Busy Bessy Creatief

Totaal aantal pageviews

vrijdag 16 maart 2018

Wiegdekentje


En ook het wiegdekentje voor Uk is af ...


Ik haakte het met garen van Katia Planet en op haaknaald nr. 6.
Vaak gebruik ik de Royal van Zeeman, maar de beige kleur is er daar uit. Hierboven zie je die bovenop het haakwerk liggen. Toch wat bleker van kleur dan het Katia garen, waar ik echt heel tevreden over ben!


Ik zie nu hier op de foto's dat de kleur niet overal goed tot z'n recht komt. Hij is niet bleek, maar ietwat bruin/zand zoals op de foto hier meteen onder.


Het dekentje is 80 cm breed en 100 cm lang. Ik gebruikte vijfenhalve bol van 100 gram. We hadden echt op meer gerekend en 7 bollen gekocht...



De gehaakte steek heet Blanket Stitch en wordt in Nederland ook wel golfjessteek genoemd. Maar ik vind het meer een bobbelsteek dan een golfjessteek. 
Bij Steek voor Steek (waar we ook het garen kochten) vind je een goede beschrijving van de deze steek. 
En bij Breiclub noemen ze het de Dekensteek en vond ik eveneens een goede uitleg, maar ook een handig schema: 


Om het wiegdekentje is geen rand gehaakt, hij is gewoon mooi en goed in z'n eenvoud!


27 opmerkingen:

  1. Supermooi!Ik krijg meteen zin in haken. Heb momenteel niets om handen, dus...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi werk en wat een leuke steek. Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi dekentje en in zo'n leuke steek. Daar wordt straks goed gebruik van gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat fijn dat het dekentje klaar is en dat Uk straks lekker warm ligt.
    Je ziet hem of haar er vast in gedachten al onder liggen :-)
    Inderdaad een heel verschil in kleur tussen de ene en de andere foto, dat is soms zo lastig als je de juiste kleur wilt laten zien.
    Groetjes,
    Floor

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooi dekentje. Nee, een rand is echt niet nodig, het is af zo.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nou, het ging de afgelopen dagen beter! Maar vanmorgen tijdens het boodschapjes doen was het weer minder. Volgende week toch maar eens langs de dokter...

      Verwijderen
  6. Inderdaad schitterend in eenvoud; héél mooi geworden Elizabeth!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Prachtig dekentje. Uk zal er lekker warm bijliggen.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat leuk om te zien en een prachtig dekentje!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mooi dekentje! En die steek is natuurlijk perfect voor een dekentje ;-)
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Mooi dekentje. Uk zal er blij mee zijn. Gr. Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een mooie steek! Dank je voor het patroontje. Ik heb al zin om het ook een keer te proberen.
    Groetjes, Marie-Louise

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een heerlijk dekentje. Beetje groter en ik wil er ook wel onder :). Fijn weekend. Groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een schattig dekentje is het geworden! Ben je inmiddels alweer een beetje opgeknapt? Niet meer doen hoor, alleen de piano verhuizen!
    Fijn weekend gewenst. Lieve groet van Anja

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Mooi dekentje.
    Haak het zelfde patroontje, geeft wel een mooi effect
    Fijn weekeinde
    Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Leuk, weer iets af voor kleine Uk :)
    Ik ben benieuwd wat je nu gaat maken.
    Groetjes en een heel fijn weekend, Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een prachtige sfeervolle 1e foto, alles past zo mooi
    bij elkaar. Het wiegdekentje is zo lief geworden en een heel
    mooie steek ook. Volgens mij moet er nu al een extra kast
    komen voor Uk want je bent zo heerlijk op dreef dat 1 kast niet
    voldoende zal zijn voor alle mooie maaksels.

    Doe maar voorzichtig met je rug, wens je een fijn weekend toe,

    Groetjes
    Josephine

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat heb je een mooie foto gemaakt (de bovenste).
    Het dekentje is prachtig en hoeft inderdaad geen rand.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Prachtige deken. Ik had ook mooie dekens. Maar mijn zoontje wil vanaf baby af aan niet in deken slapen wel in mega dikke slaapzak.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wow, mooi Elizabeth. Wat een mooi dekentje.

    Lieve groet, Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Echt een mooie deken, lekker warm.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Een rand hoeft niet altijd. Dit dekentje is inderdaad helemaal af zo. Leuke steek, bedankt voor de tekening!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Een heel lief en mooi wiegedekentje heb je gemaakt Elizabeth. En daar gaat volgende maand zomaar een nieuw klein mensenkind onder slapen. Onder al die liefde waarmee het dekentje gemaakt is. Dat zal vast lekker slapen! Ben benieuwd naar je volgende project. Groetjes, Annemarie

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Prachtig dekentje! Grappig; kleuren.... De foto die jij aanwijst als ‘de beste’, ziet er bij mij geelbruin uit :-))) Maakt niet uit, ik geloof achter elkaar dat het een hele mooie, neutrale tint is. Tijdloos!
    Lieve groetjes,
    Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  24. mooi dekentje mooie kleur en ik haak ook veel dekens met katia planet een fijn garen wat ook nog te conmbineren valt met garen van de man op zee. de kleuren van planet zijn net wat zachter en mooier vind ik.

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...