Busy Bessy Creatief

Totaal aantal pageviews

zaterdag 11 november 2017

Pompoenen


Dit jaar haakte ik een aantal pompoenen. Eerst een paar voor de verkoop, maar toen ik eenmaal de smaak te pakken had, vond ik ze hier thuis ook wel erg leuk staan!


Ik haak ze volgens het patroon van Nicole van de blog Maison La Belle Vie crafting.
Door bij alle toeren in de achterste lus te haken, krijg je een prachtige reliëfsteek. Het lapje naai je met de uiteinden aan elkaar en dan stop je na het dichtmaken van de bodem de vulling erin.
Meestal kies ik voor het steeltje met blaadje en de de 'draden' die de belijning moeten benadrukken een iets afwijkende tint garen.
De verdere aankleding heb ik een beetje van Corrie afgekeken, want ik ben daar niet zo goed in...


Deze pompoenen haakte ik al eerder en zijn inmiddels ook helemaal klaar en van finishing touch voorzien.
Het roze lapje op de tweede foto is wel voorlopig de laatste pompoen die ik maak hoor. Dan wordt het weer tijd voor iets anders!

29 opmerkingen:

  1. Prachtig, ik heb dit patroon ook gebruikt, mooie kleuren

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ze zijn prachtig, ook door je kleurkeuze!
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel mooi en mooie verstilde kleuren.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat leuk en mooie kleuren.
    Fijn weekend.
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk om te doen. De bovenste is ook heel leuk met dat kleurverloop.
    De meesten zijn inmiddels verkocht.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Grappig zijn je pompoenen! Ze lijken best wel echt. Eigenlijk zou het leuk zijn om ze in het oranje te maken, hoewel dit schitterende kleuren zijn.
    Jarenlang plezier van, ook wel fijn.
    Nu misschien kerstbalen haken?
    Groetjes,
    Floor

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Zo leuk! echte sfeermakers. Mooie kleuren ook, weer eens wat anders dan oranje :)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat gezellig! Heel leuk gedaan, ook het stylen.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat leuk en creatief deze pompoenen, en ze rotten niet hé.))
    Zag toevallig op TV dat er andere kleurtjes dan oranje zijn.
    Fijne zondag.
    Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Staat heel gezellig al die pompoentjes, mooie kleuren
    heb je ook gebruikt. Het lijkt me heerlijk weg haken
    die lapjes en al snel kan je een mooie herfstsfeer creëren.

    Groetjes,
    Josephine

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Dit is één van de leukste pompoenpatronen die ik de afgelopen tijd heb gezien! En ik vind ze vooral heel mooi door je kleurkeuze!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Joehoe! Dit is pas echt seizoenhaken! Ze zijn geweldig!
    Fijne zondag,
    Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Die zien er heel netjes en zacht uit. Leuk gedaan.

    Groetjes Sofie

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Echt schattig! Ook de kleurtjes zijn mooi! Leuk om er restjes wol voor te gebruiken! Fijne zondag!!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat gezellig! Ja als zoiets moois het huis moet verlaten is het een goed idee om er voor jezelf toch ook nog maar een paar te maken :-)
    Groetjes weer

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Deze zijn veel te mooi om in de soep te doen en brengen heel veel sfeer. Ze zijn leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ze zijn heel erg mooi, heb een echte gezien bij Albèrtje.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Na een reactie op mijn blog kom ik nu hier.
    Wat is het hier gezellig!!!!
    Ik ben volger geworden hoor, ik blijf nog even lezen.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ze zijn super leuk geworden, ik zie wel dat een andere kleur als oranje ook mooi staat.
    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Ik ben fan van de kleurtjes die je koos. Veel leuker dan oranje en groen!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Prachtige pompoenen in hele mooie kleurtjes, echt leuk, misschien waag ik me er ook eens aan, heb de link al opgeslagen, bedankt!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Leuk zeg, de pompoenen. Ik ben meer een breister en kwam een foto tegen van je meebreideken.Prachtig vind ik die en heb nu heb ik het plan om daar aan te beginnen.Nu lees ik dat je voor de pompoen garen hebt gebruikt van Z. En de deken was van W.garen.Welke raad je aan om voor de deken te gebruiken ? Groetjes, Lia.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik gebruik het garen van W en Z door elkaar, net welke kleur ik nodig heb. Het garen van de W is iets dunner, glanzender misschien ...
      Het is wel allebei acryl hè...

      Verwijderen
  23. hoihoi Elizabeth,

    wat een leuk idee die pompoenen! Dank voor de link. Wie weet ga ik er een keer mee aan de slag.
    Ik ben weer terug in poppendagblogland. Eindelijk weer tijd nu ik hulp krijg van een adviseur ondernemersondersteuning.
    Tot gauw weer!

    Liefs,
    Mariam

    BeantwoordenVerwijderen
  24. wat is dit ontzettend leuk zeg! fijne dag vandaag.

    BeantwoordenVerwijderen
  25. en 1 van die beauty's heb ik..........gekregen blij mee :))))

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...