Busy Bessy Creatief

Totaal aantal pageviews

zaterdag 9 juli 2016

Op ons plekje ...

En hier is dan het eerste blogbericht vanaf onze nieuwe plek ...


Na een enerverende week vinden we eindelijk even tijd om van het uitzicht uit het voorkamer te genieten. Deze foto is 's avonds genomen en bijna iedere dag lokt het licht me tot het maken van weer zulke foto's.



Even terug in de tijd ...
Vorige week donderdag was een zeer hectische dag. Eerst de oplevering van ons oude huis met aansluitend de overdracht bij de notaris. De makelaar had zowel voor de nieuwe bewoners als voor ons een taart; leuk hè...?
Een uur later was de overdracht van de nieuwe woning en om kwart over 12 staken we de sleutel daar in de deur!



En 's avonds hielpen familieleden en vrienden mee om de grote stukken en de belangrijkste dozen te verhuizen. Op de foto hierboven zie je hoe vol de loods stond waar alles was opgeslagen.
Vanaf de eerste nacht sliepen we in ons nieuwe huis; knus op de zolder.
Ik sliep maar 2 uurtjes ... eerst kon ik niet in slaap komen, en toen was ik al om 4 uur wakker. Om 5 uur liep ik al beneden te 'spoken'. 
Het is allemaal zo ontzettend leuk! Waar ik ook bezig ben ... ik geniet ...
En elke keer zie je weer andere dingen en denk je 'oh...., even dit doen ...'

DH had ruim een week vrij, en dat was heerlijk. Hij heeft heel veel gedaan en zo zitten we er inmiddels aardig bewoonbaar bij. De schilder is geweest, er is zeil gelegd in de slaapkamer en de hobbykamer, alle meubels staan op z'n plek en heel veel dozen zijn al uitgepakt.
Zelf moest ik nog wel een aantal dagen werken en de afronding was dit jaar best pittig.
Ik werk als intern begeleider op een basisschool en ben verantwoordelijk voor de coördinatie van de zorg van 9 middenbouw groepen.
En zoals elk jaar zijn er opeens aan het einde van het schooljaar nog onverwachte zaken die geen uitstel kunnen lijden ...
Maar .... sinds donderdagavond heb ik dus vakantie ... 6 weken lang!


Dan nog even een paar foto's ...
Ik merk dat ik ze veel te gehaast neem en niet de tijd neem om goed af te stellen, stil te staan, etc... maar dat is gewoon nog de stress denk ik ....


De boomgaard tussen de garage en het weiland in. Hier kom je echt helemaal tot rust ...



Clara en Bertha ... Tijdens de verhuizing stonden ze vooraan bij het hek ... ons aan te gapen ...
Nu lopen ze ook vaak helemaal naar achter. Ze zijn altijd samen; waar de één heen gaat, volgt de ander ook. Het lukt nog niet erg om contact met ze te maken. Ze lopen een beetje weg voor ons.
De koeien zijn allebei zwanger en over een week of 5 komt de boer ze halen zodat ze op de boerderij kunnen bevallen.
En dan komen ze voorlopig niet meer terug, want dan worden het weer melkkoeien ...
Jammer!
Maar tot die tijd moeten ze dagelijks een fotoshoot ondergaan.

Wordt vervolgd!



34 opmerkingen:

  1. Oh, Clara en Bella zijn topmodellen!
    Maar ik ben vooral heel blij voor je dat je eindelijk op je nieuwe plaats zit!
    Ik hoop dat je volop kan genieten van een welverdiende vakantie, zodat de stress kan wegebben. Je tuin lijkt me heerlijk, de bomen...maar ook die schitterende hortensia's!
    Veel plezier nog in je nieuwe huis!
    Groetjes, Sigrid

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gefeliciteerd Elizabeth, wat een prachtige locatie, ik kan me goed voorstellen dat je geniet!
    Ben benieuwd naar meer foto's!!
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Gefeliciteerd Elizabeth, wat een prachtige locatie, ik kan me goed voorstellen dat je geniet!
    Ben benieuwd naar meer foto's!!
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een prachtig uitzicht, van harte gefeliciteerd met het nieuwe huis Elizabeth! Hier kom je helemaal tot rust ☺ Veel plezier de komende tijd met inrichten en vooral en hele fijne en zonnige zomer vakantie!
    XXX Hetti

