Busy Bessy Creatief

Totaal aantal pageviews

dinsdag 11 juni 2019

Letterbord & Quotes



Het is alweer even geleden, maar voor moederdag kreeg ik o.a. een letterbord.
Dat is echt iets voor mij, want ik houd erg van letters en tekst.
En al heel lang spaar ik quotes en verzamel ik ze op mijn Pinterestboard.


Dus vanaf de dag dat ik dit prachtige bord kreeg, probeer ik elke avond een nieuwe quote op het bord te zetten. Het bord hangt op een plek in de gang waar je oog direct op gericht wordt, zodra je de kamer binnen stapt.





Houden jullie ook van quotes of uitspraken?




Deze uitspraken zijn vaak zwart-wit, letterlijk en figuurlijk. Maar er zit wel waarheid in.
De laatste week heb ik bijna ongemerkt een lijfspreuk gekregen; niets is wat het lijkt...
Ik heb dit n.a.v. een aantal situaties zo vaak gezegd dat het gewoon op ging vallen ... we herhalen het vaak tegen elkaar.
We hebben tot nu toe alleen Nederlandstalige uitspraken gemaakt, maar ik heb ook veel Engelstalige verzameld. 

Hebben jullie een lievelingsquote?




22 opmerkingen:

  1. Geweldig leuk dat letterbord en de quotes!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk! Het is goed om even na te denken over zo'n quote, daarom lijkt me zo'n letterbord erg handig.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik ben dol op onze taal en zeker ook op quotes, heb pinterestbord dat ik "woorden om te onthouden" heb genoemd. Leuk om zo het letterbord te gebruiken!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat lijkt me heel leuk zo'n letterbord, en knap van je om
    bijna dagelijks een nieuwe quotes op het bord te plaatsen,
    dagelijkse wijsheden waar je niet omheen kan,haha.
    O ja Elizabeth, ik houd erg van allerlei uitspraken en quotes,
    en weet niet 1.2.3 een lievelings quote. Welke ik erg mooi vind is,

    * In de doolhof van je denken kent alleen je hart de juiste weg* of...
    * Door je te ontdoen van al je moeten ont-moet je jezelf*
    * Iedere dag is een geschenk, vergeet het niet uit te pakken*
    Zomaar een paar die ik mooi vind...

    Groetjes,
    Josephine

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zo'n letterbord is echt heel leuk, vooral als je het gebruikt voor elke dag een quote erop te zetten. Die van een nachtje slapen vind ik echt heel mooi. Wat we bij ons vaak zeggen is:

    -Alles op zijn tijd
    -Die niet werkt zal niet eten (zei m'n moeder altijd haha)
    -Waar een wil is is een weg
    -Alles komt zoals het komt

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Als je er op let, sta je versteld van hoe vaak je eigenlijk dit soort gezegdes doet...

      Verwijderen
  6. Oohh wat leuk Elizabeth! Ben ook helemaal gek op uitspraken zoals ik het noem.
    Heb al een heel boekje vol geschreven.
    Ik wil ook zo'n bord, kan ik zo af en toe zo'n mooie spreuk ophangen.
    Wist namelijk niet dat er zoveel lettertjes bij zaten.
    "Maak alles vast met genietjes" heb ik er ook in staan.
    Kan bijna niet kiezen uit mijn uitspraken, maar deze vind ik erg mooi:
    "Uit de dromen van de lente wordt in de herfst jam gemaakt".
    Ook zo mooi:
    "Elke minuut boosheid kost 60 seconden geluk".
    Mijn vast uitspraken zijn: "Uiteindelijk komt alles goed" en "Het gaat zoals het gaat".
    Leuk hè, om dat soort dingen te hebben.
    Hoe groot is jouw bord?
    Groetjes,
    Floor

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjwel voor je mooie quotes!
      Het bord is 30 bij 45 cm en er zitten 680 letters/cijfers/icoontjes bij in wit en goudkleurig. Je kunt het ook bij bol.com kopen...
      Ik ben er superblij mee!

      Verwijderen
  7. Wat een leuk bord! En helemaal leuk dat je iedere dag een andere spreuk ophangt. Ook ik heb heel wat Quotes gepind op Pinterest en vind ze met name fijn voor het art-journalen.😉
    Mijn favoriete spreuk verandert nog wel eens.
    In de tijd dat we samenwoonden "Vier billen in hetzelfde bed, geeft nog geen huwelijk voor de wet".
    Toen we een koophuis hadden "De huizen zitten meestal beter in de hypotheek dan in de verf"
    En zo af en toe komt deze weer boven drijven: "Geef een glimlach, die kost minder en geeft méér licht dan electriciteit".
    En deze wijsheid kreeg ik jaaaren geleden te horen van een heel wijs iemand "Een teleurstelling doe je jezelf aan"
    Leuk om weer even in mijn hoofd het spreukendeurtje te openen 😉

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ooh, schitterend vind ik dit. Mooi zo’n bord en vooral leuk dat je het in onze eigen taal doet.
    Ik betrap me erop dat ik vaak zeg : Niet perfect is ook goed.
    Deze vind ik ook leuk : Het werk loopt niet weg als je je kind de regenboog laat zien, maar de regenboog wacht niet tot je klaar bent met werken.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Leuk zo'n bord. Ik spaar spreuken in een boekje met de tekst: Van dromen naar doen!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat leuk dat je zo vaak een nieuwe quote maakt op dat bord!
    Ik zoek wel eens een quote op, vooral nu met de Crea5219, maar ben niet een fanatieke verzamelaar.
    Ik vind het wel een leuk idee, al zal ik het dan minder vaak doen dan jij. Verschil moet (en mag!) er zijn!
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Laat los wat is geweest, vertrouw op wat kan zijn .... absoluut geen makkelijke, maar mijn dagelijkse quote

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Leuk, zelf heb ik ook zo'n bord liggen, maar nog niks mee gedaan tot nu toe. Misschien toch eens overwegen om regelmatig een andere quote te maken zoals jij.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik heb ook een hele verzameling spreuken. Dit is een mooie: "piekeren is de verkeerde kant op fantaseren" en mijn lijfspreuk: de mensheid lijdt het meest, door het lijden, wat zij vreest (en wat nimmer op komt dagen).

    Ontzettend leuk om zo met het letterbord aan de gang te zijn. Je wordt echt even aan het denken gezet, in het voorbij gaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ik heb er helemaal niks mee. Maar het zijn mooie doordenkers die je aan het denken zetten.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ik ben dol op spreuken.
    Wat heb jij hier ook veel leuke tutten staan.
    Ik kan nu even niks bedanken, het is al laat, mijn hoofd wil rust, hihi.

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...