Busy Bessy Creatief

Totaal aantal pageviews

woensdag 28 oktober 2015

Breiwerk ...

Tussen al die vakantiekiekjes ook maar weer eens een breibericht!
Want dat breien gaat intussen gewoon door, of ik nu op de bank zit of in de camper of nog even buiten in de tuinstoel als het weer het toe laat ....



De sampler van Wieke is bijna 'bij', maar vandaag kwam er al weer een volgend patroontje online.
Het is goed te doen om per week zo'n deel te breien, en ik vind het nog steeds erg leuk.



De sampler van vorig jaar is ook weer wat gegroeid, maar deze gaat niet zo hard. Dat komt niet alleen door de dunnere wol en het dus minder snel lengte maken, maar ook wel omdat ik voorrang heb gegeven aan andere dingen.



Bv aan het nostalgische babyvestje uit de jaren '50.
Al met al best nog een lap op naald 3, en nu is er ook één mouwtje af. En de wol is ook op, dus toch nog maar een bolletje erbij halen op de markt!
Als het vestje af is, zal ik het patroon op m'n blog zetten!

Intussen ben ik ook helemaal waus van het nieuwste boek van Arne en Carlos!
Dat kon natuurlijk niet missen; echt spekkie naar mijn bekkie ...



Het eerste boek is al gemaakt en ik ben al heerlijk bezig met inspiratieplaatjes plakken en tekenen.





Zal ik ook ooit zo'n heerlijke stapel hebben als onze Noorse vrienden?



23 opmerkingen:

  1. Die stapel komt er vast. Als die prachtige dingen die je al hebt gemaakt. Koop maar vast extra planken voor de kast, haha. Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je samplers zien er schitterend uit, zowel de rustige als de gekleurde. Ben het nog niet met mezelf eens welke ik de mooiste vind. En dat baby-jasje, zo leuk, vind het gewoon jammer dat ik niet in de baby's zit, ook niet in de familie. Ik zit nog steeds te twijfelen over dat nieuwe Arne en Carlos boek, eigenlijk hoort hij er wel bij. Ik heb ze tenslotte allemaal, maar ik heb niet zoveel met papier, ik blijf nog even n de twijfel hangen, misschien krijg ik er spijt van, maar dat zie ik dan wel weer.
    De foto's van het vorige logje waren ook erg mooi om te zien, zo leuk om even met je reisverhalen mee te genieten.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je sampler wordt prachtig, ook echt mijn kleurtjes. Heerlijk, elke week een nieuwe opdracht, dat werkt zo lekker! Je babyjasje ziet er ook schattig uit, de patroontjes verouderen niet, vind ik.
    En ja, het boek... Ook meteen aan de slag gegaan, zie ik. Leuk werk en mooi stevig ook. En daarna, het vullen van de pagina's... Lekker zoeken, knippen en plakken - de tijd vliegt voorbij!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het breiwerk en ook het vestje echt mooi.
    Leuk idee zo je eigen boeken maken
    Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooi, je breiwerk! Wat leuk ook, dat nostalgische babypatroon!
    En dit boek van Arne & Carlos is duidelijk wat voor jou, leuk: zoveel enthousiasme!
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Je hebt niet stil gezeten. Ik wist niet dat Carlo en Arne een nieuw boek hadden..

    Lieve groet,dinah

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat wordt je breiwerk mooi, heel kleurig die eerste sampler. Marjan had goed ingeschat dat het nieuwe boek van A en C helemaal bij je past, leuk is dat. Veel plezier met boeken maken. Groetjes, Nienke

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik vind de sampler met de kleuren toch geloof ik het mooist, de patroontjes komen zo mooi uit.
    En wat een lief vestje, dat moet toch inderdaad afgemaakt worden.
    Ik zag het boek liggen bij je maar ben helemaal vergeten ernaar te kijken.
    Echt iets voor jou en die stapel is er bij jou zo met al je bewaarde tijdschriften.
    Leuk om in je hobbykast te zetten (als er nog plek is uiteraard)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Prachtig die Samplerkleuren en leuk om te zien dat je ze beide breit. Het babyvestje wordt een schatje, wat leuk toch zo'n oud modelletje, het is volgens mij weer helemaal 'in' tegenwoordig (of denk ik zo omdat ik niet meer piepjong ben...?:-)
    Leuk om te zien dat je al zo enthousiast een boek hebt gemaakt, ik geloof oprecht dat jouw stapel straks net zo groot en mooi is als die van de mannen. Of nee, nóg mooier en nóg groter :-)
    Kan je van je journals ook zo'n mooi boek maken of haal ik nu twee dingen verkeerd door elkaar?
    Hoe dan ook, ik hoop er nog veel over te gaan zien op je blog!
    Groetjes weer