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een prachtig uitzicht, van harte gefeliciteerd met het nieuwe huis Elizabeth! Hier kom je helemaal tot rust ☺ Veel plezier de komende tijd met inrichten en vooral en hele fijne en zonnige zomer vakantie!
    XXX Hetti

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Echt een geweldige plek om te wonen en te genieten van de mooie omgeving!
    Je zal voorlopig nog wel druk zijn met alles maar neem vooral ook de tijd om te ontspannen.
    Ik ben wel een beetje jaloers hoor.
    Veel plezier met het inrichten en een hele fijne vakantie.
    Groetjes Gea

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oh wat heerlijk dat jullie nu over zijn naar jullie nieuwe huis. Zal zeker stressen zijn geweest maar nu heerlijk vakantie zodat je lekker alles op je gemakje kan doen. Wat woon je in een prachtige omgeving met geweldig uitzicht. Geniet er maar lekker van en succes met uitpakken en inrichten.
    Groetjes, Monique

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Oh wat heerlijk zeg! Dat wordt dus volop genieten, de komende 6 weken. Het ziet er geweldig ui!
    Groetjes, Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Gefeliciteerd! Wat heerlijk dat je nu iedere dag kunt genieten van de ruimte en de rust om jullie heen (géén vervelende luidruchtige buren meer :-)
    Het zal nog wel even duren voor de rust in lijf en hoofd is bereikt, maar het is natuurlijk evengoed heel veel genieten geblazen. Fijn dat je vakantie hebt, nu heb je alle tijd om te 'aarden'. Wat een prachtige voortuin hebben jullie en wat stoer: een 'brug'!
    Hoe is het met de katten? Durven ze al het land in of blijven zenog even veilig dicht bij huis (of misschien nog ín huis)?
    Ik hoop dat jullie net zo gelukkig in 'het buitengebied' worden zoals wij dat waren, dan komt het zeker goed!
    Héél veel plezier en geluk toegewenst op jullie nieuwe stek.
    Groetjes weer

    BeantwoordenVerwijderen
  10. wat heerlijk en fijn dat je er al zit dat werkt veel makkelijker dan heen en weer crossen. Geniet van de koetjes zalig lijkt me dat koetjes in de achtertuin

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Druk druk met je verhuizing zeg.
    Maar toch soms effe genieten hoor van je mooie stekkie.
    Heerlijk met die koeien om je heen..............liefs.Conny

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Heel fijn eindelijk in julle nieuwe huis. Landelijk gelegen en vee om je heen. Ja als je het niet gewent ben is dat een belevenis Heel fijne vakantie. Wel verdiend. Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Heel fijn eindelijk in julle nieuwe huis. Landelijk gelegen en vee om je heen. Ja als je het niet gewent ben is dat een belevenis Heel fijne vakantie. Wel verdiend. Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Gefeliciteerd met jullie nieuwe huis. Heerlijk plekje lijkt mij. Kan me voorstellen dat je nog geen rust hebt. Veel te veel te doen, zelfs geen tijd om rustig te fotograferen, haha. Veel geluk, plezier op de nieuwe plek. Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ha, wat leuk om te zien en te lezen! Ik dacht wel aan je de afgelopen week :-) Lekker hé, weer uitpakken! Bij jullie was het natuurlijk al heel lang ingepakt, dan ben je wel weer benieuwd naar wat er in de dozen zit!
    En zo te lezen is het huis al helemaal THUIS, al voordat alles klaar is! Super fijn!
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat fijn om weer wat van je te horen. Mooie foto's en heerlijk dat je zo geniet in je nieuwe huis. Ik wens je dan ook heel veel geluk en woonplezier in deze prachtig omgeving. Geniet er van. Groetjes Annemarie

