Busy Bessy Creatief

Totaal aantal pageviews

zaterdag 24 oktober 2015

Herfstkleuren in Frankrijk


Tijdens de afgelopen vakantie heb ik heel veel foto's gemaakt, om het heerlijke gevoel maar vast te kunnen houden. Gelukkig was het niet zo dat ik op het moment zelf tè druk was met het kieken, want dat kan natuurlijk ook nog .... En dan mis je nog alle rust en genietmomenten!


Ik heb ook foto's vanuit de camper gemaakt tijdens het rijden. Een heleboel daarvan zijn er mislukt; bewogen en onscherp. Tja, dat kun je verwachten... Maar er zijn er ook wonderlijk goed gelukt!



En wat was het heerlijk om te wandelen. Soms goed ingepakt, andere keren wat luchtiger omdat het zonnetje scheen ... Zomaar een beetje dwalen en kijken waar je uit komt ...




Lang niet alle bomen waren aan het verkleuren. Een enkele boom was al kaal. 









Aan het einde van de middag veranderde het licht heel sterk. We stonden hier bij het water op een camperplaats. 's Middags konden we nog in het zonnetje zitten, al moesten we wel een plekje in de luwte zoeken. En 's avonds gierde de wind om ons heen en was het koud!




De foto hieronder is wel wat onscherp, maar ik vond de herfstkleuren zo mooi uitkomen.
Ik maakte deze foto in de nachtportretmodus.




Volgende aflevering: charme langs de weg ...

19 opmerkingen:

  1. Oh, wat een mooie foto's! Ik waan me een beetje op jullie achterbankje ;-)
    Ik kijk al uit naar de volgende aflevering, ben dol op herfstlandschappen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hij is prachtig, de foto die je nam in nachtportretmodus. Een goeie tip. De rest is ook prachtig!
    Lekker nagenieten.
    Groetjes, Gonny

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een prachtige sfeerfoto's - het is dit jaar trouwens overal prachtig. De kleuren zijn schitterend! Jullie hebben een heerlijke trip gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een mooie herfst impressie, van de natuur wordt je altijd rustig.

    Liefs Ria ;0))

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh ja, je was alle knopjes op je fototoestel aan het uitproberen.... was ik al weer vergeten. Maar toen je het over ... modus had wist ik het in eens weer!
    Je hebt schitterende foto's gemaakt.
    De kleuren van de herfst vind ik altijd prachtig, warme kleuren.
    Maar verder mag de herfst wat mij betreft wel overgeslagen.
    Te weten dat er ook nog zo'n lange saaie winter achteraan komt....
    Tja, sorry herfst- en wintermensen, ik ben nu eenmaal het voorjaarstype....
    Fris en fruitig zeg maar...
    De herfst maakt me melancholiek.
    Ik heb dan ook bijna nooit zin om er uit te gaan... Mijn man stelde nog wel voor om er een weekje tussenuit te gaan, maar ik kon de moed niet opbrengen.
    Maar jullie hebben vast een mooie week gehad!
    Fijn! Kun je gesterkt de winter tegemoet zien!

    Groetjes,
    Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Meestal doe je dat niet snel: 's avonds op deze manier foto's maken. Maar het leverde jou hele sfeervolle plaatjes op. Mooi hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooie foto's, heerlijk even met jullie meegenieten. Prachtige herfstkleuren vooral die van 's nachts, schitterend vind ik die.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heerlijk, ik was even met je mee op reis. Mooie herfstkleuren. En uh....koude avonden, dat herken ik! Overdag is het lekker (in de luwte) maar zodra het zonnetje van de camper af is....brrrr.
    Het is anders dan zomers op reis zijn, maar het heeft ook zijn charme :-)
    (Op mijn blog nog even geen nieuw bericht, ik wil de SAL nog even laten 'staan'...)
    Groetjes weer

    BeantwoordenVerwijderen
  9. heerlijk zo´n weekje er tussen uit. En de herfst is prachtig.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat lekker om er nog even tussenuit te zijn geweest. Ziet er in de herfst weer helemaal anders uit dan in de zomer he. Prachtig die herfstkleuren. Dat camper verhuurbedrijf heeft goeie klanten aan jullie :-)
    Groetjes, Monique

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ah, mooie foto's! Wat heerlijk, even lekker toeren in Frankrijk!
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  12. mooi hier kleurt het in eens ook zo snel !!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Prachtige fotos! je bent inderdaad door Picardie gekomen, via de A1 zie ik op je kaartje. Wij zitten iets westelijker, mocht je zin hebben met je camper een keer picardie aan te doen... de kust is heel mooi en onze tuin groot!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Lekker allerlei knopjes uitgeprobeerd? Ook al is het resultaat niet altijd scherp, het gaat ook om de sfeer. Die was er wel zo te zien. Gr. Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Mooie foto's Elizabeth, met al die kleuren.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Mooi Elizabeth, mooi. Het voelt alsof ik een klein beetje met jullie mee ben gegaan. Schitterende foto's :-)

    Lieve groet, Petra L

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat een prachtige foto's, vooral van de 2 laatste ben ik fan, heel speciaal effect zo.
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat bijzonder dat je de uitersten van de Herfst zo van het ene op het andere moment kon ervaren..... Wat een super knopje dat "avondknopje" hiermee leg je echt iets sfeervols vast..... prachtig!
    Dank voor het mee mogen genieten,
    Herfstige groetjes van huis tot huis, Anje.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Mooi hoor al die foto's van die verkleurde bomen. Je nachtfoto's zijn ook heel aardig geworden. Vooral die met die bomen vind ik erg mooi. En de foto met het blad op die oude boom is ook erg mooi.

    Lieve groet,dinah

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...