Busy Bessy Creatief

Totaal aantal pageviews

dinsdag 21 november 2017

Druk met van alles

Buiten is het nat, guur en koud... en nog eens grijs ook!
Maar ik merk er bijna niks van, want ik heb het zo druk als een klein baasje...
Soms snap ik gewoon niet hoe ik het allemaal deed toen ik ook nog een betaalde baan had!

Natuurlijk ben ik met veel te veel dingen tegelijk bezig op handwerkgebied. Dat is nooit anders geweest...
Maar er liggen een aantal werkjes gewoon een soort van winterslaap te houden hoor, zoals vakje per week, double trouble crochet cal 2017, Dear Jane, I love sewing, adventsjaal en adventbreirol, hexen, en ja ... zelfs de klosjes liggen even onaangeroerd...


Mijn schoonmoeder (87) heeft de laatste jaren heel wat lapjes gebreid, zoals je hierboven ziet. Er is ook nog een stapel witte blokjes. Bij elkaar zo'n kleine honderd vierkantjes, schat ik. 
Het wordt voor haar steeds moeilijker om te breien en het is mooi geweest. Maar nu willen we van al die blokjes een dekentje maken.
Aanvankelijk viel het niet mee, want hoe ga je dit aanpakken...
En er waren de laatste tijd ook veel lapjes die te kort waren, dus daar heb ik eerst wat naaldjes bij gebreid.


Met de vierkantjes die ongeveer even groot zijn, ben ik aan de slag gegaan. Ik gebruik grotendeels de Matrassteek om ze aan elkaar te naaien.


Nu het 's morgens vroeg nog zo donker is, zit ik vaak een poosje aan de tafel hieraan te werken.
Of 's avonds na het eten... Bijna elke dag groeit het dekentje in wording.



Onverwacht ben ik ook aan het verven geslagen. Er was vanuit de kerk een oproepje gedaan van de Creaclub om meubeltjes te verven en wat naaiwerk te doen. Corrie heeft ons allebei opgegeven en nu zijn we opeens heel druk met pimpen...


De stoelzittingen kon ik los meenemen en Corrie had nog een prachtige lap stof liggen. Het was een hele klus om al die nietjes uit de oude stof te halen, maar gelukkig kreeg ik hulp van DH.En toen begon het leukere werk ..

A.s. vrijdagavond gaan we proberen om de spulletjes aan de man te brengen tijdens de Winterfair Out of the Door!



Intussen werden deze sombere natte en grijze dagen ook nog opgevrolijkt door een paar bommetjes!
Want kijk eens wat ik toegestuurd kreeg van Sandra...
Bommetjes in een kokertje... Slim hè.., zo kunnen de plantjes niet geplet worden! Het was even een kunstje om ze eruit te krijgen, maar daarna stonden ze ook snel te pronken in een potje met aarde.


Ze doen het goed! Elke dag even tegen praten en besproeien met de plantenspuit ...
Het plantje heeft een hele chique naam, kalanchoe laetivirens. Het broed van de plant groeit langs de bladrand, hoe leuk...
Sandra, dankjewel hoor... ik zal goed zorgen voor de drieling!


19 opmerkingen:

  1. Gezellig druk :) Ik wens jullie een goede verkoop, want dat gaat vast en zeker goed besteed worden, dat geld. Tuurlijk ook heel veel plezier. Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ach wat een lief dekentje gaat dat worden. Mooi aandenken aan je schoonmoeder.
    Je hebt bommetjes gekregen???????
    In Utrecht noemen we dat zaailingen hoor :-)
    Even gekeken wat het gaat worden. Leuk plantje, dat deelt lekker uit over een tijdje.
    Groetjes,
    Floor

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuke klus om spullen eerst op te knappen om ze daarna te verkopen. Mooi hoor dat dekentje, jammer dat je schoonmoeder nu niet meer breien kan en fijn dat je er zo'n leuke deken van maakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. lekker bezig en het regent bommetjes in blogland :))

