Busy Bessy Creatief

Totaal aantal pageviews

dinsdag 13 november 2018

Klusserdeklus

Noor is een beetje druk en heeft het gevoel dat ze overal tegelijk moet zijn.
De helft is aan me voorbij gegaan, maar ik hoor nu toch wel een heleboel lawaai uit de keuken.
Toch maar eens een kijkje nemen ...


- Hûh? Wat is hier aan de hand?
- O, ga jij maar weer gauw terug naar bed, het is hier veel te koud voor jou Elizabeth!
- Wat ben jij aan het doen Noor?
- Ik houd de wacht, anders komt Hein weer naar binnen...
- Hein? Die komt niet binnen hoor!
- Echt wel, gisteravond nog... En jouw Peter stond toevallig in de keuken en werd zo boos toen Hein z'n kop door het luik stak!
- Maar... maar.. ik zie dat het kattenluik eruit is... wat ben je aan het doen?
- Jouw Peter heeft het luik kapot geschopt en we zetten er nu even een nieuw luik in. Eentje met een microchip...


- Even? Dat doe je niet even ...
- Nee, dat klopt. Maar ik help jouw Peter even en het komt wel goed. Ga maar weer naar bed.

Pfffftttt ..., toen ik enigzins bij m'n positieven was, ben ik maar eens navraag gaan doen bij DH... en het klopte wat Noor had verteld.
Die brutale kater zat in het donker voor de deur, de keuken was ook helemaal donker en DH zag het aankomen. Boofy zat op de veranda en liet het gewoon gebeuren. 



Zodra hij met z'n dikke kop door het luik kwam, schopte DH tegen het luik. Hein schrok zich een rotje en was meteen weg... Maar het plastic scharniertje was afgebroken en er zat een scheur in het deurtje.
Oh, het was dus toch waar wat we al die tijd dachten ... Hein kwam gewoon voer stelen!


Tjonge, die Noor was natuurlijk een echte hulp voor DH. Ze las het instructieboekje voor, nam de maat op ... er moest nog een extra stukje uitgezaagd worden bij de deur ook.


En tenslotte moesten de poezen, voordat het luikje gemonteerd werd, nog één voor één erdoorheen om de elektronica te activeren. Dat viel niet mee, want ze vonden het natuurlijk heel raar...
Maar het is gelukt!
Maybe the last story of Hein ... Die ouwe smeerlap ....
Ja, echt hoor.. Hij pieste van de zomer gewoon op de kussens in de veranda!

Zegt Noor nog aan het einde van de avond: Wie zal dit gaan betalen? 


17 opmerkingen:

  1. Hein houdt jullie wel bezig zeg, pff. Hopelijk is het nu echt klaar met die boef. Ja ik weet wel wie ik jullie kant op stuur, haha. Heerlijk zo'n hulp. Ik zie dat ze ook helemaal in passende kleding is. Geweldig die meetlat in haar kontzak. Succes met Hein.
    Groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heerlijk, zo'n hulpje in huis! En ook een echt ochtendmens ( pop) ook nog! Dan is dat klusje snel gedaan... Wat is Hein brutaal, niet? Die katers zijn zó dominant, dan gaan je eigen katten wel aan de kant, hoor. En dan ook nog je tekens achter laten, door op de kussens te piesen...

