Busy Bessy Creatief

Totaal aantal pageviews

zaterdag 21 mei 2016

Woonkleurtjes


Vorige week was ik bij de schilder om me een beetje te oriënteren op de kleuren voor het interieur in ons nieuwe huis. De muren zijn allemaal gesausd en zijn nu net van het wit af. DH is bang dat het een beetje kil aan doet en wil graag een kleurtje. Ik ben er niet zo bang voor, want het huis is heel licht met al die ramen en de vloer is warm eiken.
De kleurtjes die ik mee nam, waren in eerste instantie bedoeld voor de slaapkamers beneden.
We hingen de kleurstaaltjes bij ons thuis op om er een beetje aan te wennen.



Met moederdag kreeg ik deze mooie theeset van de kinderen. Geweldig leuk, het doet een beetje chinees aan en de kleur is lichtgroen!


En had ik ook geen licht grijsgroene bolletjes aangeschaft laatst?


En wat staat die kleur mooi bij onze tafel!!!
Nou, ik was meteen om. Zo'n mooi zacht kleurtje wil ik wel op de muren in de woonkamer!
De lichte kleur heet 'delicate ocean' en de iets donkere 'subtle ocean'.



Dan zou dit het kleurenpalet kunnen worden .... 
Alleen de vloer is wel warm eiken, maar dat kan juist mooi voor een contrast zorgen.



En opeens zie ik die tint overal ...
Er kwam een leuk (re) style magazine binnen: 



En ik begon aan een breiwerkje: een kabelkussen in de nieuwe kleurtjes ...


En op internet en pinterest vond ik ook leuke plaatjes ..., fantaseren maar ...


Jammer dat het nog een aantal weken duurt ..., waarom is het niet snel 1 juli?

Tjonge, nu vergeet ik toch bijna te laten zien welke kleur het nu wèl wordt voor de slaapkamers ...


Dat is de kleur 'suble indigo'. Echt mijn kleurtje blauw, en zoon Robert wil hem ook op zijn kamer.
Mijn gehaakte dekentje staat er goed bij. Dat kan ik niet zeggen van de kleuren die we voor de kamer hebben gekozen ...


Op de foto lijkt het misschien wel mee te vallen, maar in werkelijkheid matcht het echt niet.
Nou, dat is toch een prachtige reden om nòg een dekentje te beginnen?


28 opmerkingen:

  1. Leuk!! Je lekker uitleven in je nieuwe interieur!
    Ja, begin maar snel aan een nieuw dekentje :-)
    Dat kussen ziet er trouwens al prachtig uit!
    Heb zelf nog nooit kabels gebreid, vind het knap dat jij dat kunt!
    En nu maar aftellen tot 1 juli :-)
    Groetjes, Sigrid

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Helemaal mijn kleuren, die zachte groene tinten.. Rustig, maar toch aanwezig, zonder te knallen. Daar kun je lang mee voort: tinten grijs, crėme alles past erbij! In afwachting van de komende verhuizing kun je nu lekker verder met je werkstukken... Ook al weer zo mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat vind ik dus het aller mooiste van verhuizen.
    Je mag alle kamers helemaal opnieuw aankleden.
    Met kleuren en materialen er helemaal jou huis van maken, geweldig!
    Je hebt hele mooie kleuren uitgezocht, en de verschillende materialen heb je ook al om er een geheel van te maken!
    Die laatste paar weken zijn zo om!
    Fijne zondag.
    Groetjes Gea

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Superfijn om met kleurtjes om te springen en te kiezen, ook hier is de woonkamer bijna helemaal gerestyled in wit en grijstinten en ik ga er met kussens en decoratie wat kleur inbrengen. Je koos mooie kleuren en je kan al lekker aan de slag met nieuwe ideetjes in de kleuren.
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Helemaal mijn kleur. Je ziet het inderdaad heel veel. Het lijkt ook wel het groen van mijn deken. Wat zal dat mooi staan op de muur met je witte kast.
    Zo leuk om plannen te maken. Nog even geduld hoor.
    Je kussen wordt trouwens heel mooi. Nu de bank nog.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een mooie kleur, leuk om naar uit te kijken.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Prachtige kleuren heb je uitgezocht en dat kussen wordt geweldig, mooi met de kabels. Leuk theesetje heb je gekregen, gezellig om het op een blad ergens neer te zetten. Heerlijk al die voorpret voor de verhuizing. Nog een paar weekjes verlangen en dan....... gaat het eindelijk gebeuren.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Prachtige kleuren! Je kabelkussen vind ik super mooi....nog even tot 1 juli!!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Prachtige kleuren! Je kabelkussen vind ik super mooi....nog even tot 1 juli!!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. O, wat leuk! Ik zou bijna zin krijgen om ook te verhuizen :-)
    Fijn dat we zo mee mogen genieten! En wat mooi: dat kussen, echt een plaatje!
    En je mag nog een deken maken, ook al zo'n gelukje ;-)
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Mooie kleurenkeuze Elizabeth....echt supermooi. Ben heel benieuwd hoe het er straks uit gaat zien...en waarom het nu snel 1 juli is? Dat kan ik je wel vertellen...want dan zou mijn vakantie al bijna om zijn en nu moet die nog beginnen ;-)


