Busy Bessy Creatief

Totaal aantal pageviews

dinsdag 8 mei 2012

Webbed Lace square

Webbed Lace van Jan Eaton

Vandaag een effen square die je goed kunt gebruiken bij een samenstelling met andere squares. 
Ik heb dit vierkant al heel lang geleden gemaakt, zo'n beetje in de tijd dat ik de Clematis square haakte...
Webbed Lace wordt heen en weer gehaakt i.t.t. de meeste granny squares.



Voor de liefhebbers heb ik een Nederlandse vertaling gemaakt.


Webbed Lace square     uit het boek van Jan Eaton: 200 crochet blocks

Dit vierkant wordt heen en weer in één kleur gehaakt.
Afmetingen met haaknaald 3 en katoen: 12x 12 cm

Haak  een ketting van 33 lossen.  Maak een stokje in de 4e l. vanaf de haaknaald, vervolgens in elke l. een stokje haken (=31 stokjes). Draai het werk.
1)      Haak 3 l voor het 1e stk en vervolg met steeds een stk op elk v.d. stk vorige toer. (31 stk), draai het werk om.
2)      Haak 3 l voor het 1e stk, 1 stk in elk v.d. volgende 4 stk, *4 l, (sla 1 stk over en maak 1 d.stk in volgende stk) 4 x, 4 l, sla 1 stk over **en haak 1 stk in elk v.d. volgende 3 stk. Herhaal van * tot ** nog 1x en eindig met een stk op elk v.d. volgende 5 steken. Draai het werk om.
3)      Haak 3 l voor het 1e stk, 1 stk in elk v.d. volgende 4 stk, *4 l, 1 stk in elk v.d. volgende 4 d.stk, 4 l, 1 stk overslaan ** en haak 1 stk in elk v.d. volgende 3 stk, herhaal van * tot ** en eindig met 1 stk op elk v.d. volgende 5 steken. Draai het werk om
4)      Als vorige toer.
5)      Haak 3 l voor het 1e stk, 1 stk in elk v.d. volgende 4 stk, * 1l, (sla 1 stk over en maak 1 d. stk in de volgende stk) 4x, 1 l, 1 stk overslaan** en dan 1 stk maken in elk v.d. volgende 3 stk, herhaal van * tot **, en eindig met 1 stk op elk v.d. volgende 5 steken. Draai het werk om.
6)      Haak 3 l voor het 1e stk en verder op elk stk en in elke 1-l ruimte een stk. (totaal 31 stk) Draai het werk om
Herhaal toer 1 t/m 6 nogmaals en herhaal tenslotte toer 1 nog een keer. Knip de draad af.


11 opmerkingen:

  1. Prachtige kleurtjes en de afwisseling met de bloemen is ook erg mooi. @

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat word mooi leuke kleuren,mooi zo als je dat bij elkaar hebt gelegt.
    Succes er mee groetjes Hetty,

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vind de Clematis square en de webbed lace zo mooi bij elkaar staan! Weet je al wat je er van gaat maken?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. mooie combi de clematis en het web! ik ben net als Ieke benieuwd wat je er van gaat maken..
    Groetjes Janine

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hé.. ook een mooi vierkantje.. Ik heb hem bij het doorbladeren van het boekje wel gezien, maar heb toch doorgebladerd.. Leek me zo groot.. toch ga ik hem een keer haken, zeker nu ik hem hier weer heb gezien!
    Groetjes Jacqueline

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Schitterende combinatie zo meis!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wow, dit ziet er wel heel mooi uit in deze combinatie, ooh als ik me maar weet in te houden om niet aan het haken te slaan. Een mens kan toch niet alles gaan doen wat hij mooi vindt...........

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooi hoor en de kleuren ook zo mooi

    groetjes joke

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wow, wat een prachtige combinatie van kleuren en motieven. Dank je wel voor het patroontje. Het is inderdaad prima te combineren en het lijkt ook een beetje op het kleedje waar ik in Spanje helemaal verliefd op werd.... Leuk!

    lieve groet,
    Betsy
    Wolatelier DiAn

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een mooie kleuren combinatie, maar ik hou het eerst bij je blokjes;))

    Groeten Miny

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Het vierkant is zo mooi dat je nog op moet passen dat er geen spinnetje in komt, hahaha.
    Grapje!! Je insprireert me om nog meer te gaan haken met zulke leuke granny's.

    Groetjes,dinah

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...