Busy Bessy Creatief

Totaal aantal pageviews

vrijdag 11 september 2015

Afscheid van de zomer?

Wat een stralend weer hebben we vandaag en gisteren gehad!
Ik had het gevoel dat ik er zoveel mogelijk bewust van moest genieten en ik wilde het wel vasthouden.
Zou de zomer voorbij zijn? 'k Hoop stiekem van niet ..., het kan me niet lang genoeg duren ...


Ik heb twee middagen in de tuin door gebracht en net gedaan alsof ik vakantie had.
En zo voelde het ook! Ik heb lekker zitten breien, flesje water erbij en volop in de zon.
Het was heerlijk met het frisse briesje dat er woei. En ik ben ook nog aardig bijgekleurd, al zeg ik het zelf...
Poezen er bij ..., maar ze gaan nooit bij elkaar zitten!

Boofy

Binky (van de buren)

Spooky

Vorige week heb ik een boek over fotografie uit de bieb gehaald. Ik wil wat meer uit m'n camera proberen te gaan halen.
En vanavond ben ik maar eens gaan stoeien met wat ik had gelezen!
Op mijn toestel zit een macromodus en die is heel leuk om te gebruiken als het licht wat minder wordt. Je kunt dan close-ups maken waarbij het beeld nog scherp is, maar de omgeving wat vervaagd.







Er gaat een wereld voor me open! Dat boek heb ik voorlopig nog niet uit en ik ga daar nog heel veel van leren en uitproberen.

27 opmerkingen:

  1. He wat leuk Elizabeth! die foto's.... Ik ga eens kijken wat er op mijn toestel zit. Wie weet wordt je nog superieur! Ik vind die van de hortensia trouwens erg goed weergeven wat je bedoelt!
    En ja... die zomer hè, ik heb nog aan je gedacht deze week.... Ik weet dat je zo slecht afscheid van de zomer kan nemen.....
    Maar hier hebben we (tijdens zussendag) ook nog wel van het zonnetje genoten hoor. Alleen kwamen we er op een gegeven moment achter dat we al lang en breed in de schaduw zaten! Niks van gemerkt: te veel gekletst.......

    Groetjes,
    Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat leuk, je hebt er een nieuwe hobby bij! Jaren geleden had ik een donkere kamer (toen we nog ouderwets met rolletjes werkten) en toen heb ik ook gelezen en uitgeprobeerd. Ik was aardig thuis op mijn oude spiegelreflexcamera, maar in de digitale tips heb ik me nog niet echt verdiept. Leuk om te zien dat jij er wel mee bezig bent, ik volg het weer graag!
    Zou de zomer echt over zijn hier in ons kikkerlandje ? Ik hoop van niet!
    Groetjes weer

    BeantwoordenVerwijderen
  3. O je hebt echt nog goed genoten van het weer. En leuk zo'n fotoboek. Bij mij blijft het stunten met de camera.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik heb er ook nog van genoten, ben gisteren bijna de hele dag buiten geweest, de was gedaan, geknutseld en geverfd. Nu maar hopen dat het vandaag meevalt, volgens de buienradar houden we het niet droog. Ja, en nu heel vroeg op.
    Leuk om een beetje te spelen met je toestel. Ik ben benieuwd wat voor moois we allemaal te zien gaan krijgen.
    Van de poezen kun je nooit genoeg foto's maken, wat gezellig.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat gezellig, de katten, zo gaat dat hier ook :) Fotograferen heb ik gisteren ook gedaan, daar was het dan ook echt heerlijk weer voor! Fijn weekend en groetjes, Ilonka

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Zeker blijven verder spelen met je camera ! Niks zo leuk als fotografie ! Probeer ook eens je flash uit te zetten in macromodus, geeft een nog mooier resultaat - de camera zal z'n diafragma nog verder vergroten om genoeg licht te krijgen, dus de achtergrond wordt nog waziger (scherptediepte wordt kleiner)
    En de zomer, ach wat deden die afgelopen dagen deugd ! Zo wil ik er nog ! Ben echt nog niet klaar voor het druilerige van de herfst...
    Xxx

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. 'k Heb je tip uitgeprobeerd, maar die flits gaat automatisch indien nodig in de macromodus...

