Busy Bessy Creatief

Totaal aantal pageviews

vrijdag 6 juli 2012

Yes..... zomervakantie!

Sinds vanmiddag is de zomervakantie voor mij officieel begonnen. Vanmorgen hebben we - naar gewoonte- nog een afsluitende bijeenkomst met het team gehad. Daarbij hebben we afscheid genomen van onze interim directeur met wie we een goed maar ook wel heftig cursusjaar hebben doorgemaakt.
Na de zomervakantie komt onze nieuwe directeur en ook dan zal het de nodige energie vragen om elkaar bij te praten en op elkaar af te stemmen. Maar nu dus eerst 6 weken vakantie!



Dat klinkt asociaal lang, ik weet het ... Maar in verhouding hebben mensen in het onderwijs echt niet meer vrij dan mensen met een baan in een andere tak.
Wie in het onderwijs fulltime werkt, maakt elke week zo'n 42 uur i.p.v. 40. En zo bouw je dus die extra weken vakantieweken op. Voor ieder personeelslid wordt een berekening n.a.v. bepaalde taken gegeven. Het komt er dus op neer dat je dagen maakt van 8,4 uur. En als je de woensdagmiddag echt zelf als vrije woensdagmiddag zou willen, dan heb je het op een ander moment dus extra druk.
Overigens zijn er nogal wat nascholingen en besprekingen op woensdagmiddag gepland, dus als vrije middag komt er meestal niets van...



Maar nu ben ik dus nog steeds bezig over school ...! En ik wilde het over de vakantie hebben...
Heerlijk 6 lange weken geen verplichtingen ten aanzien van het werk..
Vanmiddag ben ik maar eens begonnen met een dutje als schoonheidsslaapje en voor de rest houd ik een relaxte handwerkmiddag.



Het is buiten lekker opgefrist na het regentje en wind voelt prettig aan. Dus ik zit heerlijk in de tuin met de laptop... Naast me ligt het breiblokje voor deze week, maar daar ga ik morgen wel over bloggen. Ik kan er toch nog geen foto van maken, want het fototoestel ligt nog bij m'n zoon in de auto.
Gisteravond hebben we de diploma uitreiking en de beëdiging meegemaakt van zijn vriendin Petra. Ze is nu officieel verloskundige en met z'n allen zijn we best trots op haar. Twintig jaar en helemaal afgestuurd; altijd recht op haar doel af. En maandag gaat ze al aan het werk!


Dus je begrijpt dat we gisteravond de nodige foto's hebben gemaakt... Het was een prachtig moment...

Ik ga stoppen met dit blogbericht, want ik wil het handwerkmiddagje wel recht doen!
Tot de volgende keer maar weer...


16 opmerkingen:

  1. ga maar lekker van je vakantie genieten, lieve gr jenneke
    http://creaties-jenneke.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Fijne vakantie toegewenst. Ik ben benieuwd of dat weer veel nieuwe creaties gaat oplevereren :)

    lieve groet,
    Betsy
    Wolatelier DiAn

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Beste, lieve Elizabeth, voor wie ben je nu je vakantie aan het rechtvaardigen? Je hoeft je toch naar niemand toe te verontschuldigen zeker? Je krijgt waar je recht op hebt en dat hoef je niemand te verantwoorden, hoor.

    Heerlijk dat je vanmiddag al meteen aan je vakantiegevoel hebt gewerkt. Ik wens je nog heel fijne vakantie weken met veel handwerk- c.q. andere ontspanmomenten, geniet er van!
    Gefeliciteerd voor de kersverse verloskundige!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Waarschijnlijk hoef ik dat helemaal niet voor jullie te doen...
      Maar ik hoor het zo vaak om me heen en daarom leg ik mensen tegenwoordig gewoon dit rekensommetje voor. En dan zeg ik er ook (soms)nog bij "had je zelf ook maar voor het onderwijs moeten kiezen".. En dan zijn ze meestal snel uitgepraat...

      Verwijderen
  4. Gelijk heb je, geniet maar lekker van je vakantie hoor, het is je gegund :-). Veel handwerkplezier.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Elizabeth, een hele fijne vakantie. Rust lekker uit en doe rustig aan. Maar vooral heel veel handwerken, zodat we snel weer iets van je te zien krijgen.

