Busy Bessy Creatief

Totaal aantal pageviews

dinsdag 3 mei 2016

Allemaal beestjes ...

Het wordt steeds drukker in huize Busy Bessy, niet alleen de poppenfamilie groeit, maar ook de dierenclub breidt uit!



Al eerder had ik Paco, het varken, laten zien. En ook de kippen Penny en Peep ...
Maar de veestapel is uitgebreid met een koe, Lola:



En we hebben nu ook een ezel, Eddy. Harm heeft hem uitgezocht en het is een heel aardig beest.
Maar hij zou niet zo vreselijk moeten balken!
Als Harm een karweitje met hem doet, gaat het prima. Maar zodra hij alleen is, laat hij zich horen.
Ja, ik weet het ... Een ezel moet je niet alleen laten!



Het is een sociaal dier en daarom hebben we aan Harm gevraagd of hij er nog een wil uitzoeken.
En zo kwam hij na best wel lang zoeken met Elvis aan ...


Het klikt goed tussen die twee en waar de één is, wil de ander ook zijn. Als Harm nu aan het werk gaat moet hij ze alle twee meenemen!


Op een dag kwam hij zelfs met een paard aan! Ik zei 'Harm, wat moet dat allemaal niet kosten?'
Hij begon te lachen ... "Chuck is my horse, don't worry about it ..." antwoordde hij.
Nou ja, ook goed. Ik vind het best; hoe meer beestjes hoe gezelliger!


Wat minder leuk is dat Sterre en Barbera niet zo gecharmeerd zijn van de ezels, en van Lola en Chuck.
En al helemaal niet van Paco!
Stiekem denk ik dat ze bang zijn van die grote dieren. Maar dat ontkennen ze in alle toonhoogten. We vinden ze stinken, zeggen ze. En Harm stinkt ook!
Nou ja zeg ...
Maar ze wilden wel konijntjes hebben ... 'Die stinken ook hoor ...", zei ik. Maar dat was niet waar ...
Oké, nu hebben ze dus konijnen. We begonnen er met twee, en ja je weet hoe dat gaat ..
Een bijkomend voordeel is dat ouwe Magda helemaal blij is met één van de konijnen. Ze is onafscheidelijk van Bunny ...


Gisteren was het prachtig weer, en kwam ze zelfs naar buiten met Bunny. Ik was lekker buiten bezig en ze kwam erbij zitten ... 


Ja, ze zit weer in haar ponnetje ... We hebben al wekenlang een gevecht om haar kleren. Het mooie warme pakje dat ik voor haar heb gemaakt, trekt ze steeds uit en ze propt het in een tas ...
Nu was dat gisteren niet zo erg, het was best warm in het zonnetje. Maar ze doet het ook als het fris is. Gelukkig ligt ze ook veel onder haar dekentje, een beetje te soezen. En altijd met een banaan en koekjes erbij ... Suzanne zei laatst "misschien moeten we het maar gewoon laten gebeuren, het heeft helemaal geen zin om er steeds tegen in te gaan ..."


Tja, daar had ze waarschijnlijk wel gelijk in. Voorlopig laten we het maar zo.
En ik ga weer snel verder met verven, want mijn kast wil ik toch echt wit hebben!

Wil je nog meer poppendag? Kijk dan bij:

31 opmerkingen:

  1. Wat een gezellige beestenbende is het bij jullie!
    Magda kwam mij al steeds erg bekent voor maar nu ze weer in haar ponnetje zit zie ik het opeens......haar tweelingzus woont bij mij, al 26 jaar.
    Ze heeft enkele jaren geleden een ongeluk gehad en haar enkel gebroken maar dat is bijna genezen.
    Wat leuk om te weten dat ze nog familie heeft!
    Groetjes Gea

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zou het waar kunnen zijn dat Magda een tweelingzus heeft? We weten helemaal niets van Magda. Ze roept alleen vaak om Marie... Heet ze soms Marie? Ik zou haar graag eens zien!

