Busy Bessy Creatief

Totaal aantal pageviews

zaterdag 7 mei 2022

Babyjasje

Tegenwoordig krijg ik nogal eens wat op handwerkgebied. Zoals b.v. een aantal bollen katoen van de zus van mijn buurvrouw. Ik breide een proeflapje, maar vond het een beetje rommelig worden. Dat ligt natuurlijk aan de draad en het is de kunst om de charme van dit garen recht te doen.

Daarna probeerde ik het met een dubbele draad en op naald 5, en dàt werd veel leuker!
Ik moest meteen terugdenken aan dit jasje dat ik 7 jaar geleden breide voor een collega. En waarom zou ik dat vestje niet nog een keertje maken? 


Natuurlijk liet ik het tussendoor aan de buurvrouw zien en we maakten een fotootje voor haar zus.
Daarna lag het een maandje stil, want de poppen vroegen even de aandacht vanwege het transport naar Roemenië. Maar daarna heb ik er weer even de vaart achter gezet!



Zo, de panden zijn gebreid en nu nog in elkaar zetten. Dat is best een klusje op zich, maar ik heb er geen hekel aan.


Begint het al op een vestje te lijken of zie je er nog niks in? 🤣😉




Ik had hele leuke knopen liggen, maar die pasten helaas niet. Daarvoor had ik het knoopsgat iets groter moeten breien... Gelukkig vond ik nog een kleiner exemplaar, lekker weer uit mijn voorraad.
Het jasje is af (heeft maat 80) en gaat weer naar een goed doel.

17 opmerkingen:

  1. Prachtig jasje is het weer geworden. Zo leuk als lukt wat je in gedachten had. Het is een schattig modelletje. Daar wordt straks een kindje heel blij mee.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Beeldschoon Elizabeth, het is werkelijk prachtig geworden!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. wat een prachtig jasje. Knap hoe je dat zo maar “ even” in elkaar hebt gezet. De foto met de merklap erbij is echt geweldig. Fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik hou wel van dat soort garen, beetje ongelijk toch ?
    Het gaat meer leven dan.
    Écht een schattig vestje !

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Inderdaad een beetje "rommelig" garen, zeker niet overal even dik.
    Maar een baby zal er toch heel blij mee zijn. Een mooi zomerjasje voor een kindje dat het goed kan gebruiken.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Prachtig vestje, maar mijn (borduur) oog wordt meteen naar je prachtige merklapje getrokken..... weet je nog welk patroon dit is?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hahaha, zo heeft ieder zijn voorkeur! Het is een patroon van Simone van Atelier Soed Idee, de Summer Sal 2014.

      Verwijderen
  8. Wat een schattig jasje is het geworden Elizabeth, en dit garen vind ik
    juist prachtig, het doet me aan linnen denken heerlijk rommelig met hier
    en daar wat bultjes. Dit jasje gaat met liefde gedragen worden, TOP!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Jasje heel leuk maar die merklap is echt beeldschoon.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een lief jasje. Fijn dat je nog knopen in voorraad had, ze passen er mooi bij. Natuurlijk heb ik ook nog even naar het vorige jasje gekeken; wat een slimme oplossing om een randje te maken op de plek van het kleurverschil!
    De merklap viel mij ook meteen op; ik moest even achterom kijken en ja hoor, we hebben toen dezelfde SAL gedaan 😉.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Het garen geeft een mooi effect stoerder en sjieker. Er wordt iemand vast heel blij van dit mooie jasje. Op de foto vallen de knopen bijna niet op. Volgende keer knopen klaar leggen voordat je met de knoopsgaten begint, haha. Had mij ook kunnen gebeuren. Groet, Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Leuk dat je dit garen zo mooi hebt (her)gebruikt. En dat de zus van de buurvrouw weet wat ervan gemaakt is. Door zijn eenvoud is het een prachtig jasje geworden.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat leuk om dit garen zo'n leuke bestemming te geven. Mooi jasje/vestje.

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...