    Lieve groet,Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Prachtige tinten, ik zou ze ook hebben kunnen uitkiezen. Toch is het moeilijk om van een staal te vertalen naar een hele wand. Je hebt nu wel een reden om nog een deken te haken, haha. Neem gewoon een andere kleur muur in de kamer.
    Groet, Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Zo leuk, kleurtjes uitkiezen voor je nieuwe huis! Ik ben nog steeds blij met de blauwe kleur die door het hele huis terug komt.
    Volgens mij wordt het een prachtig geheel! Idd maar een nieuw dekentje haken en het niet passende dekentje in de slaapkamer houden?! :-)
    Groetjes, Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Heerlijk toch, lekker bezig zijn met je nieuwe interieur. Ik hou helemaal niet van verhuizen maar vind het wel leuk om met mijn interieur bezig te zijn. Ook helemaal mijn kleur blauw die jij voor de slaapkamers gekozen hebt.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een schattig theeservies heb je gekregen en ook de uitgekozen kleuren vind ik erg mooi. Dat wordt niet zomaar een huis maar een echt thuis! Enne het is echt zo 1 juli hoor. Veel voorpret nog! Groetjes Annemarie

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Dat blauw voor de slaapkamer vind ik erg mooi, lekker rustgevend.
    Maar dat groene... helemaal mijn ding! Zo'n kleur muur heb ik ook in de kamer, zo mooi omdat het zacht en wat grijs-groen is.
    Zie het al voor me met die mooie donkere vloer.
    Eigenlijk hoop ik dat het nog even duurt voordat het 1 juli is, want de tijd gaat al zo hard.
    Maar kan me voorstellen dat jij niet kan wachten totdat het zo ver is.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Vergeet wat: dat thee-serviesje vind ik het einde!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Aller liefst Thee servies ben je mee verwend
    Het komt helemaal mooi in je nieuwe huis.
    Mooi kabelpatroontje voor het kussen
    Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Leuk al die plannen en voorbereidingen, mooie kleur dat groen :)
    Veel plezier van het mooie theeservies en veel breiplezier :)
    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Heerlijk Elizabeth al die ideetjes uit te werken,
    en ik kan me levendig voorstellen dat je het liefst
    meteen nu de kwast ter hand zou willen nemen.

    De kleuren die jullie hebben uitgezocht zijn PRACHTIG!!!
    Mooi rustgevend en straalt warme gezelligheid uit.
    En dat geweldige theeserviesje van je kinderen, [zo'n
    mooi cadeau] past er ook helemaal perfect bij.

    Knap dat mooie kabelpatroon voor het kussen, in gedachten
    zie ik het al liggen op de bank.

    Sterkte met al dat wachten.....maar binnenkort is het
    1 Juli, JIPPIE!!!

    Geniet van een fijne week.....

    Lieve groetjes,
    Josephine

    BeantwoordenVerwijderen
  21. ja, die kleurtjes zie je echt regelmatig voorbij komen nu...ze zijn prachtig...Ik ben benieuwd naar het eindresultaat. Groet

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Haha, Het bericht werd gepubliceerd voordat ik mn groetjes had afgemaakt, Groetjes, Noor

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Oh leuk al die kleuren, die groenige kleur is wel helemaal hip hoor!! Vind het ook een hele mooie kleur. En die indigo is ook prachtig. Zo leuk om je huis in gedachten in te richten en weer te veranderen,, het wordt straks vast prachtig. Veel plezier met het uitzoeken..

    Lieve groet, dinah

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Wat is dat toch lekker he om je huis in te richten en weer met nieuwe kleuren aan de slag te gaan maar ook heel moeilijk want welke kleuren kies je en zo een kleuren staal is natuurlijk niet te vergelijken met een hele muur in die kleur. Ik ben ook dol op groen tinten. Jouw kleuren vind ik dus heel mooi gekozen. Inderdaad een goed excuus om weer een bijpassende dekken te haken😉
    Groetjes, Monique

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Geweldig! Wat ontzettend leuk om zo bezig te zijn. Prachtig kleurenpalet koos je, ik ben heel benieuwd. Wel grappig; dat zachte groene kleurtje zou ik hier graag in de keuken willen hebben. Manlief is nog niet overtuigd :-)))
    Lieve groetjes,
    Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Dit prachtige kleurenpakket hadden wij eveneens in onze vorige woonst en vind het nog steeds super mooi.

    Lieve groetjes, Tinne

    BeantwoordenVerwijderen
  27. dat komt wel goed bij jullie lekker warm kleurtje

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...