Busy Bessy Creatief

Totaal aantal pageviews

donderdag 24 maart 2016

Lossen & Vasten CAL 2016



Vrij spontaan ben ik begonnen met de CAL Lossen & Vasten, omdat ik gewoon zin had om aan een dekentje te haken.
Het leuke van het later instappen, is dat je heerlijk achter elkaar kunt door haken.
En zo af en toe kun je ook nog beter inschatten of je iets weg wilt laten ...


Het is lastig om de deken goed op de foto te krijgen; je ziet al snel de details niet duidelijk meer zoals op de eerste foto.
Hierboven het eerste deel van de deken.


En dit is het vervolg. De deken is zo opgebouwd dat er steeds een toer stokjes en halve stokjes en ook nog vaak een toer vasten tussen de verschillende steekranden zit. Dat geeft een stukje rust.


Tot zo ver ben ik nu ... , bijna aan het einde van week 5. Dat is ongeveer de helft van de deken.
Of ik de hele deken ga maken, weet ik nog niet. De steekjesranden worden steeds herhaald, zoals granny stripes, filethaken, stersteek, dubbele stokjes, rupsensteek, Judithsteek, ...
En ik zag dat er bij week 10 nog één keer een nieuwe steek komt! Die wil ik in elk geval er nog wel in hebben. 


De vorige keer schreef ik al dat ik garen tekort kwam. De crèmekleurige acryl was niet meer te krijgen bij Wibra en Zeeman. Omdat ik geen geduld had om te wachten, ben ik op zoek gegaan naar garen wat er bij zou kunnen passen. Ik kwam uit op Katia acrylgaren en het lijkt enorm op het garen van de Wibra, precies even dik! Wel een stuk duurder ... ik geloof 3,75 per bol ... ahum.
En alhoewel ik het niet vergeleken heb, denk ik dat Stylecraft ook vergelijkbaar is, alleen is die per bol weer een eurootje goedkoper dan Katia. 
Maar als je een stukje hebt gehaakt, dan voelt de Katia toch echt wat zachter aan dan het garen van Wibra, eerlijk is eerlijk!




21 opmerkingen:

  1. Je deken word prachtig dus dat beetje extra betalen voor de Katia is dan wel een goede investering!
    En misschien ga ik hem in het klein ook nog maken, een babyledikant maatje!
    Groetjes Gea

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi gemaakt al! Ik kan helaas nog niet haken.
    Liefs Cindy

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuke deken wordt dit! Ondanks dat je het garen niet meer kon krijgen is het fijn dat je een goed alternatief gevonden hebt. En, het prijsverschil is meestal toch te merken in de kwaliteit vind ik zelf ;o)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel leuk! Ja, ik vind het ook fijner om later in te stappen bij zo'n project :-) En ook wel goed dat het duurdere garen dus uiteindelijk ook prettiger is!
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Volgens mij is stylecraft wat dunner. Maar ja veel verschil zal er niet in zitten toch? Het dekentje wordt al erg leuk zo. En je hebt gelijkt als je later in springt kan je zelf bepalen wat wel en wat niet en lekker door haken als je verder wilt. Er komen ook weer veel leuke cal's aan. Zo vind ik die deken met die bloemen ook erg mooi. Weet even niet hoe die cal heet.
    Twijfel nog of ik mee ga doen...

    Lieve groet,dinah

    BeantwoordenVerwijderen
  6. ja verschil zit er zeker in de katia daar haak ik nu ook mee en .... er zijn meer kleuren als je echt wilt kiezen ,maar eerlijk is ook eerlijk wibra is een stuk goedkoper en dan ook heel erg goed de dekens die ik ervan gemaakt hebt blijven heel erg mooi !! maar jouw deken is een plaatje :)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ja, alle waar naar zijn geld. Er zit natuurlijk verschil in het garen en in de prijs. Maar met echt mooie wol uit de breiwinkel wordt zo'n deken wel onbetaalbaar en het moet wel leuk blijven toch?
    Snap niets van al die steken die je opnoemt, ben al blij dat ik alleen vast kan haken :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ja zo gaat dat eerst schrik je van de prijs maar als later blijkt dat je er heerlijk mee werken kunt ben je dat al lang weer vergeten.
    De afwisseling van de steken en de kleuren zijn mooi.
    Fijne Paasdagen.
    Groeten
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hij gaat heel mooi worden. Fijn dat je het verschil in garen niet ziet.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Het wordt een mooi dekentje en ik zie geen verschil in garengebruik. Mooie kleuren ook, maar dat had ik geloof ik al eens gezegd.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Mooie deken word het zo. Ik ben ook aan deze begonnen naast de andere. Het haakt lekker weg, maar af en toe ietsje saai.)
    Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Na 5 weken is het al een behoorlijk deken. Leuk. Hoe groot wordt hij? groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Oh wat mooi en terwijl ik je titel van de blog lees moest ik aan Angelique denken die zich zo door mijn VW busje heen worstelde. Arme Angelique..

    Je deken is erg mooi en de verschillende steken en hierdoor verschillende patronen die ontstaan zijn superleuk. Daarnaast ook de kleurwisseling die er supermooi bij past. Top!

    Lieve groet en fijne paasdagen, Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hard gewerkt! Ik ben benieuwd hoeveel groter dat hij nog gaat worden :-))
    Lieve groetjes,
    Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat wordt je dekentje mooi, prachtige kleuren heb je bij elkaar gekozen. Fijne Paasdagen, Nienke

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Prachtig warm dekentje! Heerlijk! Mooie kleuren ook

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Prachtige deken in hele mooie warme kleurtjes.
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Bonjour :-)
    Even tijd en gelegenheid om bij je te buurten. Allereerst reuze jammer dat je niet tevreden bent over de rand van het Fair-isle-dekentje! De rand is bij mij ook wat dik, maar ik vind dat wel een grappig effect. Je schrijft dat je lengterand wat naar achter trekt. Dat had ik bij mijn eerste deken ook, later bleek dat dat kwam omdat ik de achterkant wat verder vastnaaide als de aanzetrand dan de voorkant (snap je?).
    Op de foto's ziet je dekentje er in ieder geval prachtig uit, neefjesmamma is er vast heel blij mee!
    Je lossen/vastendekentje wordt ook al zo'n plaatje! Maar wat lees ik nu? Is de ecru nietmeer te krijgen bij Zeeman? Nee hé.....ik heb waarschijnlijk te kort voor de camperplaids.... nou ja, ik ga me er nu nog maar niet druk om maken, eerst maar zien hoe ver ik kom: "De mensch lijdt het meest, van het lijden dat hij vreest....enz":-)
    Wat een leuke kippetjes heb je gemaakt! Niet aardig van Sterre dat ze zich zo opstelt, maar dat is misschien pubergedrag:-) ?
    Leuk om te lezen dat je nu al over de beestenboel straks aan het dromen bent; fijn al die voorpret!
    Groetjes weer

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat een mooie deken, super kleuren uitgekozen.

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...