Busy Bessy Creatief

Totaal aantal pageviews

zaterdag 28 mei 2016

Nieuw dekentje ...



Wat was ik blij dat jullie het helemaal konden begrijpen dat er een nieuw (!) dekentje nodig is in de nieuwe woonkleuren, zie dit blogbericht.
De eerlijkheid gebied mij te zeggen dat ik al begonnen was, voordat ik jullie reacties las...



Ik had iets in gedachten met een herhaling van bepaalde steken, structuursteken ...
Want dat komt mooi uit bij het gebruik van één tint garen.
Op m'n pinterest bord viel m'n oog op deze schoonheid. Weliswaar een babydekentje, maar met wat extra toertjes ...



En het hoefde van mij ook geen hele grote deken te worden ...



De bollen heten Julia en komen van de Zeeman. Ik heb 6 bollen gekocht en inmiddels is de derde al aangebroken ... Ik haak ongeveer 15 cm van het dekentje met één bol. Best spannend dus, temeer omdat er ook nog een rand omheen komt en ik geen idee heb hoeveel garen die in beslag gaat nemen. In reken in elk geval wel op ruim 1 bol.
Dus ... binnenkort nog maar weer eens bezoekje aan de winkel brengen, want ik wil zeker geen tekort hebben. Terugbrengen kan altijd en ik zit ook echt niet met deze bollen in m'n maag verwacht ik ...



Ik ben niet zo van de proeflapjes (ja, ik weet het ... dom, dom, dom ...) en ging dus lekker aan de slag met haaknaald 7. Lekker losjes haken, dat heb ik van Corrie geleerd.
Als je naar de foto van het dekentje met beertje (foto 3) kijkt, verwacht je dat je randen heen en weer haakt.
Althans, dat verwachte ik wel!
Maar ik volgde de beschrijving (niet echt zo heel duidelijk ..) strak en ik ontdekte dat de randen pas verticaal ontstaan na een aantal toeren, zoals op foto 2 te zien is. Die foto ontdekte ik ook pas later op internet hoor ...
Nou ja, ik vind het haakwerk toch wel mooi worden en vooral zo zacht en losjes ...
Het geheel is wel gevoelig voor pluizen, dat zie ik nu al. Dus we doen er maar heel voorzichtig mee!


21 opmerkingen:

  1. In het echt komt de kleur veel mooier over. Het lijkt nu wel grijs.
    Ik vind het patroon heel mooi. Hopelijk komt het goed met de wol.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Soms moet je gewoon een nieuw dekentje, dat herken ik wel hoor!
    Ik heb ondertussen voor elk seizoen en elke gelegenheid wel een dekentje☺️
    Maar je hebt een leuk patroon uitgekozen, en een leuk kleurtje.
    Groetjes Gea

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi patroon. Stoere steken. Kleur lijkt grijs, is dat zo? Haak ze. Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Snap echt helemaal niets van dit patroon, maar het wordt wel erg mooi.
    Inderdaad maar bollen bijkopen, want als ze er niet meer zijn kan je het niet afmaken.
    Er komt regen aan hoorde ik, dus echt haak-weer :-)
    Fijne zondag.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtig structurendekentje, wauw!
    Persoonlijk ben ik iets minder fan van de rand. Ik vind hem wel mooi, maar net iets té in combinatie met de fantastische structuren.
    Maar dat kan ook aan de foto liggen. Ik vind jouw structuren namelijk ook mooier dan het 'origineel' :-))
    Lieve groetjes,
    Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Natúúrlijk moet je een nieuwe deken voor het nieuwe onderkomen :-)
    Het wordt weer een mooie, maar na onze Zeemanervaring zou ik toch maar snel wat extra bolletjes halen! :-)
    Groetjes weer

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dat ziet er al heel mooi uit, het wordt een
    heel mooi dekentje, mooi ook de rand die er omheen zit.
    En de kleur is prachtig.

    Ben heel benieuwd naar het eindresultaat.

    Fijne zondag...

    Lieve groetjes,
    Josephine

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Héél mooi, die structuursteken!
    En dat pluizen...hoort erbij, dat geeft het ook wel een zekere charme vind ik.
    Met katoen zou dit deken niet zo gezellig worden.
    Goed bezig dus! Ik kijk uit naar het geheel!
    Groetjes, sigrid

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dat wordt weer een pracht van een dekentje. Mooie kleur ook (ben even bij Zeeman binnengelopen om te kijken) , beetje nieuwsgierig (bloos). Gauw maar bolletjes bijhalen voor ze er niet meer zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Word een mooi dekentje, iets van het patroon en wat van je zelf.
    Word het helemaal naar je zin.
    Goede nieuwe week
    Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een prachtig patroon!! Alleen begrijp ik dan niet zo goed (en neem me dit vooral niet kwalijk!) dat je dan een kwalitatief niet zo geweldige wol kiest... Dat lijkt me zo zonde van je werk, zeker als je nu al merkt dat het pluist... Nogmaals, geen kritiek hoor, maar het lijkt me zo jammer.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Tja, daar kom je pas achter als je aan het haken bent ...
      Bij mij gaat het altijd zo dat ik eerst voor het garen val en dan pas ga bedenken wat ik er mee ga doen!

      Verwijderen
    2. Haha, daar kan ik me wel iets bij voorstellen ;o) Vallen voor een wolletje gebeurt hier ook regelmatig (misschien wel iets te vaak zelfs ;o)) Maaruh.. ik snap het!

      Verwijderen
  12. Wat een prachtige deken! Er is volgens mij ook een blauwgroenige kleur van en ik twijfelde erover. Over het algemeen heeft Zeeman wel goed garen, maar het kan dus ook een keer tegenvallen. Soms is het een kwestie van één keer de pluizen eraf halen en verder blijft het wel goed.
    Groetjes, Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  13. heerlijk zo'n mooie deken !! leuk kleurtje ook

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Het wordt vast een heel comfortabele deken! groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een leuk dekentje! Dit wordt echt zo'n knuffeldekentje lijkt me, mooi patroon, echt wel! En toch al stiekem begonnen, dacht ik het niet ;-) maar je bent er eerlijk in, het wordt mooi!
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Dat is ook toevallig ik ben ook aan het haken met de groene Julia. Ik maak er een woondeken van en misschein ook nog wat hippe kussens. Ik haak vaa met katoen maar deze acryl volet heerlijk licht aan en haakt inderdaad heerlijk losjes. Wat zal de deken lekker warm zijn.

    Groetjes,
    Annemiek

    BeantwoordenVerwijderen
  17. mooi zeg! maar het ziet er ingewikkeld uit! Ik haak op het ogenblik ook met deze wol! een ripple deken van restjes

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Mocht je inmiddels klaar zijn en nog wat groene Julia over hebben dan hou ik me aanbevolen. Ik heb dus niet op tijd voldoende ingeslagen en kom nu zeker 1 a 2 bollen te kort voor mijn omslagdoek ��

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...