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Oh, heerlijk, ik ben zo blij voor jullie! Het ziet er allemaal fantastich uit! Ik wens jullie enorm veel woonplezier daar, maar dat gaat vast wel lukken :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ik zat al,op je berichtje te wachten, eindelijk is het zover :-) Nu nog fijn een vakantie zodat je naar hartelust aan de slag kunt. Mooie omgeving, lekker rustig, want ik neem aan dat de twee koeien het 's-avonds niet zo laat maken ;) Heel veel woonplezier en laat de foto's maar komen. Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Fijn dat je er weer bent.
    Wat leuk hè dieren achter je huis. Jullie worden wel maatjes hoor, even wennen. 6 weken lekker inrichten en lekker tuttelen, stuur maar veel foto's!! Veel plezier en GENIETEN! Fijne dag groetjes Thea.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. wat een leuke buurtjes heb je! Heerlijk meid je nieuwe plek! Geniet ervan!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Fijn dat we weer van je horen! Gefeliciteerd, Wat een mooie plek om te wonen. En nu 6 weken de tijd om uit te pakken en in te richten, geniet er van om er je THUIS van te maken! Laat de foto's maar komen.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wat leuk, een taart bij de notaris! Die is vast al op en heeft heerlijk gesmaakt. Wat een spullen staan daar opgeslagen, dat is nog heel veel werk, maar misschien is het meeste daar nu wel weg.
    Fijn dat je nu 6 weken vakantie hebt en alle tijd om het nieuwe huis te ontdekken, in te ruimen en naar de omgeving te kijken.
    Mooi die Hortensia's in je nieuwe tuin.
    Leuk ook die koeien in de wei. Zou mooi zijn als de kalfjes straks bij hun moeder zouden mogen blijven en dan met z'n vieren in de wei.
    Nog meer foto's maken :-)
    Ga maar lekker genieten nu, niet alleen werken, rustig aan, het komt allemaal goed.
    Zie graag hoe het verder gaat.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Ik vind je uitzicht aan de voorkant toch wel heel mooi, maar dat komt ook wel door de sfeer in de tuin. De mooie hortensia's en die hoge bomen geeft heel veel sfeer.
    Fijn dat jullie het zo goed naar de zin hebben.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Dat was inderdaad een heftig dagje, en dan je werk nog. Ik hoop dat nu met volle teugen van julie prachtige nieuwe stek kunnen genieten.

    Liefs Ria 😊

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Fijn dat jullie nu verhuisd zijn, eindelijke in je mooie huis. En wat een uitzicht naar alle kanten. Ik wens jullie veel geluk in jullie nieuwe huis.

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Welkom op jullie fantastische nieuwe stekkie. Heel veel plezier en geluk in jullie mooie huisje. We zullen vast nog wel hele mooie foto's voorbij zien komen.
    Lieve groetjes,
    Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Gefeliciteerd met je nieuwe plekkie en heel veel plezier en geluk. Genieten van het mooie uitzicht en de koeien in de achtertuin, super!

    BeantwoordenVerwijderen
  28. PROFICIAT. Het ziet er geweldig uit. Ik hoop dat jullie daar nog heeeeel lang met heeeel veel plezier en in gezondheid samen van kunnen genieten.
    Kan mij zo voorstellen dat het aftellen van de dagen voor dat jullie de sleutel niet makkelijk waren. Maar nu kun je 6 weken lang iedere dag genieten van dit mooie stulpje.
    Groeten
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  29. De eerste foto Elizabeth, daar wordt je toch helemaal gelukkig
    van, wat een fantastisch uitzicht vanuit de voorkamer,
    gewoon schilderachtig, vredig en zeer rustgevend.

    Wat zullen jullie je gelukkig voelen in deze omgeving.
    Fijn dat je nu zes weken vakantie hebt om heerlijk
    alles verder na je zin te maken en op rolletjes te laten lopen.

    Heel veel geluk in jullie nieuwe paradijsje.....

    Lieve groetjes,
    Josephine

    BeantwoordenVerwijderen
  30. proficiat, je bent blij zeker dat alles achter de rug is ?
    geniet van jullie nieuwe woonst

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Van harte gefeliciteerd met jullie nieuwe huis!
    Wat een prachtige foto's. Echt een droomplek!
    Heel veel geluk op jullie nieuwe plekje!
    Groetjes, Jonneke

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Ik loop een beetje achter. Wat heerlijk dat jullie nu echt verhuisd zijn. Hele fijne vakantie toegewenst en lekker rommelen en genieten van jullie nieuwe stekje. Groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Ook ik loop wat achter, jullie zijn al verhuisd ondertussen! Keitof! Het ziet er daar echt wel heel leuk en superrustig uit zo in de natuur, puur genieten nu en alles rustig op zijn plek krijgen.
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Gefeliciteerd met jullie nieuwe woning. Ik weet ook nog dat ik de eerste nacht in het nieuwe huis geen oog dicht deed. de nieuwe geluiden en alle spanning ontneemt je de nachtrust. Maar ik las verder op al dat je de draai al helemaal gevonden hebt. Heerlijk hoor z'n fijne plek om te wonen. Wens jullie dan ook alle geluk in het nieuwe huis.

    Lieve groet,dinah

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...