    Onze insluiper is waarschijnlijk een broer of neef van Hein. Hij loopt hier nog rond en komt ook nog binnen. Ik laat geen voer meer staan. Julia neemt 's avonds haar schaaltje mee naar de slaapkamer. Daar krijgt ze dan nog een paar brokjes voor de nacht. Toch vond ik vorige week haar plastic voorraadbak, die op het aanrecht staat, op de grond. En tot onze verbijstering was er in onze (Ikea) bak met ontbijtspulletjes op het brood gepiest. Daarom is het kattenluikje, wat 'à nachts weer open was, per direct op nachtslot gezet. Dit kán toch niet, wat een brutaliteit!
    Nu hebben jullie een prima oplossing en dankzij Noor is het snel gefixt. Dat zal Hein leren!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat is die Noor toch slim en bijdehand! Ze helpt met het nieuwe kattenluik en maakt zich ook nog zorgen om het huishoudgeld.
    Nu maar hopen dat je katten niet hun bandje met chip verliezen, want dan kunnen zij er ook niet meer in.
    Maar van Hein zijn jullie af, mitst hij niet met zijn hele gewicht tegen het luikje gaat bonken...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Fijn, zo'n goede hulp in huis!
    Niks aan, zo'n lastpost als buurkat....
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Kijk eens aan, aan Noor heb je wat, die weet van aanpakken.
    Ik zal je mijn katten-ergenissen besparen. 1x een kat binnen gehad, toen moest ik mijn hele huis helemaal poetsen, ik ben nl erg allergisch, nu vooral buiten geklier van ze.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Betrapt dus pfffft en wat kijkt die kwaad, maar dasn moet ie maar naar zn eigen huis

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Nou dief Hein komt er niet meer in bij jullie!
    Ik moest wel glimlachen toen ik las hoe het luikje kapot was gegaan: ik zag het helemaal voor me!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een lastpak die Hein, gelukkig is er nu een oplossing :) Wat heb je toch een fijne hulp aan Noor, die weet van aanpakken. Sinds Noor bij jullie woont leest Julia ook al je blogberichten :) Toen ik het over Hein met haar had, zei ze waar heb je het over? Jij zit toch ook te lezen. Anita, ik kijk naar de leuke broek van Noor. Tja poppenkinderen hebben zo hun eigen prioriteiten!
    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, die broek van Noor... Ik wist het wel:) Daar komt nog een vervolg op hoor!

      Verwijderen
  9. Wat een doordouwer die Hein. Maar gelukkig is dat gebeurd met hulp van Noot, een technisch bijdehandje. Gr. Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Nou jaaaaaa, hier in onze buurt woont fan vast de zoon van Hein!!
    Wij hebben ook steeds een insluiper.
    Piest in de bijkeuken en in de gang, vreet alle brokjes op en valt onze lieve, oude, stramme Mike aan.
    Zo zielig.
    Nu ook en kattenluikje dicht gemaakt met een plank en Mike maar gewoon vaker naar binnen en buit een laten.
    Noor weet wel van doorpakken, niet zeuren maar klussen, dan is het zo weer klaar.
    En de kosten......tja......zucht!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Pft, ben ik blij dat wij een binnenpoes hebben, en dus geen kattenluik! Tja Noor, ik denk dat de baasjes van Hein niet bereid zijn de kosten te betalen, maar wie weet kan het vrouwtje ze toch eens aanspreken...Stoere broek heb je aan!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Het is toch wat met die donderstraal, Hein is gewoon een monster,
    hahaha wat een toestanden beleven jullie daar toch. Noor is wel
    heel kordaat zeg en een geweldige hulp, vind haar gebreide broek
    helemaal SUPER, en heel handig de zakken ook.
    Hoop nu toch echt dat Hein een goed lesje heeft gehad binnen komen
    zal hem zeker niet meer lukken. Alleen hoop ik wel dat jullie katten
    zullen wennen aan het nieuwe luikje.
    Haha die Noor, wie zal dit gaan betalen?

    Fijne week verder 😺
    groetjes,
    Josephine

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een avontuur met Hein, hihi. Je hebt wel een hele goeie hulp met Noor. Superleuk verhaal weer.

    Liefs,
    Mariam

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Die Hein toch, wat een boef, hopelijk hebben jullie er nu geen last meer van. Geweldige hulp is Noor zeg, daar heb je wat aan.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Och och, Noor. Het is maar goed dat je alles zo goed in de gaten houdt.
    Je bent me toch wel in een huishouden terecht gekomen zeg.
    Maar als het goed is zijn jullie binnenshuis nu van Hein af. Wat een brutale kater!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. DH heeft vast al zijn frustratie en ergernis op het luik losgelaten. Maar al bij al is het nieuwe luik wel een streep door Heins rekening. Niet meer 'bij Japie' eten :) Noor, goed dat je geholpen hebt. In zo'n broek is elke klus zo geklaard.

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...