillende uitwerkingen.

Nog meer koud krijgen? Kijk dan bij:
    -  Marjan Maakt
    -  Knutselpret
    -  Blauw ruitje
    -  In de weer
    -  Made by Céline
    -  De Breimeisjes
   
Voor volgende week stond er opnieuw 'hearing' op de lijst, maar die hebben we in week 22 ook al gehad. Daarom voor de volgende keer een vrije keuze!


14 opmerkingen:

  1. Ik vind het knap. Om met materiaal waar je niet zo van houdt toch zo’n mooie uitwerking te maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wederom geslaagd zeg ik. En ondertussen heb je ook weer allerlei technieken en materialen gebruikt. Ook leuk om te zien. Ik denk dat we de ijsjes volgende week niet aan kunnen slepen gezien de voorspelling. Fijn weekend.
    Groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  3. De tekening is super gelukt! Wat een leuk idee om de sjaal om haar hele gezicht te wikkelen en nog wat haarpluimpjes zichtbaar te maken.
    Jammer dat de pastelkrijtjes zo afgeven hé, hoe gaat dat eigenlijk als je het boek dicht doe? Doe je er een 'vloeipapier' tussen?
    Leuk dat YouTube je heeft geïnspireerd tot het tekenen met de crayons. Ik snap dat je zelf niet tevreden bent, maar voor mij als 'buitenstaander' 😉 ziet het er goed uit hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, ik heb er een extra papiertje tussen gelegd hoor...

      Verwijderen
  4. Brrr... krijg er spontaan kippenvel van :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Die eerste tekening... dat lijkt mij wel haha!
    Als je een model nodig had dan had ik daar kunnen staan, want ik heb het vrijwel altijd koud, en doe in de winter ook mijn sjaal zo om. :-)
    Volgens mij haal je pastelkrijt en vetkrijt door elkaar.
    De mevrouw op het filmpje gebruikt in ieder geval vetkrijt. Dat geeft niet zo erg af en tekent heel anders dan pastelkrijt.
    Heb ook wel een gezien dat met tekenen met vetkrijt gebruik wordt gemaakt van terpentine om een uitvloeiender effect te krijgen. Daar zal je wel aquarelpapier voor moeten gebruiken denk ik.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De tekening van de dame is met pastelkrijt gemaakt, de ijsjes met crayola waskrijtjes. De dame in het filmpje gebruikt die ook. Op veel scholen worden ze gebruikt, het is schoon materiaal en je kunt er netjes mee kleuren en variëren met hard en zacht duwen.
      Ik heb ook wel eens met oliepastel gewerkt en daar kun je idd terpetine bij gebruiken. Dat wordt heel mooi!

      Verwijderen
  6. Leuke tekening van het meisje in de sjaal en ja, ijsjes zijn ook koud 😊
    Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Je tekening van het meisje vind ik echt goed geslaagd. Het ijsje trouwens ook, had ik je filmpje eerder gezien, dan was ik misschien ook wel gaan tekenen. Dankjewel, het is heel duidelijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ha mooi gedaan en ook ijsjes die zag ik al meer langskomen volgende week vrije keuze ik ga er eens op broeden :))

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Die dame moet zeker geen ijsjes gaan eten anders bevriest ze zeker.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat leuk getekend dat meiske met haar warme sjaal om,
    die zal het zeker nu heerlijk warm hebben. Lijkt me erg
    leuk om met al die verschillende materialen de experimenteren.
    De ijsje zijn zeker oog geslaagd, en ik denk dat diverse soorten
    papier telkens een ander effect zullen geven.

    Fijn weekend verder,

    Groetjes
    Josephine

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Mooie tekening van het meisje met sjaal, het ziet er echt koud uit. Daar zullen we deze week geen last van hebben 😊
    De ijsjes zijn mooi getekend, het materiaal is me onbekend, maar ze zijn goed gelukt.

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...