      Verwijderen
  7. Heerlijk zo te zitten in de zon. Ik moest werken en om 18 uur weg, heb toch nog een half uur meegepikt. Leuk is dat met die fotografie. Soms heb ik ook van die uitprobeermomenten met de camera. Welk boek heb je geleend? De bloemenfoto's zijn mooi. Je gaat anders kijken. Ooit tijdens een vakantie van iemand de tip gekregen om altijd een klein vergrootglas mee te nemen zodat je ook details ziet. Daar leer je ook goed van kijken. Groet, Dientje.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het boek heet 'Praktisch handboek Fotografie' en is geschreven door Jim Miotke.

      Verwijderen
  8. Ik sluit me aan bij Ingrid, blijven spelen met je camera. Probeer zoveel mogelijk te fotograferen, daar leer je van. Ik neem mijn toestel, niet zo'n kleintje, overal mee naar toe. Heb er zelfs een fototas voor aangeschaft die er niet zo fototasserig uit ziet. En het weer bij ons? Druilerig en fris, voor het eerst sinds maanden, dus ik klaag niet.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Spelen met de camera...... vind het zo moeilijk met al die knopjes van tegenwoordig.
    Dus durf ik het niet en doe maar gewoon klik en klaar :-)
    Maar je hebt mooie foto's gemaakt, leuk om je daar eens in te verdiepen.
    Wat een fijn weer was het, heb er ook nog maar van genoten, maar er komen vast nog meer mooie dagen.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Mooie foto's!! Heerlijk, de nazomer. Nog maar even van genieten.
    Groetjes, Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Dat vind ik nou zo leuk bij jouw ,jij probeert altijd van alles en dan komt er weer wat moois uit

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ja heerlijk weer was het! mooie fotos! super leuk dat je weer iets nieuws probeert!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Dit is zo'n heerlijke tijd van het jaar - elke warme/ zonnige dag is een kadootje om van te genieten, voor we de herfst induiken. Gezellig, dat de katten er bij komen zitten, elk een eigen plek, maar toch vlakbij!
    Veel succes met de knopjes op je fototoestel...

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Mooie plaatjes. Fijne tuin ook. Tja, de zomer is waarschijnlijk voorbij, maar in de herfst kun je ook goed oefenen met de camera met alle mooie tinten buiten.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, dat klopt... Vandaag ben ik er ook alweer op uit geweest!

      Verwijderen
  15. Leuk,, fotograferen is een leuke hobby maar ook weer een hele uitdaging. Heb ik zelf ondervonden. Je kiekjes zijn al erg leuk en je hebt 3 dankbaren modellen, zo mooi en lief die poezen.... Veel suc6 met je nieuwe hobby..

    Lieve groet, dinah

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ik werd een piezeltje jaloers toen ik jouw verhaal las. Twee middagen in de tuin, met de poezen om je heen, breiwerkje en een kopje thee in de buurt. Maar je verhaal alleen al deed me in de relaxstand komen, dus dank je wel!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, ik weet het ... Ik was erg bevoorrecht met die vrije middagen...

      Verwijderen
  17. Heerlijk die zomerse dagen. Ik ben het helemaal met je eens. Het mag nog best een flinke tijd nazomeren. Lekker om naar buiten te gaan. Mooie foto's maken en dingen uit het fotoboek uitproberen. Dat lukt toch net iets fijner met mooi weer.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  18. altijd in voor iets nieuws om te proberen ja daar hou ik ook wel van mooie foto's weer

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Zo leuk nieuwe dingen proberen, geniet er maar fijn van....
    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Mooi Elizabeth al hoop ik dat we echt nog wat mooie dagen krijgen voor de herfst echt gaat inzetten.

    Je foto's met deze mooie marcostand zijn ook supergaaf. Zo leuk om dit soort nieuwe dingen van je camera te ontdekken en uit te proberen. Het resultaat is ook schitterend :-)

    Lieve groet, Petra L

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Hopelijk is het nog geen echt afscheid en krijgen we nog wat mooie nazomerdagen om van te genieten! Heerlijk is dat!
    Je maakte wel echt hele coole foto's, fijn dat je zulke dingen in een boek kan vinden en dan uitproberen.
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Heerlijk is dat om lekker in de tuin te zitten wanneer het nog kan, mooie foto's maak je, oefen maar veel, dan krijgen wij ook lekker veel foto's te zien.

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...