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Tsja, dan heb je het druk. Maar wel leuk druk :-) En dan heb je ook nog zo'n mooie kaart voor mij gemaakt!
    De deken wordt heel speciaal, mooi dat je er zoiets fijns van kunt maken.
    Mijn stekjes gaan het helaas niet halen, vrees ik. Bij mij zaten ze in een envelop met foamtape ertussen, ik had nog goede hoop dat ze het zouden redden, maar nu niet meer. Volgende keer beter.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooi om de lapjes aan elkaar te maken. Zo kan ze straks het resultaat zien van haar arbeid.
    Ik moest toch wel even denken wat je nou toch met "bommetjes" bedoelde.
    Maar ik begrijp nu dat het zaadjes zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dat is knap week, wat je met die stoelen doet.
    Ik hou daar ook zo van, van oud weer nieuw maken.
    Mooi hoor.
    En dan die deken......oehhhhhh, lastig werkje, maar je schiet al mooi op.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heel druk en afwisselend ook jou werkjes.
    Ja zo gaat het de vrije tijd is zo ingevuld, en zo je werk niet meer nodig. Goed gevoel dat de lapjes straks een dekentje zijn.
    Vervelen hoef je niet met zoveel leuke werkjes achter de hand
    Knap om stoelen zo op te knappen.
    Succes met je drieling. Zag al meer plantjes in de potjes.
    Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Geweldig dat je van al die lapjes van je schoonmoeder een mooi
    dekentje gaat maken dat zal zij zeker heel erg waarderen.
    Heerlijk zoveel om handen te hebben, vervelen is voor mij ook
    totaal onbekend. Leuk wat jullie allemaal aan het pimpen zijn,
    en de stoelzittingen worden prachtig met dat stofje.

    Je gekregen bommetjes zien er fris en sterk uit, dat gaat vast
    lukken. Veel succes met de verkoop!!!

    Lieve groetjes,
    Josephine

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ooo, maar het is een gezellige drukte, voor je schoonmoeder wordt het een mooi dekentje en ja, er gaat wat tijd inzitten voor het aan elkaar zit. Leuk werk om de meubeltjes op te knappen, wat een nieuw lapje en een kwast verf doet voor de meubeltjes. Je bommetjes gaan goed zo te zien.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een leuke dingen allemaal!
    Succes ook op de winterfair!
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Leuk, die meubeltjes opknappen. Dat is echt bevredigend werk. Hoop dat jullie vrijdag alles aan de man (of vrouw) kunnen brengen.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik zal er rekening mee houden dat vanaf volgend jaar november mijn dagen voller zullen zijn dan nu, nu ik nog werk, haha. Je ben zeker weer druk geweest. Succes met de verkoop. Gr. Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Oh ik snap zo goed wat je bedoelt: sinds ik niet meer werk kom ik chronisch tijd te kort!
    Wat geweldig dat je schoonmoeder zoveel blokken heeft gebreid en wat lief dat jij ze aan elkaar naait (flinke klus trouwens).
    De bommenwerper zag ik gisteren voor het eerst bij Albèrtje. Ik had er nog nooit van gehoord *Ü*. Wat leuk om te zien dat er ook bij jou in de bus wat stekjes zijn afgeleverd. Misschien wordt het wel een trend :-)
    Trouwens, zou het niet leuk zijn wanneer alle creablogsters zo'n plant voor het raam zouden zetten? Dan kunnen we elkaar herkennen *Ü*.
    Veel succes en plezier hij de Winterfair, gezellig!
    Groetjes weer

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ja, je zult je niet vervelen! De meubeltjes zullen wel goed verkopen en die plantjes zullen ook wel snel groeien onder jouw hoede! Maar die gebreide lapjes... die worden een schitterende deken, vooral ook omwille van de betekenis er achter, maar ook door die eenvoudige combinatie van kleuren. Echt goed dat je ze niet verloren laat gaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Jeetje, over variatie gesproken! Heerlijk om zo bezig te kunnen zijn. Al kan ik me voorstellen dat al die andere dingen ook roepen ‘werk aan mij! We zijn zo mooi!’ :-)))
    Maar dat het dekentje nu prioriteit krijgt, geeft me een warm gevoel.
    De bommetjes zien er goed uit!
    Liefs,
    Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  17. O wat ben je leuk bezig! Dat wordt ern mooie deken. Handig verpakt de kleine stekjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Dat gaat een mooie deken worden zo in blauw/wit.

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...