Busy Bessy Creatief

Totaal aantal pageviews

vrijdag 7 juni 2019

Singing ... Crea 5219

Singing... dan moet ik aan vogels denken...
Als ik vogels hoor fluiten, dan verwondert mij dat altijd weer!
Vooral 's morgens vroeg en 's avonds laat.
Ik geloof dat ze zingen tot eer van God, hun Schepper.

Deze week heb ik deels een lift gebruikt voor mijn spread. De opzet van de linkerpagina vond ik op internet en ik vond hem zò mooi!


De achtergrond van de pagina's heb ik lichtblauw gemaakt met een schuimrollertje en onverdunde acrylverf. Dat werkt nog het best op het papier van mijn dummy.
De grote vogel en de poppetjes tekende (natekenen hoor..) ik lichtjes met potlood op aquarelpapier en kleurde ik in met gouache.



Daarna knipte ik ze zorgvuldig uit om op de pagina's te kunnen plakken. 
De armpjes en beentjes werden daarna met fineliner getekend.


Rechtsboven heb ik een stukje muziekpapier in vorm geknipt en licht met gesso ingesmeerd. Met een fineliner tekende ik een simpele tak en uit een knipvel uit de voorraadmap komen de vogeltjes. De blaadjes zijn met aquarelverf gedaan.



De quote is een versregel uit dit prachtige lied!




En toen moest de grote vogel nog lange poten krijgen!



En nu ben ik benieuwd wat de andere dames gemaakt hebben!
    -  Marjan Maakt
    -  Knutselpret
    -  Blauw ruitje
    -  In de weer
    -  Made by Céline
    -  De Breimeisjes
   

Het onderwerp voor volgende week is Wisdom...

15 opmerkingen:

  1. O, wat is dit prachtig gemaakt. Je hebt altijd zoveel inspiratie!
    Dat geloof ik ook, dat de vogels tot Gods eer zingen, misschien de kindertjes ook wel.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind hem weer Geweldig. Wat een inspiratie geef je me steeds weer. Het idee van vogels op muziekpapier zag ik ook in Frankrijk . Dat is echt heel erg leuk!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een inspiratie en dat van die vogels klopt bijzonder vooral s morgens vroeg ik denk dan ook altijd aan de zon komt op, maakt de morgen wakker.....

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi Elizabeth! Wat een vrolijkheid straalt daar vanaf.
    De zon schijnt hier, de vogeltjes (vooral de mussen) zijn druk in de weer, dat lijkt al op jouw kunstwerkje.
    Alleen moet ik er nu ook nog bij gaan zingen.... nou ja dat dan maar niet. Maar je leuke getekende popjes hebben er zin in!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heel mooi, leuk, vrolijk! Daar wordt een mens blij van :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Schit-te-rend! Wat heb je het weer mooi gemaakt en wat fijn om weer stap voor stap te kunnen lezen hoe je het hebt aangepakt.
    De term 'lift' kende ik nog niet dus ik was blij met je link.😉 Ik denk dat ik ook regelmatig lift ☺️, ik merk dat ik daar veel van leer.
    De kleine figuurtjes zijn mooi gelukt en natuurlijk mooi van kleur door de gouache. Het stukje bladmuziek overstrijken met gesso maakt het wat diffuser en de vogels op de tak zien er gezellig uit.
    De tekst is mooi toepasselijk bij de gedachte waarom de vogeltjes zo vroeg al zo mooi zingen en de grote vogel vind ik geweldig! Die lange pootjes hé, die zijn zo 'eenvoudig' maar zo super; ze geven het geheel nét even meer 'art' (als je begrijpt wat ik bedoel.😉)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Prachtig uitgebeeld!! Kijk, dat bedoelde ik nu met verschillende talenten. Ik bak er niets van om zoiets om een enkel woord heen te bouwen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. En GREAT ART, dat is het. Daar hoef ik verder niks aan toe te voegen.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Geweldig, hoe krijg je toch elke keer zoiets moois voor elkaar. Zo creatief!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat heb je dit weer fantastisch mooi uitgewerkt Elizabeth.
    Die poppetjes zijn zo leuk geworden, en dat tekenen lukt
    je echt prima, en ook al is het natekenen je leert er wel heel
    veel van. Vind het steeds weer leuk om te lezen hoe je het hele
    proces aanpakt en tot stand brengt.

    Geniet van een fijn weekend.....

    Groetjes,
    Josephine

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een prachtige bladzijden. Het zingen spat er gewoon vanaf.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Heel goed gelukt!! Ik word er helemaal vrolijk van.
    Fijn weekend. Groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Helemaal gelijk! Ik word ook zo vrolijk van zingende vogeltjes die zingen tere van Hem!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Super mooi, echt genieten :)
    Ik ben ook dol op vogels, wat goed gevonden, ik had eigenlijk ook wel mee kunnen doen als ik op het idee gekomen was met vogels :)
    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat heb je dat mooi gemaakt! Ik word ook altijd blij van de vogels die in onze bomenrijke buurt heerlijk fluiten. Dankjewel voor het delen van het prachtige lied. Ik heb mijn eigen cd (nieuw, op Opwekking gekocht) er even voor stopgezet.
    Groetjes, Marijke

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...