    Groetjes, Monique

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Geniet van je vakantie.....weet er alles van hoe het in het onderwijs werkt... Nu lekker het hoofd leeg maken en nu doen wat je wilt.... Wat fijn dat het met de studie van Petra zo goed is gegaan... nogmaals: lekker vakantie houden.....groeten van Willemien.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heerlijk toch 6 weken lang genieten van vakantie. :-) Je hebt ze verdient. Van vriendinnen weet ik wel dat jullie in het onderwijs het altijd erg druk hebben dus je bent er zeker aan toe.

    Wat goed van je schoondochter, zo lekker jong nog en nu al helemaal klaar voor de zorg (ook zwaar beroep maar wel heel leuk) Gefeliciteerd.

    Ik wou wel dat het hier ook wat frisser was, pffff het is nog net zo benauwd als gister. Stuur je me wat verkoeling??

    Fijn weekend, dinah

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Fijne vakantie! Je hebt het dik, dubbel en dwars verdiend. Ha, hebben alle zeurpieten even het nakijken!

    Dikkeknuffel, Henrike


    Pssst, ik heb al vanaf half april 'vakantie' :-)



    Maar zou willen dat er nu toch eindelijk wel een einde aan komt, tis nu mooi geweest, ik wil aan de slag met m'n scriptie...

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een zaligheid!!!!!
    Zes hele weken vakantie, ik werk echt bij de verkeerde werkgever......
    Geniet er maar lekker van.
    Ga je nog op vakantie??
    Wat geweldig dat de vriendin van je zoon geslaagd is. Knappe prestatie hoor en wat een mooi beroep. Een felicitatie waard!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Geniet lekker van je 6 weken vrij, enne je hoeft je niet te verontschuldigen hoor. Ik werk bij de overheid en ik heb jaarlijks ook al 7 weken vrij

    BeantwoordenVerwijderen
  11. als juf weet ik zeker hoe het zit , alleen is hier de vakantie nog niet begonnen, de mijne gaat over één week beginnen en die van mijn kinderen over twee weken
    Maar is wel herkenbaar hoor ik voel ook steeds vaker de behoefte bom uitleg te geven:)) maar eigenlijk zouden we dta gewoon niet meer moeten doen !!
    geniet er van

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Geniet maar van je vakantie, je hebt het dik verdiend hoor. Handwerk ze en gefeliciteerd met de nieuwbakken verloskundige. Groetjes, Catherine.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Een hele welverdiende fijne vakantie meis!
    Lekker genieten .... En ach als iemand 6 weken lang vindt dan is dat uit jaloezie. Lekker in hun sop laten gaarkoken hoor hihihi.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ik ken het, elke keer die stomme opmerkingen over hoeveel vakantie je wel niet hebt, maar ook opmerkingen zoals: ik zou dat nooit kunnen hoor , met zoveel kinderen in een klas werken, verschrikkelijk! Nou, dat is nog het makkelijkst van het werk! En da nog snappen ze niet dat die vakanties een fijne onderbreking zijn. Nooit meer uitleggen. Gewoon zeggen dat je maar geluk hebt met zoveel vakantie! Haha! Fijne vakantie!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ook ik werk in het (voortgezet) onderwijs. En ook ik moet iedere keer uitleggen dat onze vakanties helemaal niet langer duren. De "extra" vakantiedagen zijn eigenlijk overuren die we eerder in het jaar gemaakt hebben. Als je het echt gaat vergelijken zijn we eigenlijk slechter af. Want ALLE vakantie en vrije dagen worden voor ons gepland, hebben we zelf helemaal niets aan te kiezen. In het bedrijfsleven kun je kiezen of je de over uren als vrije tijd opneemt of uit laat betalen. En vaak ook wanneer je die vrije tijd opneemt. En dat kunnen wij niet.
    Als je nu denkt dat ik klaag, dan heb je het mis. Ik ben blij met mijn vak, geniet er van (ook van de vrije dagen hoor). Maar ook ik ben het best wel zat om het te moeten verdedigen. Want stiekem denk ik dan, ben je jaloers, dan had je maar een (ander) vak moeten leren.
    Fijne vakantie, rust goed uit, dan kun je straks het superleuke vak weer goed oppakken.

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...