Busy Bessy Creatief

Totaal aantal pageviews

donderdag 20 december 2018

Gehaakte engeltjes en meer ...

Voor de kerstmarkt haakte ik nog een paar engeltjes. En toen ik de smaak goed te pakken had, kon ik bijna niet meer stoppen...


Voor het gemak zette ik ze maar even op het bord van dit kerststuk, dat ik van mijn buurvrouw kreeg. Ze maakte dat helemaal zelf!

Het is nog best lastig om zo'n engeltje goed op de foto te zetten, maar ik ga het proberen.
Het eerste engeltje haakte ik volgens het patroon van Akkelien (De Breimeisjes).


Fijn patroon, duidelijk, alles klopt... Ik haakte het engeltje een keer met haaknaald 2 en dunne katoen en ging verder met een volgend engeltje met naald 1,25 en DMC glansgaren. Dat fijne vind ik erg mooi en ook nog eens leuk om te doen.

Hieronder het engeltje volgens een patroon dat ik vond bij Knutselidee. Terwijl ik bezig was, kwam het me zò bekend voor, en na enig spitten kwamen Corrie en ik erachter dat we deze 3 jaar geleden ook hadden gemaakt!
Het patroon vind ik niet al te duidelijk, maar door goed te kijken en wat te improviseren is het toch gelukt.


Tijd voor een andere engel... Ik houd van variëren. Op Leentjesnet vond ik een mooie, maar ook hier moesten er wat aanpassingen gedaan worden...


Tenslotte nog twee Engelstalige patroontjes. Vlak hieronder de Little Bobbles Angel... waarbij ik dus vergat om de vleugeltjes te haken...😒


En het laatste engeltje heet Net Stitch Angel, waarbij ik de rok een stukje minder lang maakte en het hoofdje met vasten haakte. Op een gegeven moment ontdek je wat je prettig en mooi vindt, en dan kun je zelf gaan verzinnen...


Helaas zijn de engeltjes niet verkocht op de kerstmarkt, maar momenteel loopt er nog een verkoping in de bibliotheek. Dus wie weet... en anders bewaren we ze weer tot volgend jaar!


Tussendoor maakte ik voor mezelf nog een setje wantjes, patroon van Vera (Vera's Home Made)
Een geweldig duidelijk patroon, elk jaar maken we er wel een aantal voor de verkoop ...
De kransjes zijn van Dinah Creatief, dit jaar loopt er bij haar een Kerst Cal van gehaakte kransjes!
En de boompjes maakte ik ook al eerder, zie HIER voor het patroon.
Hebben jullie ook nog speciaal iets voor Kerst gehaakt?





21 opmerkingen:

  1. Ha, wat leuk, dank voor het compliment :-)
    Ja, het is inderdaad ook leuk om te variëren met patronen en het engeltje waarop ik mijn patroon baseerde had een hoofde van stokjes. Dat vond ik niet mooi, daarom heb ik toen ook voor vasten gekozen.
    Ja, ik heb ook wel het nodige voor de kerst gemaakt, voor die adventskalender!
    Groetjes en vast fijne feestdagen!
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een mooie engeltjes. Jammer dat je ze niet verkocht hebt. Hopelijk lukt het je in de bibliotheek wel.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. War een leuke kleine kersthandwerkjes. De engeltjes zijn stuk voor stuk schattig! Jammer dat ze niet verkocht zijn, maar wie weet komt die ene enthousiaste koper (koopster) de bibliotheek binnen en koopt ze allemaal!
    En anders, inderdaad, volgend jaar wordt het weer kerst. 😉

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het is intussen een complete engelenschaar geworden! Wat is dat leuk om de variaties te zien. Heb je ze verstevigd of staan ze zelf?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat zijn ze leuk, jou engeltjes. Ik heb er hier eentje, volgens mij dezelfde als de tweede van jou op de foto's. Ik heb het niet zelf gehaakt, ben niet zo goed in patroon lezen, moet eigenlijk samen met iemand tegelijk haken, dan lukt het mij wel.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dit jaar geen gehaak. Wel voor een aantal mensen (30) een kerstklok van stof gemaakt, naar patroon uit quiltnieuws. Binnenkort op mijn blog. Gr. Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Schattig die wantjes en de engeltjes. Kreeg toevallig ook een engeltje opgestuurd bij een kaart, die is weer anders.
    Niet verkocht? dan hang je ze zelf dit jaar in de boom toch?

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Het ziet er allemaal heel gezellig uit bij jou.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat zijn ze allemaal schattig deze engeltjes Elizabeth, vooral
    die ene met dat bolle rokje, ook de kerstboompjes vind ik helemaal leuk.
    En de wantjes met dat kleine bontrandje, denk dat ik dat volgend jaar
    ook eens ga proberen.

    Groetjes,
    Josephine

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Je engeltjes zijn stuk voor stuk erg mooi. Onbegrijpelijk dat je ze niet verkocht hebt. Maar het blijft altijd een raadsel waarom iets heel hard loopt en andere dingen helemaal niet. Gewoon bij de bieb en anders volgend jaar gewoon weer meenemen.
    Dank je voor het compliment van het patroontje.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. De wantjes zijn erg leuk zeg! ik heb niets speciaals gehaakt voor kerst, moet ff wat dingen klaar maken :-)
    Wel heerlijk wol gekocht voor een projekt voor mezelf, niet te moeilijk en heerlijk haken met de kerst.
    Fijn en gezegende dagen.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Leuke engeltjes, jammer dat ze deze keer niet zo populair waren, maar zo werkt het nu eenmaal ;) Volgens mij waren ze bij Vera een keer heeeel populair. Volgend jaar vast en zeker beter. Ik ben nog met een viltwerkje bezig, ik hoef niet veel meer, maar ben er nog niet toegekomen.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat gek dat ze niet verkocht zijn.....juist met Kerst vind ik engeltjes altijd zo leuk.
    Ik heb het eerste kransje ook gehaakt van Dinah en verder wat kleine fotolijstjes om een armband (van atelier Valerie) en een klokje.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een mooie engeltjes. Erg leuk om verschillende uit te proberen.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Jeetje wat een boel engeltjes! Allemaal op hun eigen manier mooi. Jammer dat ze (nog) niet verkocht zijn, maar wie weet! Heerlijke dagen gewenst!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. wat veel en leuke haaksels! Ik ben momenteel een kerstgroep aan het haken, heel anders maar ook leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat gezellig, ik haakte klokjes voor mijn moeder om weg te geven. Ook zo leuk om te doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Nee niks gehaakt voor Kerstmis, ik kan dat niet, ben meer van het naaien.
    Vind ze superleuk de engeltjes. Die ga je vast nog wel verkopen

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Pff wat ben je actief geweest. Ik had weinig tijd zo vlak voor de kerst. Geen inval op school te krijgen dus extra gewerkt. Nu lekker vakantie dus wie weet ga ik nog wat doen. Groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...