      Verwijderen
    2. Ik heb je een foto gestuurd als ze in bad is geweest zal ik haar aan de wereld showen!
      We hebben nooit haar naam geweten, ze is erg inzichzelf maar misschien heet ze Marie ik zal het haar vragen!
      Groetjes Gea

      Verwijderen
  2. Wat ben je actief geweest! Erg leuk al die diertjes. Fijne dag nog. Groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Geweldig die verhalen van jou. Het is maar goed dat jullie verhuizen kunnen er lekker nog meer beesten bij.
    Groetjes, Monique

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Gezellige beestenboel is het bij jullie, heerlijk straks alles lekker in jullie tuin laten lopen. Wat zullen de beestjes en poppen genieten op jullie nieuwe stek.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat ben je actief, en wat een gezellige beestenboel, groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een gezelligheid bij jullie in huis! Volgens mij is iedereen tevreden!
    Groetjes, Jannie

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Nou, binnenkort heb je een hele boerderij daar Elizabeth, zoveel beestjes in alle maten, kleuren en soorten, echt de moeite! En de poppen, die draaien wel bij, eenmaal als ze ervaren hebben hoe leuk beestjes kunnen zijn, dan vergeten ze de geurtjes wel.
    En met nog wat geduld komt het vast wel goed met oude Magda.
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ja, nu snappen we wel dat jullie gaan verhuizen!
    Fijn dat het zo goed gaat met Magda!
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  9. wat een gezellige beestenboel daar bij jou. Ach die Magda, kijk haar daar lekker zitten in haar ponnetje met het konijntje op schoot
    groetjes Jolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ga maar vast stallen en schuren maken. Wordt de tuin niet te klein, haha. Veel succes met de kudde en kleine dierengrut. Gr. Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een drukte bij jou. Wel gezellig..

    Lieve groet,dinah

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Je krijgt het er maar druk mee :) met alle poppen en inmiddels ook veel dieren, wel super gezellig. Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat leuk al die beestjes heb net een heel leuk breiboekje besteld met kleine beestjes ,ik hou daar ook zo van

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Voor al die leuke beestjes is het straks dubbel feest want dan krijgen ze helemaal de ruimte.
    Leuk hoor.
    Groeten
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een mooie dieren en ik ben blij te horen dat Magda een fijn moment heeft beleefd. Dieren doen wonderen.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat gezellig, al die dieren! Ik moet eerlijk bekennen dat ik in het echt niet zo van ze gecharmeerd ben (behalve inderdaad de konijntjes), maar zo klein en van wolletjes ben ik dol op ze :-) Prachtig dat het konijn Magda kan opfleuren, zorg maar dat dit konijn niet wegloopt of kwijt raakt tijdens de veerhuizing ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat een gezellige beestenboel is dat in en rondom huize busy Bessy. Maar hoe moet dat straks nu in jullie nieuwe huis? Is er allemaal wel genoeg plek voor iedereen?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, dat gaat wel goed komen. We hebben daar een echt weiland en een grote tuin ..

      Verwijderen
  18. Oh Elizabeth, als dat maar goed komt met die 'stadse' dames als jullie straks verhuisd zijn. Want daar zal ook wel eens een boerenluchtje hangen. Zielig voor Harm hoor, laat hem het maar niet horen dat ie stinkt. Al trekt een echte boer zich daar niets van aan natuurlijk.
    Ik lees net dat Magda nog een tweelingzus heeft. Daar zit nog een hele geschiedenis achter volgens mij.
    Gelukkig heeft ze het buiten goed naar haar zin.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat leuk dat je inmiddels een hele dierentuin hebt.
    Laat ze maar lekker van het gras eten, dat kost niets, en groeit gewoon weer aan.
    Dat Magda nu een konijntje als vriend heb is heel leuk.
    Dat is vast goed voor haar trauma zo'n eigen knuffeldier.
    Gewoon kleertjes aan die ze zelf wil, lijkt me ook heel goed. Als ze het koud krijgt gaat ze wel naar binnen, maar voorlopig hebben we zon!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Hahaha...heerlijk om te lezen Elizabeth en wat heb je prachtige dieren erbij :-)

    Lieve groet,Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat een boel beestjes!!
    Het pasrd ziet er wild uit, vast een mustang.
    En wat een ieniemieniemuisje!!
    Lieve groetjes,
    Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Dag Elizabeth,

    Via het blog van Gea las ik net op jou blog het verhaal
    van Magda en haar wat vreemde gedrag. Volgens mij kan
    het niet missen dat Marie de tweelingzus van Magda is,
    ze lijken echt als twee druppels water op elkaar.

    Misschien kunnen ze elkaar een keertje ontmoeten, dat zou
    leuk zijn voor deze lieve poppenkinders.
    Wat maak je allemaal mooie creatie's echt een lust om alles
    te bekijken, dus ben ik volger geworden om niets te missen.

    Wens je een fijn zonnig weekend toe,

    Lieve groetjes,
    Josephine

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wat een gezellige beestenboel heb je onderhand verzameld. Groetjes, Nienke

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...