Busy Bessy Creatief

Totaal aantal pageviews

donderdag 25 juli 2013

Knuffelactie... Muis CAL deel 3

Mevrouwtje Mina Muis

Een muis zonder pootjes kan natuurlijk echt niet.... zo gevaarlijk; ze kan niet eens weg rennen...
En dat rrrrrttttttttt.... rrrrtttttttttttttttt... is nu juist het leuke van een muis!
Vandaag gaan we Muis pootjes geven..., het worden alleen niet van die ranke pootjes, maar 't zijn net worstjes!

In vergelijking met het kopje en het lijfje gaan we vandaag ongelofelijk friemelen... en dat is nu juist ook waarom ik een beetje hekel heb aan amigurumi....
Maar ik heb er wat op gevonden!
In het patroon staat dat rond moet gaan haken met 5v... Nou, dit lukt mij dus echt niet. Daarom haak ik heen en weer totdat ik 10 v heb en dan ga ik verder rond haken. Dat stukje wat open blijft, naai ik achteraf met een draadeinde keurig netjes dicht. Volgens mij zie je er niets van...

De witte delen zijn heen en weer gehaakt 
..
En hier zijn de pootjes gevuld en dicht gemaakt

Het vullen van de pootjes heb ik met behulp van een potlood gedaan.

Achterpootjes
Haak met de kleur van het kopje een ketting van 5 l en sluit deze met een hv tot een ring. (of doe het op de alternatieve manier zoals hierboven beschreven)
1. Haak 1 v in elke losse
2 t/m 4. Haak een v in elke v
5. Wissel van kleur (kleur van het broekje) en haak nu 2v in elke v (= 10v)
6. Haak 10 v en breek de draad af.
Haak nog zo'n pootje.

Voorpootjes
1. Haak 1 v in elke losse
2. Haak een v in elke v
3. Wissel van kleur (kleur van het bovenlijfje) en haak 2 v in elke v (= 10v)
4 t/m 9. Haak in elke toer 10 v
10. Vul het voorpootje op en haak 3 maal 2v samen. Breek de draad af.
Haak nog een voorpootje.

Afwerking
Hecht de draadjes af en naai de achterpootjes in een gewenste stand aan het onderlijf.
Naai de voorpoten aan het bovenlijf, de minderingen van de laatste toer komen tegen de schouderkant.



Als je het leuk vindt, kun je Muis nog een golvend strookje langs de hals geven. Je haakt dan een ketting van 19 l (maak ze echt losjes...). Keer en haak in elke l van de ketting 3 v. Leg het strookje rond het muizenhalsje en zet het vast met de einddraad. Hecht de begindraad af. Als je strookje iets te wijd is, kun je het ook nog wat aanrimpelen met deze draden.


Ja, het is wat hoor met Mevrouw Mina Muis...., nu ze er mooi uitziet wil ze overal poseren!
Maar wat ze nog niet weet, is dat ze morgen een schortje krijgt, en een staartje... en misschien nog ...
Verrassing!

4 opmerkingen:

  1. Ze is nu al mooi en morgen nóg mooier! Je gaat goed, Elizabeth!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Pas maar op met de katten, met al die muizen in huis!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat wordt het een schattig klein muisje. Ik ben benieuwd hoe ze er verder uit gaat zien.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  4. De kraag heb ik maar niet gebreid tot ik het geheel zie, maar verder is gisteravond alles gehaakt en vast gezet. Ik ben benieuwd naar het extraatje!

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...