Busy Bessy Creatief

Totaal aantal pageviews

dinsdag 19 september 2017

Mayflower dekentje


Eens ..., lang geleden ..., begon ik een dekentje te haken. Toen woonden we nog in het vorige huis en hadden we juist de woonkleuren voor de kamer gekozen. Hier vertelde ik daar over.
Intussen kwamen er andere haakwerkjes bij, ook andere dekentjes...
Maar het komt altijd goed! En nu is de Mayflower deken dus helemaal af.


Het valt ook niet mee om verder te gaan als je lieve poes er zo graag op ligt te slapen...



Het patroon is gratis en kun je hier bij Ravelry vinden. Ik heb de rand niet volgens dit patroon gemaakt (te druk naar mijn smaak), maar gekozen voor de rand van de Droomdeken.


Ik haakte de deken van 10 bollen Julia garen (à 100 gram) en met haaknaald nr. 7.
De deken zelf met 9 bollen en de laatste bol ging op een klein stukje na helemaal op in de rand!





18 opmerkingen:

  1. Dat ziet eruit als een heerlijke comfortabele deken. Een kilo deken dus zo'n beetje :-)
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  2. laat de kou maar komen jij ligt lekker warm onder je dekentje mooi geworden !!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi geworden, weer een behoorlijk werkstuk af :)
    Ik vind de kleur ook prachtig, lekker warm voor de al wat frissere avonden.
    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtig! Past heel goed in je interieur!
    En.... ik heb net je envelop ontvangen, dankjewel! Ik laat weten hoe mijn toverdoekje bevalt :-))
    Oma's tips zijn af en toe hilarisch; een aspirientje voor de bloemen?? :-))))
    Liefs,
    Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Toch wel heel mooi een deken in één kleur. Heerlijk rustig en door het dikke garen met een lekkere stoere uitstraling.Mooi patroon ook.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dat is een heel mooie deken geworden! Ik houd wel van de stoere robuuste stijl :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hele mooie deken in een mooie kleur. Staat leuk bij de bank maar hij staat ook je kat goed!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Het is een prachtige robuuste deken geworden, de deken
    moest gewoon een tijdje wachten tot de tijd er rijp voor was.
    Hij lijkt me heerlijk warm en zo lief hoe poes geniet.
    Nog even en dan kunnen jullie er volop gebruik van maken Elizabeth.

    Groetjes,
    Josephine

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mooi geworden en ziet er heerlijk warm uit. Gr. Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een fijne deken en zo in een kleur vind ik het ook wel chique. Die lijkt mij ook wel wat. Eens kijken of ik nog wol heb.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een prachtige deken. Schitterende kleur ook.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. mooie kleur dt licht groene. Lijkt me heerlijk om onder te kruipen maar volgnes mij ishij al ingepikt door poes.

    Lieve groet,dinah

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...