Busy Bessy Creatief

Totaal aantal pageviews

dinsdag 29 juli 2014

Heart and 2 spools of thread




Ik ben helemaal vergeten om het volgende blok van de "I love sewing" BOM te laten zien.
Het is al een poosje af en de foto's waren ook al gemaakt...




Eerst stofjes uitkiezen; het blijft iedere keer weer leuk om te wikken en te wegen, te vergelijken en te kijken... Past het wel voldoende bij de vorige blokken, en is deze stof geschikt, en heb ik genoeg?
Ik wil de hele quilt eigenlijk uit m'n voorraad maken.




De applicatiedelen zijn geknipt en nu is het een kwestie van de volgorde bepalen ...




De klosjes komen op het melkwitte lapje en het hartje op het bewerkte achtergrondstofje.



Deze keer heb ik met vlisofix gewerkt, zoals je aan de achterkant van het hartje kunt zien.




Het appliceren van het hartje was een eitje, maar de klosjes .....
Dat viel enorm tegen; de rondingen gingen niet lekker en de delen zitten niet goed t.o.v. elkaar.
Als je goed kijkt, kun je dat echt wel zien. Maar ik had geen zin om het over te doen. Het mag me later herinneringen aan "alle begin is moeilijk" en "oefening baart kunst"...



14 opmerkingen:

  1. Wat een mooie kleurcombinaties weer! En dat de klosjes niet helemaal goed gingen, zag ik pas nadat ik het had gelezen. Zelf zien we altijd wat er niet goed is gegaan hé, maar een ander kijkt er anders naar en ziet alleen maar hoe mooi het wordt!
    Groetjes weer

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Weer een mooitje met prachtige kleurtjes. En heel goed van jou om de spoeltjes te laten voor wat ze zijn, perfecte werkjes zijn lang niet zo leuk als de werkjes die net even anders zijn maar daarom niet minder mooi en helemaal van jou!! Hopelijk onthoud ik deze wijze woorden zelf ook, ha,ha! Want ws ziet niemand het maar het oog van de maakster trekt toch altijd naar die kleine foutjes, hé? Liefs Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Vind het keurig netjes hoor ,mooi gedaan ik kan er van leren want appliceren is echt precies werk

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik vind de klosjes juist wel mooi geslaagd !!
    Nooit vergeten, soms zit schoonheid in imperfectie... Vooral voor handwerk vind ik dat die regel echt wel toepasselijk is, want door een kleine imperfectie zié je dat het handwerk is, en niet machinaal gemaakt aan de lopende band...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het punt is dat het middendeel van het klosje (waar het garen dus omheen zit) niet in het midden zit van het boven- en onderdeel. Het is nu een scheve klos...

      Verwijderen
  5. Erg mooi, vooral de klosjes ook al vind je ze niet perfect.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooie kleuren heb je ervoor gekozen! En het appliqueren is idd een kunst op zich.... Maar ook nu geldt: oefening baart kunst! En eerlijk gezegd: ik vind het een plaatje; zo leuk geworden!
    Groetjes en geniet, Ria.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik vind het zo'n mooi quiltje worden en och, dat scheve klosje is juist zo schattig om te zien, als je een gewoon klosje uit een andere hoek bekijkt, lijkt het ook wel eens scheef.
    En ja, zoals al eerder gezegd, oefening baart kunst, daar houd ik mij ook vaak maar aan vast ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik vind het een heel leuk quiltje worden en lief van kleur!
    Ook bij mij is het vaak niet helemaal perfect maar... gewoon doorgaan... het is met eigen handen gemaakt en niet per computer machinaal...
    groetjes van Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Je bekijkt de klos vanuit een ander perspectief, stoort het heel erg dan is er maar 1 oplossing: UITHALEN. Veel plezier met je BOM.
    Groet, Dientje (dientjes.blogspot.nl)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Even wat bij gelezen ik liep een beetje achter.
    Mooi wat je laat zien en schrijft heel herkenbaar dat toilet bezoek in de nacht.
    Een schat van een foto.
    Groeten
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hallo,

    Oooh, wat is dit mooi geworden. Leuke stofcombinaties gekozen.
    Ik doe het je niet na hoor en ik (als leek) zie er niks verkeerd aan.

    Groetjes,

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ook dit is weer een heel mooi blok geworden hoor! Dit wordt vast een hele toffe quilt, dit is echt wel mijn smaak en appliqueren doe ik ook wel graag.
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...