Busy Bessy Creatief

Totaal aantal pageviews

maandag 5 maart 2012

Les Clefs ...

Ik ben vorige week maandag met een nieuw borduurwerk begonnen. Ik wilde graag iets voorjaarsachtig maken, maar ik kon niet goed tot een keuze komen. Toen stuitte ik op deze verzameling oude sleutels, en ik was meteen verkocht.
Vroeger spaarde ik allerlei sleutels, ik had hele bossen. Mijn oudste zoon heeft er ook nog volop mee gespeeld. Waar ze nu zijn weet ik eigenlijk niet. Best wel jammer, ik zou het nu leuk vinden om b.v. neer te leggen op een speciaal plekje, in een stylinghoekje...


Dit moet ie dan dus uiteindelijk worden. Het is een patroon van Carinne, maar helaas niet meer op internet te vinden. Ik had het gelukkig een tijd geleden al opgeslagen...

-  Maar dankzij Marian (zie reacties hieronder) is de link toch gevonden: KLIK -

Nu was het een heel gezoek naar geschikte borduurstof. Ik had al een paar keer zitten rekenen hoe groot het zou worden.... Maandag heb ik een stuk op borduurjute gemaakt, maar dinsdag vond ik het toch weer niet mooi en heb ik alles uitgehaald. Het stuk stof was eigenlijk ook net te klein. 
Nu ben ik bezig op witte aïda, het borduurt wel prettig, maar ik vind jute of kaaslinnen een mooiere uitstraling hebben. In elk geval is dit stuk groot genoeg om de hele lap te kunnen maken. 


Maar.... toen kwam Spooky roet in het eten gooien.... Komt ze me daar als een dol-dwaze stier door het kattenluik naar binnen gerend met vieze poten en zo "bam" boven op tafel op m'n smetteloos witte borduurwerk!


Het had natuurlijk nog veel erger gekund, maar ik baalde hier flink van. Eerst met een beetje lauw water geprobeerd het weg te krijgen, maar dat hielp niets. Toen met een beetje ossengalzeep ... Tenslotte heb ik maar een sopje klaar gemaakt en het met de hand gewassen. De vlekken zijn er nu gelukkig uit. Ik heb de stof op de verwarming laten drogen en gelukkig kwam de stevigheid weer een beetje terug...

Ik wil proberen om deze week de buitenrand af te krijgen en dan kan ik telkens een sleuteltje erbij borduren.

18 opmerkingen:

  1. wat een mooi patroon, fijn dat je lap weer schoon werd.......

    BeantwoordenVerwijderen
  2. oh, ha ha wat herkenbaar. Ik heb 2 hondjes en als ik 's morgens met mijn witte werkkleding sta, komen ze altijd enthousiast me begroeten als ze net uit geweest zijn. Dan sta ik altijd te springen om ze te ontwijken. Wel leuk hoor weer lekker borduren, en met zoiets kan je altijd zeggen elke dag een sleutel of elke week. Je kan jezelf altijd een doel stellen, is net of het sneller gaat. Succes!
    gr. Meijra

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Een heel leuk patroon. Gelukkig dat het weer schoon is. Weet je dat je bij de supermarkt bussen stijfsel kunt kopen? Ook fijn voor overhemden.
    groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Tja, je liefste huisdieren weten je soms aardig te verrassen ;)! Gelukkig maar dat je de vlekjes weer uit de stof gekregen hebt! Leuk project ook, zowel qua patroon als kleur! Dit gaat vast heel erg leuk in je interieur staan als het af is!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een leuk patroon zeg! Ik ben zelf niet zo'n fan van borduurwerk maar dit vind ik wel erreg mooi:)
    Succes met je sleutels, ik ben benieuwd naar het eindresultaat!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Die Spooky toch, wat een boef. Heb je net je juiste stof gevonden, heb je de poes erover lopen!
    Maar het wordt vast heel mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een boef is jouw kat, helaas heel herkenbaar, gebeurt mij ook wel eens. Mooi patroon en inmiddels is het hier te vnden
    http://users.skynet.be/bk236098/CARINNE/ImagesSemaine2011/10LesClefsDuBonheur.pdf

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Spooky is echt een ondeugd. Gelukkig heb je de stof weer schoon gekregen. Nu maar hard aan het borduren. Wie weet vind je weer een paar mooie sleutels.. Succes en je laat ons vast wel weer mee genieten. Groeten van Willemien.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat leuk die sleuteltjes !
    En wat een boeffie is dat poezenbeest ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Leuk borduurtje maar soms kun je die katten met liefde achter het behang plakken, hier gaan ze ook altijd met hun gat op mijn handwerkje zitten, typisch!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ohhhh dat zal heel leuk worden jammer dat je de bos sleutels niet meer heb..
    katten ze zijn lief, schattig maar soms grrrr.
    Gelukkig is je lapje weer schoon..
    Succes hoor..

    groetjes Fia

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ha Elizabeth,
    Spooky weer in het nieuws? 't is wel een karaktertje, he? Gelukkig heb je het weer schoon kunnen krijgen. Enige sleutel-lap!!
    Succes ermee, en laat de vorderingen maar zien hoor. Ben benieuwd.
    Groetjes,

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Oww Oww Oww nog een kat die het woord kattenkwaad letterlijk neemt. Toch maar proberen aan te leren dat de pootjes eerst worden geveegd voordat er naar binnen wordt rent ;-). Gelukkig heb je het weer schoon gekregen. Leuk hoor zo met al die sleutels!!!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. wat een leuk patroon, en oh die Spooky toch!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. poezen!!!!! boeven zijn het! ;) Wat een superdesuperleuk borduurtje is dit! Ik heb ook wat oude sleutels voor de leuk liggen en weet je...die heb ik voor weinig op marktplaats gekocht. ga maar eens kijken, er worden er heel wat aangeboden. Fijne dag! Groetjes, Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Mooi patroon, lijkt me leuk om te maken, zonder vlekjes dan wel ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat een mooi patroon! Ik vind sleutels ook erg mooi, vooral van die oude! het heeft iets, vind ik. En ja.. helaas heb ik het zelf eens gedaan met koffie, echt verschrikkelijk! Fijn dat de vlekken eruit zijn.
    liefs, Nancy

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat leuk die sleutels en nog hip ook. Ik heb een copy opgeslagen van het patroon. Ik ben een beginnend borduurster en zou misschien later wel een enkel sleuteltje kunnen borduren. Dus dank je wel voor het patroontje.

    groet,dinah

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...