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het zelfgemaakte boek is van gevouwen bladzijden en via katernen aan elkaar gezet. Je kunt daar art journals in maken.
      Maar de art journals die ik tot nu toe heb gemaakt zitten in een ringband of een spiraalboek. Dat laat ik zo. Maar in de toekomst zal ik zeker ook art journals gaan maken in de zelfgemaakte boeken. Ik vind het echt een uitkomst, want ik zat altijd naar geschikte boekjes te zoeken ... Nu kan ik zelf de maat bepalen en het soort papier.

      Verwijderen
  10. Prachtig die Samplerkleuren en leuk om te zien dat je ze beide breit. Het babyvestje wordt een schatje, wat leuk toch zo'n oud modelletje, het is volgens mij weer helemaal 'in' tegenwoordig (of denk ik zo omdat ik niet meer piepjong ben...?:-)
    Wat leuk om te zien dat je al zo enthousiast een boek hebt gemaakt, ik geloof oprecht dat jouw stapel straks net zo groot en mooi is als die van de mannen. Of nee, nóg mooier en nóg groter :-)
    Kan je van je journals ook zo'n mooi boek maken of haal ik nu twee dingen verkeerd door elkaar?
    Hoe dan ook, ik hoop er nog veel over te gaan zien op je blog!
    Groetjes weer

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Mooi breiwerk! En dat geldt voor alle 3 de projecten, ieder met zijn eigen charmes. Dat je er veel plezier aan beleefd is wel te zien, het ziet er super uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat is je sampler mooi! Vooral de gekleurde en ook het babyvestje is een schatje. Waar haal je toch de tijd vandaan om al dat moois te maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Mooi de sampler en volgens mij heb je al een stapeltje met al die mooie journaals toch dus de stapel kan groeien

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat ben je heerlijk bezig, je boekje is zo een liefie, dubbel leuk om in te werken lijkt me zo.... dus ja hoor, voor je het weet heb je een hele stapel mooie boekjes......
    Schattig wordt je babyvestje, hoop dat je de wol nog kunt bijkrijgen.....
    En je Fair-Islewerk is om te smullen......
    Ik kan het ook niet laten altijd iets op de naalden te hebben.....
    Herfstige steekjesgroetjes van huis tot huis, Anje.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Mooi is je smapler aan het worden en ja dat gaat jou wel lukken om zo'n stapel boeken te maken

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Mooi die samplers zo samen te zien. Hoe verschillend het wordt door de keuze van kleuren garen! Helemaal mooi wordt het babyjasje. Zo fijntjes en schattig!!
    En net als iedereen geloof ik dat jij ook zo'n grote stapel boeken gaat krijgen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Dat nieuwe boek van Arne en Carlos ken ik nog niet. Even googlen.. Ziet er leuk uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Vavavoem! Hopsakee! Zoveel mooie dingen bij elkaar!
    Ik ken dit boek van A en C helemaal niet. Ik dacht dat ze een boek uit hadden over gebreide en gevilte sloffen? Of misschien is het én én. De heren zitten niet stil, hihihi!
    Succes met de laatste loodjes van je schattige vestje!
    Lieve groetjes,
    Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, dat klopt Sandra... Maar dat was het boek van vorig jaar!

      Verwijderen
  19. o wat een ontzettend knap breiwerk en dat babyvestje is om te smullen.... dat kan ik niet hoor, ik ben op zoek naar een eenvoudig patroontje hahaha. en dat boek! Super!!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Heerlijk het fair usle, mooi om te zien! Wat een leuk boek! En dat vestje... schattig!
    liefs
    marianne

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Ja, ik weet het weer, met die schattige boekjes van Arne en Carlos, het vestje....
    ik heb ook al gewoon gereageerd.. hihihi

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...